Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-07, 17:49   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Jeg vet hva du skal i Paris.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 18:05   #22
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paris

Centre Pompidou, helt klart. (Jeg synes derimot at restauranten på toppen er både overpriset og veldig artsy-fartsy)

Les Halles er jeg også veldig glad i, men det absolutt fineste stedet i hele Paris er La Defense. Det er mitt absolutte yndlingssted. Å stå der på den store åpne plassen under dette fantastiske monumentet og den flotte arkitekturen og se over til "gamle" Paris og Arc de Triomphe.

Jeg har faktisk tatt toget fra Tyskland en gang på Impuls og kjørt fem timer en vei bare for å spise lunsj ved La Defense.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 19:46   #23
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paris

Jeg er også veldig fascinert av La Défense. Jeg jobbet der i 4 måneder og spiste ofte lunsj ved l'Esplanade, det er virkelig et særegent sted!

Av eldre severdigheter så anbefaler jeg Sainte-Chapelle (på Ile de la Cité), som er et kapell i to etasjer der den øverste har fantastiske glassvinduer.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 23:16   #24
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Signerer mehmet helhjertet. To must-sees!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 18:23   #25
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Paris

Jeg likte veldig godt rue Mouffetard (navnet på gata) som ligger ikke langt fra Sorbonne og Panthéon. Mange koselig kaféer, brosteinsbelagte gater, særegne butikker og en helt spesiell atmosfære.

Hvis du er interessert i skulptur, anbefaler jeg et besøk i Musée Rodin der du kan se arbeider av den franske skulptøren Auguste Rodin. http://no.wikipedia.org/wiki/Auguste_Rodin

La Bastille er verdt å få med seg.

Paris har utrolig mye å by på, så det er vanskelig å plukke ut noen få ting. Jeg bodde der i 1,5 år og synes det er en fantastisk by.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 18:25   #26
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Rusle i gatene på Ile Saint-Louis.

Kan bare skrive under på forslaget til Missa.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 18:53   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Naboen min koste seg også.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:11   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Om hun er din, det vet jeg ikke. Hun hadde en førsteklasse.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:12   #29
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris

Min stesøster er forresten det ..
Hos dere altså.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:16   #30
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

En annen i klassen min hadde en niende. Dere var nokså invadert, tror jeg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:49   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Av eldre severdigheter så anbefaler jeg Sainte-Chapelle (på Ile de la Cité), som er et kapell i to etasjer der den øverste har fantastiske glassvinduer.

Helt fantastiskt kapell! Bildet viser absolutt ikke hvor fabelaktig det er, det er som om taket svever. Dette er rett ved Notre Dame, ved siden av "La Justice", og det er samme inngangen som til La Justice også. Litt krøkkete å finne fordi kapellet ikke synes fra gata, men går du der utpå dagen ser du turistkøen, så ta det tidlig Eller spør noen!



Galeries Lafayette - gå inn i midten og se opp mot taket. Det er nydelig, og med balkongene på siden er det en surrealistisk opplevelse å ha i et handlesenter.
Plakatene på dette bildet pleier ikke å være der da. I førjulstida er det julepyntet.


Og sist men ikke minst:
Området "le Marais", som ligger i 3.- og 4.-arrondissement. Nydelig og rolig sted å rusle rundt, masse rare små butikker og kafeer å kikke på.
Du kan f.eks dra til Pompidousenteret og rusle østover, da kommer du inn i le Marais. Eller dra til Hôtel de Ville og gå nordover. Ved Hôtel de Ville ligger det forresten en svær butikk som heter BHV - det de ikke har på BHV er det ikke verdt å ha De har bla en skoffeknotteavdeling som er helt enorm, de har skruer i alle tenkelige og endel utenkelige utgaver, og papir av forskjellige typer nok til å fylle 2-3 middels norske bokhandlere. I tillegg til alt det "vanlige" sånn a la Steen og Strøm - klær, sengetøy, sminke, osv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:54   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Drar med etpar til, jeg
Oppe ved Sacre Coeur ligger det et Salvador Dali-museum som er verdt å få med seg. Det er veldig turistete der oppe, men allikevel: noen av restaurantene har nydelig utsikt over byen om kvelden.

Dere kan gå å spise i Eiffeltårnet - utsikten er flott! Men ikke gå på Jules Verne helt på toppen, det er svindyrt. Gå heller på Altitudes 95 som ligger lengre ned i tårnet. Utsikten er (nesten) like fin, men maten er billigere God da, allikevel!

(og hvis du skal dit når det er varmt nok: på østsiden av Seinen rett vedsiden av Notre Dame pleier det å ligge restaurantbåter som serverer kjempegod brunsj/lunsj på lørdager og søndager (sikkert de andre dagene og? vetikke). De bytter plass hele tiden, så det er aldri godt å vite hvilken båt som ligger der. Men utsikten kan man hvertfall ikke klage på! Noen av båtene har kun utendørs servering - noen har både utendørs og innendørs)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:56   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Hiver på en til jeg
Hvis du liker sånt da - gå og se på operaen. Den er flott! Gullfigurene på utsiden er verdt turen i seg selv! Også ligger den et halvt steinkast fra Galeries Lafayette, da... så det er enkelt å gå forbi.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:25   #34
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Paris

Hvis noen trenger en tolk er det bare å si ifra

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:39   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Er det nevnt? Kan ikke se det. Louvre. Å se Michelangelos statuer IRL -

Husker fra barndommen at det er ganske gøy å stå i traffikkork midt på natten i Paris. Man begynte faktisk å gå ut av bilene, sitte på takene og drikke. (De andre, alts. Franskmennene.)

Altfor lenge siden jeg har vært der. Må tilbake snart.

God tur! (eller Bon voyage, burde jeg vel si.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:24   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris

Ettersom jeg har sett alle viktige severdigheter opptil flere ganger, så bruker jeg tid i Paris slik:

1. Fortausrestaurant-vandring. Fra sted til sted, vin, vin og mere vin og kikke på folk....
2. Galeries Lafayette.....
3. Nos Ancêtres Les Gaulois for middag om kvelden..... (husk å bestille bord)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no