Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie på Costa Blanca, Spania

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 11:56   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sommerferie på Costa Blanca, Spania

borte

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 26-12-07 kl 21:08.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:52   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie på Costa Blanca, Spania

Vi var to uker i Guardamar, ca 15 min kjøring fra Torrevieja opp mot Alicante. En fantastisk plass å feriere! Lei leiebil fra www.doyouspain.com ! De er billige, bilene er nye og seter følger med! Bilen bestiller dere hjemmefra i god tid, og henter på flyplassen. Det er tusen ting å gjøre der! Dere bør kjøre til benidorm, hvor de har en fantastisk dyrepark med show og ett badeland (mundomar), De har og en verdenskjent fornøyelsespark der som heter Terra Mitica som dere må få med dere! Alicante har en borg på ett fjell som er verdt ett besøk, samt mange muligheter for shopping!

Her er link til min ferierapport: http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...ight=guardamar


Ta sjansen - dere får en din tur!

Valencia blir ett godt stykke unna. Vi brukte ca 2 timer mener jeg fra guardamnar til Benidorm.
Shopping: Alicante! En stor by med ett flott senter som heter Grande Via (bla Disney Store og Zara).

Torrevieja er en by som er ganske stor, større enn Molde Shoppingsenter litt utenfor byen, stor badepark/land, og bra strender. Stranden i Guardamar (Moldestr) er vel kåret til Spanias beste??

Spørr om det er noe! Søk på norske spaniasider - ligger mye på nett!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:06   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie på Costa Blanca, Spania

borte

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 26-12-07 kl 21:09.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:24   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie på Costa Blanca, Spania

tinkadott har vel dekket det meste.

Foreldrene mine har hus like ved Alicante, og vi er der hvert år. Deilig familieferie.

Søsteren min har litt eldre barn enn meg, og de har vært både i Valencia og Barcelona, men det er et godt stykke (og enda lengre fra Torrevieja). Til Barcelona tok de tog fra Alicante, og overnattet et par netter. Tror Valencia var dagstur med bil, men den var visst slitsom.

Jeg har bare vært i Torrevieja én gang, og det fristet ikke til gjentagelse. Turistfelle. Benidorm er det samme, bare i større format, men parkene er flotte. Har vært i Terra Mitica, Mundomar og Aqualandia.

Ellers er det fint å kjøre litt opp i fjellene også. Kjøligere og friskere. Men kanskje ikke så veldig gøy for helt små barn. Vi var i Guadalest i sommer, og i dryppstenshuler ved Busot. Veiene i fjellene er ganske dårlige, og seksåringen ble bilsyk.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:39   #5
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Sommerferie på Costa Blanca, Spania

Mamma og pappa bor i Torrevieja
De har hatt leilighet der siden jeg var 8 år, å jeg har vært der hver sommer siden
Fra Villa Martin er det vel ikke akkurat gangavstand til stranden nei..
Det er mangen flotte strender i det området

Nord i byen ligger Playa los locos stranden å så har du Jo Badeplass langs hele strandpromenaden , så er det Bystranden,
Men siden du allikevell må avgårde med bil ville jeg dratt litt ut av byen

litt sørover mot san miguel
Der er det kongestrender som
-punta prima
-playa flamenca
-La zenia (mye strøm.. obs obs..)
-Cabo roig
-campoamor
-mil palmeras (kjempestrand,me like)

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"

Sist redigert av syllan : 20-11-07 kl 20:47.
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:44   #6
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Sommerferie på Costa Blanca, Spania

Guadalest er et must ja Nydelig (så ligger det en liten dyrepark rett ved siden av der det bor gamle dyr som ingen vil ha.. Bjørn , panter osv)

Terra mitica Har jeg ikke vært i men Terra Natura har jeg vært i å det var fantastisk flott!(masse dyr å så er det lagt til fra forskjellige verdensdeler)
http://www.terranatura.com/inicio/index.aspx

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:50   #7
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Sommerferie på Costa Blanca, Spania

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

tinkadott har vel dekket det meste.

Foreldrene mine har hus like ved Alicante, og vi er der hvert år. Deilig familieferie.

Søsteren min har litt eldre barn enn meg, og de har vært både i Valencia og Barcelona, men det er et godt stykke (og enda lengre fra Torrevieja). Til Barcelona tok de tog fra Alicante, og overnattet et par netter. Tror Valencia var dagstur med bil, men den var visst slitsom.

Jeg har bare vært i Torrevieja én gang, og det fristet ikke til gjentagelse. Turistfelle. Benidorm er det samme, bare i større format, men parkene er flotte. Har vært i Terra Mitica, Mundomar og Aqualandia.

Ellers er det fint å kjøre litt opp i fjellene også. Kjøligere og friskere. Men kanskje ikke så veldig gøy for helt små barn. Vi var i Guadalest i sommer, og i dryppstenshuler ved Busot. Veiene i fjellene er ganske dårlige, og seksåringen ble bilsyk.

Vil nå påstå at Alicante er værre turistfelle enn Torrevieja..
Mine foreldre bor et par kilometer fra byen (sørover,La veleta) helt nede med havet å det er et paradis spør du meg

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no