Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den beste byen og bydelen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-20, 21:03   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Den beste byen og bydelen?

Hvis du kunne velge å bo i hvilken som helst by/kommune i Norge - hvor ville du da ha bodd? Og hvorfor?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 21:08   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Jeg hadde valgt Tønsberg tror jeg. Bare fordi jeg liker meg der, og har en god venninne som bor der.

Jeg kunne også tenkt meg å bo ett eller annet sted langs kysten i Bamble. Det er fordi jeg har vokst opp med hytte der, og elsker kysten der.


Sist redigert av Anne C : 01-08-20 kl 22:35.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 21:27   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Jeg ville fortsatt å bo i Oslo, og ville fortsatt å bo i en av sentrumsbydelene, Enten Gamle Oslo, Grünerløkka, Sagene eller St. Hanshaugen. Jeg liker å ikke være avhengig av bil, og ha et bredt utvalg av kulturtilbud i alle sjangre. Jeg husker alle som flyttet ut før ungene begynte på skolen mente at man ikke benyttet seg av alt man hadde i gangavstand i Oslo uansett, men det stemmer på ingen måte for meg. i tillegg er jeg glad for at Hiawata har det samme utvalget, samt godt utvalg av fritidstilbud og skoler.

Det hender jeg leker med tanken om å bo i Fredrikstad eller Moss. I såfall måtte det vært på Jeløya, eller Cicignon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 21:35   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Farsund
Perfekt liten by

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 21:41   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Oslo. Nordstrand eller Gamlebyen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:01   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Tromsø. Jeg har bodd der i 15 år og trivdes veldig godt. Men jeg trives for så vidt her jeg er også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:01   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

En eller annen plass i Kristiansand. Det er så fint på Sørlandet og så har jeg venner der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:19   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ville fortsatt å bo i Oslo, og ville fortsatt å bo i en av sentrumsbydelene, Enten Gamle Oslo, Grünerløkka, Sagene eller St. Hanshaugen.

Bortsett fra at jeg ville flyttet fra drabant til disse bydelene.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:42   #9
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Oslo. Tidligere ville jeg tenkt Sagene eller St. Hanshaugen, men har fått så sansen for skog i spaseravstand at jeg tror drabantbyen er bra for nå.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 00:19   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Jeg ville definitivt bodd ved kysten et sted. Helst med utsikt til sjøen. Og gjerne Stavern eller litt sørover. Jeg har utsikt til ei elv i dag også. Men i ei bygd på Øvre Romerike. Laaaangt unna havet dessverre.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 02:29   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Fortsatt Oslo

Majorstuen. Flertallet i familien vil flytte dit, og jeg har nedlagt veto i mange år. Nå er jeg litt på gli. Men vi må ingenting og har det utmerket der vi bor i Oslo nå. På alle måter.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 02:56   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Jeg ville fortsatt valgt Trondheim, og bydelen jeg bor i nå. For meg er det perfekt her. Passe stor by som har det meste man trenger, og liten nok til at det er kjapt og effektivt å komme seg hit og dit. Byen har både tog og flyplass med forbindelser i inn- og utland. Og ikke minst NTNU og det akademiske miljøet og studentene som setter sitt preg på byen.

Bydelen (Ila - nedre Byåsen) er både rolig og sentral på en gang, med gangavstand til jobb, skole, ungenes fritidsaktiviteter og kafeer, restauranter, teater, konsertlokaler m.m., og i tillegg gangavstand til marka med badeplasser, tur- og skiløyper. Gode skoler og godt nærmiljø. Og det hele toppes med at vi har flott utsikt over byen og fjorden. Elsker å bo her!

Huset derimot, kunne jeg godt byttet mot noe mer moderne og vedlikeholdsfritt. Men det funker greit det vi har også. Litt i bratteste laget er det kanskje rundt her, men igjen, det er jo derfor vi har så fin utsikt.

Nei, ville ikke ha byttet med noen.

Hvis jeg måtte velge en annen by måtte det ha blitt Bergen. Tilsvarende størrelse og innhold, komprimert sentrum, små avstander, flyplass, tog og universitet. Er ikke godt nok kjent til å ha formening om bydeler.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-08-20 kl 20:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 07:58   #13
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Definitivt Bergen. Sandviken/Skuteviken, Fjellsiden eller Skansemyren. Er så glad i den byen; de gamle trehusene, koselig sentrum, all gatekunsten, menneskene, fjellene og nydelige løperuter.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 09:38   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Oslo. Kommer aldri til å flytte ut av byen. Det er flott å bo så sentralt. Jeg er oppvokst på landet og har gått og gått mine mil. Her er alt vi trenger (buss,trikk, butikker) innenfor 400 meter. Luksus.

Er ikke så kjent rundtom men vil bli på østsiden. Bor på Nordstrand men kan gjerne flytte til et annet strøk nær Østmarka. Vi kommer uansett til å bytte bolig om noen år, når gutta har flyttet ut, og her er det ikke så mange leiligheter å velge i. Da blir det leilighet uten utvendig vedlikeholdsansvar.
Men man vet jo aldri. Det snakkes om knutepunktfortetting så vi får se hva som skjer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 10:26   #15
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Jeg vil egentlig ikke bo i Norge i hele tatt. Jeg har de siste årene hatt en fot i Oslo og en i Gudbrandsdalen og jeg vil etter hvert lenger sør, men definitivt lenger enn Oslo. Syd-Sverige feks. Oslo er en grei by å pendle til, men ikke mer enn det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 10:36   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Synes Trondheim er strålende. Vil bo mer sentrumsnært enn jeg gjør i dag. Sånn aller helst Bakklandet, men Ila er og et aktuelt alternativ.

Om jeg MÅ flytte, er det enten Bergen og smauene opp mot fløyen, eller Nordnes - Eller Oslo.

I Oslo har jeg nok trivdes godt både på St.hans haugen og Grünerløkka.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 10:44   #17
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Har bodd de siste 15 årene i bydel Sagene i Oslo og sakte men sikkert blitt skikkelig patriot. Vanskelig å se for seg at jeg noen gang skal få lyst til å flytte vekk herfra.

Her vi bor nå føles det litt som en landsby i byen, med veldig hodt naboskap. Vi har kort avstand til både sentrum og marka og elva et lite stenkast unna. Ungene går på en god skole med en sammensetning av elever som jeg tror ruster de godt for livet.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 11:04   #18
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Kristiansand
Elsker byen, naturen, tidlig vår og lite snø. Og eldstesønn med samboer bor der.

En dag skal jeg flytte dit.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 11:11   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Om det ikke var for familie og nettverk så kunne jeg tenkt meg en plass nedover Sørlandet, gjerne Kristiansand eller deromkring. Eller Østlandet, ved kysten.

Lokasjoner utfra bl.a klima.

Bor på Sunnmøre og grunnet ønsket nærhet til familie og slekt så er det her vi blir. Har svigerfamilien ved Gjøvik, (men sviger-slekta er delvis her) men jeg ville gjerne hatt kysten.
Vi blir nok her. Men klimaet er ikke der jeg trives aller best med.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 02-08-20 kl 12:34.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 11:47   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Jeg stortrives med å bo i Oslo, og vil ikke bo noe annet sted. Når vi er ferdige med å trenge «stor» plass i boligen vår, så vil jeg gjerne tilbake til Gamle Oslo bydel.

Mannen og jeg har planer om å flytte tilbake til sentrum når ungene flytter hjemmefra. Vi har nå bodd 2 år i semi-suburbia, men vi trives ikke like godt her. Men i koronaperioden med hjemmeskole satte jeg enormt pris på hver eneste ekstra kvadratmeter med leilighet.

(Men begrepet stor plass er relativt. Jeg er fra en småby på Østlandet. Barndomsvenninnene mine bor nå i eneboliger på rundt 300 kvadratmeter og kan ikke forstå at vi definerer våre 120 kvm som romslig. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no