Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifthjelp? Ovnsrett med potetbåter, purre, bacon, ost, rømme (Fra Onkel Donald?)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-10, 16:05   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Oppskrifthjelp? Ovnsrett med potetbåter, purre, bacon, ost, rømme (Fra Onkel Donald?)

Jeg har ingrediensene til lørdagskosen, men hjernen har gått i lås. Egentlig er det nok innlysede hvordan dette skal gjøres, uansett hvor oppskriften kom fra. (Jeg fikk det en gang på en kafé nederst i Bogstadveien, Onkel Donald?)
Problemet er at jeg surrer med når jeg skal ha inn purren og osten?

Altså:

Potetbåter skal i ovnen, og på et tidspunkt skal det også inn purre.
Baconet stekes sikkert for seg og tas på etterpå sammen med rømmen.
Men når skal jeg ha osten og purren på?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 16:07   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifthjelp? Ovnsrett med potetbåter, purre, bacon, ost, rømme (Fra Onkel Dona

Jeg ville surret purren sammen med baconet, purre blir så lett svidd i kantene i ovnen. Osten kan du ta på når det er ti min igjen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 16:10   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifthjelp? Ovnsrett med potetbåter, purre, bacon, ost, rømme (Fra Onkel Dona

Nettopp, det var en fin løsning, spesielt på purrehodebryet. Takk!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 16:42   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifthjelp? Ovnsrett med potetbåter, purre, bacon, ost, rømme (Fra Onkel Dona

Jeg har ikke smakt retten på Onkel Donald, men jeg har laget noe tilsvarende mange ganger, altså potatoskins. Da har jeg bare lagt potetbåter utover i langpannen, hatt olje på og krydret dem med det jeg vil ha (grillkrydder er godt), og så har jeg strødd over masse lettstekt bacon i biter, samt hakket løk eller purre. Så har jeg strødd over ost når retten var halvferdig, og servert med salat, rømme og salsa og evt. guacamole.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 16:44   #5
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifthjelp? Ovnsrett med potetbåter, purre, bacon, ost, rømme (Fra Onkel Dona

:slafs:

Det er en litt annen variant, Iset, men kjempegodt. (Og masse karbiser. )

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 17:01   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifthjelp? Ovnsrett med potetbåter, purre, bacon, ost, rømme (Fra Onkel Dona

Ja. Hadde poteter, hvetemel og sukker vært karbofritt, hadde jeg levd lykkelig(ere) i alle mine dager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no