Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 22:07   #301
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

slutta vel for to mnd siden nå, så han var 22 mnd ved ammeslutt. Kunne glatt ammet lenger, men jeg var totalt utslitt av mangel på søvn, han lå på puppen nesten hele natten så det er godt å være ferdig men på en annen side veldig trist.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:34   #302
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Skjønner godt at det er vemodig, Skremmern, men det er tydeligvis naturen som vil ha det sånn, og det er sikkert greit og fint for alle. Snart kommer det en bitteliten plutt og skal få ha matfatet i fred, og minste-snart-mellomstemor skal få være stor jente og storesøster. Det blir fint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:41   #303
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Du har nok rett.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 00:05   #304
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg vet.

(Jeg har klippet englelokkene til minstemann i dag og det var fæææhææhæælt!! Nå ser han jo ut som en kortklipt STOR GUTT!! )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:26   #305
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg sluttet å amme når jeg var omkring 10 uker på vei, så det kan jo være derfor jeg ikke hadde merket noe til nedsatt melkeproduksjon.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du har nok rett.



Sønnen min virket plutselig mye eldre når jeg sluttet å amme, det var litt rart. For ikke å snakke om når han begynte å snakke i setninger og pappaen snauet ham med klippemaskinen omtrent samtidig, da ble han brått stor gutt!
Nå er han stolt og flink storebror, selv om han av og til synes det er godt å være den lille gutten min også, og ligge i fanget for å kose.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:33   #306
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nedsatt melkeproduksjon kom omtrent med positiv test. Jeg er nå 9 uker på vei og det er svært lite igjen. Pie våknet i natt og istedet for å peke ivrig på puppen, så ropte hun på vann.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 11:20   #307
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Mellomjenta mi (den verste puppegærningen jeg har hatt i hus) er forresten fortsatt en kosete liten pjuskejente. Min lillepus. Så de MÅ ikke bli "store" bare fordi de ikke skal ha pupp mer, eller blir storesøsken. :trøster Skremmern:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 00:02   #308
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det produseres visstnok et eller annet hormon i morkaka som virker hemmende for melkeproduksjonen.



Så vidt jeg husker er det den kraftige økningen i østrogen- og progesteronnivået som hemmer prolaktin (eller bare effekten av prolaktin? ), og dermed fører til reduksjon i melkeproduksjonen hos ammende gravide.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 11:48   #309
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammer fortsatt min 11 mnd gamle sønn flere ganger i døgnet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 12:00   #310
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Første gang jeg stemte i tråden skrev jeg tre mnd, det var med storebror. Lillesøs er nå 5 mnd og jeg ammer henne fortsatt til min store glede, håper jeg kan amme lenge fremover!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 12:55   #311
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Vet ikke om jeg svarte endelig i denne tråden, men det ble melkestopp (og frustrert lillesøster) da hun var 26 mnd.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:16   #312
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Lillesøster (27 mnd) får fortsatt morgenpupp.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:30   #313
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

9 måneder med eldstemann og 14 med yngste.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:35   #314
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldste ble ammet i 6 mnd, mellomste sluttet av seg selv da hun var 14 mnd (hadde da vært ganske uinteressert siden hun var 12 mnd) og minste ammes fortsatt. Hun er 14 mnd nå og skikkelig puppegal - tror ikke hun kommer til å slutte av seg selv med det første, men noe mindre blir det nok med barnehagestart i august.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:55   #315
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

minste ammes fortsatt. Hun er 14 mnd nå og skikkelig puppegal - tror ikke hun kommer til å slutte av seg selv med det første, men noe mindre blir det nok med barnehagestart i august.

Signerer, vesla er straks 14 mnd og puppegal, "mamma pupp" maser hun hehe. Sluttet å amme storebror når han var 13 mnd. Da måtte jeg slutte pga noen medisiner jeg skulle begynne med. Men han maste ikke en eneste gang han.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 13:08   #316
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Begge guttene trengte tillegg når de var 3-4 måneder, og når de var rundt 7 mnd har det vært helt slutt på begge. Da ville de ikke ha mer, enda så hardt mor prøvde å lokke og lure med puppen....

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 13:21   #317
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Da er nok ammeperioden i mitt liv over. Det ble 4 år og 2 mnd.
Pjokken: 2 år og 1 uke, sluttet på eget initiativ.
Vesla: 2 år og 5 uker. Sluttet på eget initiativ.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 13:40   #318
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Vi var helt ferdig med amming da poden var rundt 14 mnd. Da var det helt greit å slutte for oss begge, så da gjorde vi det

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:27   #319
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammet eldstejenta i litt over 7 mnd, fullammet henne i 3 mnd før vi introduserte fast mat. I 1995 var det helt vanlig. Hun fikk også tillegg på flaske, og mista interessen for den trege puppen da hun var rundt 6 mnd.
Ammer fremdeles minstejenta på 6 1/2 mnd, vi er fremdeles i tilvenningsfasen med fast mat, og har unngått bevisst tillegg på flaske, og det har gått strålende Håper å amme henne til hun er litt over et år, hvis vi får det til.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 21:01   #320
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Med storebror amma eg vel til han var ca 6 mnd, primadonna til ho var ca 12 mnd og lisje dropset til ho var ca 9-10 mnd.

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no