Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Podcasttipstråd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-17, 12:46   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Podcasttipstråd

Har akkurat "oppdaget" podcast. Ja, altså jeg har vært klar over muligheten, jeg er da ikke en tidsreisende fra en annen planet, men har ikke hørt på podcaster selv. Mener å erindre at jeg har sett en tråd på dette tidligere, men finner den ikke i farten.

Her du tips til bra podcaster? (Hyggelig om du sier noe om sjanger etc)

Mitt tips er psykologilunsj. Psykologlunsj er en populærvitenskapelig podcast om psykologi. Programledere er Jan-Ole Hesselberg, Jonas Vaag og Tommy Mangerud. Episodene er rundt 30 minutter. Og jeg liker godt at det er trøndere der, da kommer det masse HUNT vitser!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 18:59   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast tips tråd

Jeg synes "rekommandert" kan være interessant

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 19:08   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast tips tråd

Jeg hører Ekko (omtaler seg selv om aktuelt samfunnsmagasin) når jeg vil ha noe "seriøst" og Sånn er du, hvor de personlighetstester diverse kjente folk, når jeg vil ha noe som er morsomt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 22:12   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcast tips tråd

Jeg hører på The Moth, What's The Tee og en haug med strikkepodcaster.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 16:25   #5
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg liker også Sånn er du, og henger her for flere tips

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 19:30   #6
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg er også ny på podcast, og har hittil bare hørt Sånn er du. Har til gjengjeld hørt alle episodene, og det er kanskje litt sært, det går jo mye i det samme. Men det gjelder personlighetstesting, som Input skriver, med testen "big five" hvor du får med alle nyanser og artige greier, ikke bare slik som du får gjort på nett. Med Harald Eia og Nils Brenna.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 19:34   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg har også blitt veldig glad i podcast. Genialt til gåturen til jobb.
Jeg hører på:
-Aftenpodden
-Ekko
-BokPod
-LittPod
-Misjonen
-Radioresepsjonen

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 20:00   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg har hatt flere latterkuler i matbutikken (og over alt egentlig), mens jeg hører på Krisemøte. Var litt skeptisk i starten, men jeg ble fort hekta.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 20:00   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg er glad i Ekko og Kurér fra NRK og den svenske P3dokumentar.
Når jeg vil underholdes går det i Tusvik&Tønne.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 23:34   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Serial - både sesong ein og to. No er sesong 3 ute, og eg gledar meg til å ta fatt.
Ekko - mykje interessant, ein del slettar eg.

Krim frå Norge - ein om Isdalskvinnen og ein om Birgitte Tengs. Snart kjem det ein om Therese Johannesen også.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 11:16   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Av norske hører jeg på:

- Aftenpodden (som jeg elsker! Spesielt at de to ledende personene er tydelige, morsomme og kvikke damer. Jeg har til mitt sjokk og vantro oppdaget at ikke alle ELSKER Trine Eilertsen, men det syns jeg er KJEMPERART!!! )
- Gjæver og Joffen (VGs podcast): Også nyheter og aktualitet. Jeg syns de er i overkant Oslosentrerte og mye "ja, da vi festet sammen med den og den på 90-tallet, så..."), men hva er ikke det.
- En og annen Ekko
- Urix
- Ukeslutt
- Shifter: En podcast om gründere og entreprenørskap

Av amerikanske:
- This American Life Et godt gammeldags radiomagasin, som tar seg tid til å fortelle ordentlige historier, gjøre skikkelig research og produsere programmene supertight
- Freakonomics: Samfunnsmagasin ut fra et økonomisk perspektiv. Jeg anbefaler intervuet de hadde med Boris Johnson for en tid tilbake
- Wait, wait, don't tell me: Nytt på nytt på radio, kule gjester, kule faste deltagere
- Goodmuslim, bad muslim: To sinte, feministiske muslimske kvinner som tilfører meg en helt ny stemme på aktuelle samfunnsspørsmål (reaksjonen deres på valget var helt hjerteskjærende rå)
- Stuff you missed in history class: Om personer, hendelser, slag, skipsforlis, kriger... Fortalt på entusiastisk og nerdete vis av to morsomme damer
- Death, Sex and Money: Om temaer vi ikke snakker om så mye, men burde snakke om mer
- Snap judgement: Et litt rart magasinprogram, ofte med en vinkling fra afroamerikanske kultur eller fra andre minoriteter
- Econtalk: Veldig tørt faktaprogram om økonomiske spørsmål. Anbefaler den om minstelønn!
- How I built this: entreprenørskap, intervjuer med gründere
- Love and Radio: Magasinprogram med litt odde og ofte fine historier
- HBR Ideacast: En av Harvard Business Reviews podcasts
- McKinsey Digital


Og nå har This American Life akkurat lansert S-town, som er "den nye Serial" og altså "noe helt nytt". Har bare hørt litt av første episode, og den er virkelig veldig rar og jeg er kjempespent på fortsettelsen!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 11:16   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg vil gjerne ha tips om britiske podcasts, forresten!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 11:28   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg hører stort sett på politikk og humor. Med noen prateprogrammer innimellom.

Norske:
Salongen
Dagsnytt 18
Urix på lørdag
Aftenpodden (og helt enig med Polyanna)
Giæver og Joffen
Tusvik og Tønne
Politikk og røvere (to engasjerte phd studenter som snakker samfunnsvitenskapelig forskning)
Krisemøte (veldig morsom)
Misjonen (veldig morsom)
Lørdagsrådet
Du verden
Herreavdelingen
Rekommandert (anbefalt, Kristopher Schau er en fantastisk intervjuer)
Nrk Skampod (når de bare begynner igjen. )

Britiske:
World Update: Daily Commute
The guardian uk: politics weekly
From our own correspondent
Friday Night Comedy
The infinite Monkey Cage (naturvitenskap)
The British History Podcast (egentlig en amerikaner, men jeg definerer den som britisk likevel)

Amerikanske:
Slates political gabfest
FiveThirtyEight Politics
NPR Politics Podcast
Pod Save America
Slates cultural gabfest

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 11:42   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Yey, tips om britiske!! Takk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 11:45   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

From our own correspondent liker jeg godt. Som vårt korrespondentbrev, bare mange flere. Og Politics Weekly. Egentlig alle sammen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 19:12   #16
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nrk Skampod (når de bare begynner igjen. )

I'm with'ya, man!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 19:13   #17
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Av amerikanske:
- This American Life Et godt gammeldags radiomagasin, som tar seg tid til å fortelle ordentlige historier, gjøre skikkelig research og produsere programmene supertight

- Snap judgement: Et litt rart magasinprogram, ofte med en vinkling fra afroamerikanske kultur eller fra andre minoriteter


Og nå har This American Life akkurat lansert S-town, som er "den nye Serial" og altså "noe helt nytt". Har bare hørt litt av første episode, og den er virkelig veldig rar og jeg er kjempespent på fortsettelsen!

Fikk akkurat tips om S-town i går, så den har jeg tenkt å høre på også. Er også veldig glad i This American Life og Snap judgement.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 20:00   #18
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Og nå har This American Life akkurat lansert S-town, som er "den nye Serial" og altså "noe helt nytt". Har bare hørt litt av første episode, og den er virkelig veldig rar og jeg er kjempespent på fortsettelsen!

Jeg er også bare såvidt i gang, men jeg er så intrigued! Hvilken retning skal dette gå videre? Hva er det for slags historie? Og for en karakter John McLemore er! Jeg elsket Serial 1, syntes 2 var litt nedtur, men nå – nå er de nyskapende igjen. Gøy!

Anbefaler forresten også «Missing Richard Simmons». Apropos karakter!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 01:40   #19
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Shittown er veldig bra, tok helt andre veier enn jeg forventet: https://stownpodcast.org

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 01:51   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Hører på mange av de dere nevner. Har nettopp hørt "Missing Richard Simmons" og "Serial killers" og likte dem også. Sistnevnte har dog noen malplasserte reklameinnslag.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no