Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Makta - hva synes du?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-23, 16:30   #21
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Vi så første episode i går og likte den kjempegodt. Blir ny episode nå etter middag. Mannen min (utlending) vet såklart mindre enn meg om norsk politikk, men minte ikke serien dårligere av den grunn.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 16:35   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Vi skal kanskje / kanskje ikke prøve å finne ut av ting.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 17:13   #23
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Jeg likte de to første episodene veldig godt. Kommer til å se resten, ja.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 17:40   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Jeg elsker denne serien! Jeg ble veldig glad av Aftenpoddens nerde-episode om den i dag, jeg har ikke snakket om annet hele dagen.

Hun som spiller Gro, herlighet! Fakter, språk, stemme, hun er aldeles perfekt. Jeg lo dessuten høyt og støyende av Gerhardsen med lys og konfetti.

Dette er helt min humor og interesse.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 17:54   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Jeg syns den er kjempemorsom.

Og eeeeeelsker interiørene.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg likte denne KJEMPEBRA! Men håper ikke det blir mye av Einar Førde der, for det er HELT UMULIG å være Oslo-dialekt-snakkende Einar Førde, altså.

Så du reagerer ikke på at Bjartmar Gjerde plutselig har fått en kårni nordnorsk brytning altså?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 18:04   #26
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns den er kjempemorsom.

Og eeeeeelsker interiørene.



Så du reagerer ikke på at Bjartmar Gjerde plutselig har fått en kårni nordnorsk brytning altså?

Jeg innrømmer glatt at jeg husker Bjartmar Gjerdes dialekt mye dårligere enn Einar Førdes

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 18:10   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Jeg tror de har tenkt at Førde får man ikke til uten at det blir helt parodisk, så da gjør vi heller det helt motsatte. Han har krøller da!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 19:14   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Å, ja - interiørene. Og askebegrene.
Og jeg lo også godt av Gerhardssen-scenen. Likte måten Lo-lederen katet seg over wienerbrødene.

Og jeg bare digget at Aftenpodden har egen nerdepodd om dette hørte på mens jeg laget middag.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 19:24   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Og vinnerscenen med Det eneste jeg vil er å ha det fett med Dr Erik fra 1997.

Og det fantastiske gule huset til møbelmannen. Badet!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 19:35   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Så første episode i går, gleder meg til resten. Gro er knakande god!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 20:40   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så du reagerer ikke på at Bjartmar Gjerde plutselig har fått en kårni nordnorsk brytning altså?

Hadde ikke Bjartmar Gjerde nettopp en kårni nordnorsk brytning? (Jeg husker han ikke som politiker, bare kringkastingssjef.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 21:08   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Han hadde vel en kårni mørebrytning. Skuespilleren veksler litt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-23, 21:38   #33
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Bjartmar var fra søre sunnmøre og hadde ikke innslag av nord-norsk tonefall.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 13:54   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Synes den var veldig bra, og gleder meg til resten. Er litt for ung for de første episodene, men snart kommer vi til tiden JEG husker.

Det er dog en liten bekymring for at endel ikke skjønner at dette er satire og ikke en dokumentar. Så jeg er litt urolig for om det kan skape grobunn for fake news og denslags. Synes jeg ser det i SoMe at det er også folk som er informerte som ikke henger helt med på at det er satire.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 14:04   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Den er godt og underholdende laget, og jeg elsker komboen av tidskoloritter. Min bestemor var politisk gravejournalist blant annet for Ny Tid i denne perioden, og jeg har fått høre en hel del beretninger om hvordan det artet seg - og det er ikke alltid så lett å skille satire fra hva som faktisk skjedde.

(Jeg ble både litt deppa og fniste godt i skjegget av "hvah, LOBBYING, slikt driver vi ikke med i dette partiet!", og det er ganske interessant å kikke på hvordan fraksjoneringen av makt og posisjon åpner for internposisjonering og stridigheter.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 14:07   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Jeg tenker at den er like lite eller mye etterrettelig som det de fleste tilsvarende dramatiseringer av fortiden er. Som The Crown. Men fortellergrepet, det at de sier at det er basert på "sannhet, løgn og dårlig hukommelse" (som jo alle tilsvarende fortellinger er, de bare enten tror de ikke er det, eller later som om de ikke er det), og det at de blander inn de moderne elementene for å understreke at dette ser vi på gjennom nåtidens briller, det gjør at man blir så kritisk som man alltid burde være.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-23, 20:56   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Jeg har forresten alltid sagt Reiluff Steen. Når jeg staver det ut ser det jo helt dust ut, men ikke når jeg sier det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 08:25   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Er det lov til å komme med et bittelite hjertesukk?

I serien spilles Odvar Nordli av Anders Baasmo Christensen. Odvar Nordli fremstår som en "gammel" mann. Men så langt som serien nå har kommet er Anders Baasmo Christensen faktisk på alder med sin rollefigur ... og akkurat like gammel som meg.

(Jeg vet at jeg begynner å bli "ordentlig voksen", men noen ganger kommer det sånne små drypp som gjør det så veldig tydelig. Ja. ja. Om ikke annet så fikk jeg masse trøst av kollegene i 20-åra da jeg sukket over dette, og de smurte tykt på om at folk fremstod eldre den gang enn nå.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 09:17   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Hva? Jeg husker Odvar Nordli fra den tiden, og var han virkelig ikke fylt femti en gang? Han var jo hauggammal.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 10:02   #40
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Har Oddvar Nordli noensinne vært ung?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no