Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du koriander?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du koriander?
Ja, veldig godt 129 72,88%
Spiser, men ikke favoritt 18 10,17%
Nei, liker ikke 23 12,99%
Spiser aldri koriander/lenge siden/husker ikke/vet ikke 7 3,95%
Deltakere: 177. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-18, 21:22   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du koriander?

Ja, vi elsker det og spiser mat med frisk koriander i ukentlig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 21:29   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg elsker koriander!

For mange år siden likte jeg det ikke, da syntes jeg bare det smakte såpe. Men plutselig ble det bare veldig godt.

Akkurat det samme her. Nå er det en favoritt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 21:34   #23
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du koriander?

Jeg liker det veldig godt, særlig sammen med lime og chili (og ingefær, og hoisinsaus, og soyasaus, og... og...) Bruker det mest i guacamole, i supper, og i nudelretter.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 21:35   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du koriander?

Vi har Adams matkasse annen hver uke, og det kommer ofte koriander i kassen. Jeg lager helt gjennomført rettene uten korianderen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 21:40   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du koriander?

Elsker koriander, men helst fersk. Bruker det som krydder mye, men er ikke alltid like flink til å brke den fersk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 21:51   #26
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du koriander?

Elsker det! Bruker det ofte (som i hver uke, flere ganger i uka) i maten. Heldigvis liker resten av familien det også. Kun ene gutten min elsker det like mye som meg, de andre to syns det er ok. Jeg bruker to-tre plantet i uka på det meste.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:12   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Alle tre her i huset syns koriander er kjempegodt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:23   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Elsker koriander. Jeg bruker frisk koriander flere ganger i uken. I fjor sådde jeg selv for første gang, og den smakte helt fantastisk. Den var mye sterkere i smaken enn butikk-koriander.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:25   #29
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du koriander?

Liker godt. Elsker ikke.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:28   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Elsker den. Men kan skjønne hva de mener som påstår den smaker såpe, det gjorde jeg ikke før. Håper ikke det betyr at jeg er på vei i motsatt grøft.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:31   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Elsker koriander. Det er jo smaken av Guatemala.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:35   #32
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nei, hater det. Jeg brekker meg av smaken; synes det smaker såpe.

Samme her!
Det er genetisk betinget har jeg lest. For noen av oss smaker koriander såpe, og det vil være svært vanskelig å venne seg til smaken av fersk koriander.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:37   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Elsker koriander. Jeg bruker frisk koriander flere ganger i uken. I fjor sådde jeg selv for første gang, og den smakte helt fantastisk. Den var mye sterkere i smaken enn butikk-koriander.

Å, hvor kjøper du frø? Og hvordan skal dette gjøres? Teskje, takk!

Er veldig, veldig glad i koriander. Men det tok årevis å lære å like det. I flere år syntes jeg det smakte oppvaskvann.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:38   #34
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du koriander?

Dette:

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg elsker koriander!

For mange år siden likte jeg det ikke, da syntes jeg bare det smakte såpe. Men plutselig ble det bare veldig godt.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 22:40   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Jeg har også sådd koriander, mener det var samme fremgangsmåte som persille.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 23:41   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å, hvor kjøper du frø? Og hvordan skal dette gjøres? Teskje, takk!

Er veldig, veldig glad i koriander. Men det tok årevis å lære å like det. I flere år syntes jeg det smakte oppvaskvann.

Kjøpte frø på Plantasjen, sådde i plantekassen på terrassen. Det vokste som ugress, jeg måtte gi bort koriander i bunt, for alt for mye ble modent samtidig. I år skal jeg så mindre om gangen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 23:42   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Samme her!
Det er genetisk betinget har jeg lest. For noen av oss smaker koriander såpe, og det vil være svært vanskelig å venne seg til smaken av fersk koriander.

Det samme har jeg hørt om basilikum. Min svigerfar påstår han har lest det. Han greier ikke å spise basilikum, og sier at for enkelte er den smaken spesielt intens, og det går ikke an å venne seg til det, og at det er genetisk (i tilfelle er jeg glad verken mannen eller ungene har arvet akkurat den "skavanken", siden jeg elsker basilikum også).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 23:43   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kjøpte frø på Plantasjen, sådde i plantekassen på terrassen. Det vokste som ugress, jeg måtte gi bort koriander i bunt, for alt for mye ble modent samtidig. I år skal jeg så mindre om gangen.

Samme her, det tok virkelig over alt i urtekassa, og plantene ble minst en meter høye.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 23:52   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kjøpte frø på Plantasjen, sådde i plantekassen på terrassen. Det vokste som ugress, jeg måtte gi bort koriander i bunt, for alt for mye ble modent samtidig. I år skal jeg så mindre om gangen.

Takk! Skal prøve. Men har googlet, og overalt står det at det er en vanskelig urt å få til. Når sådde du? Og sådde du direkte?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 23:52   #40
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du koriander?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det samme har jeg hørt om basilikum. Min svigerfar påstår han har lest det. Han greier ikke å spise basilikum, og sier at for enkelte er den smaken spesielt intens, og det går ikke an å venne seg til det, og at det er genetisk (i tilfelle er jeg glad verken mannen eller ungene har arvet akkurat den "skavanken", siden jeg elsker basilikum også).


Det har jeg også hørt. Jeg liker ikke frisk basilikum (men bruker gjerne tørket i sauser og sånt).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no