Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ditt beste vasketips og triks?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-20, 21:56   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

- 2-3 dråper duftolje etter valg på støvsugerposen, for å slippe «støvsugerlukt»
- Bakepapir under vaffeljernet, som fanger opp guff som renner.
- Mopp med innebygd sprayflaske (min er frå Coop, har sett på Clas Ohlson og) som står lett tilgjengelig med klut på, slik at ein kan moppe fortløpende.
- Bakepulver som kalkfjerner, både på dusjdører og i kaffekanner.

Mikrofiber og engangskluter kan jo vere magiske, men er miljømessig såpass kjipt at eg foretrekk vaskbare kluter i anna materiale.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-20, 23:49   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Robotstøvsuger inne. Robotklipper ute. Barn som vil ha noe er også svært hjelpsomme.

Ellers er vel eddik mitt universalmiddel, enten det er lukt, bananfluer, forebygge at hund tisser inne, klær som farger i vask - U name it.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 09:08   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Robotstøvsuger inne. Robotklipper ute. Barn som vil ha noe er også svært hjelpsomme.

Ellers er vel eddik mitt universalmiddel, enten det er lukt, bananfluer, forebygge at hund tisser inne, klær som farger i vask - U name it.

Bruker også mye eddik. Men klær som farger? Fortell!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 13:35   #24
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

-(...)
Mikrofiber og engangskluter kan jo vere magiske, men er miljømessig såpass kjipt at eg foretrekk vaskbare kluter i anna materiale.

Jeg vet det, men jeg plages såpass mye av vaskemidler enten de er med eller uten lukt at jeg foretrekker mikrofiberklutene likevel. Vaskemidler er ikke uproblematisk det heller. Jeg har ikke kjøpt nye på 10 år da, det skal jeg ha.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 13:40   #25
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

...men hvorfor ligger tråden under Mat og kosthold? #agurktidformeg

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 14:55   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bruker også mye eddik. Men klær som farger? Fortell!

Eddik fikserer fargen. Eg pleier skylle opp mønsterstrikk i kaldt vatn med eddik, slik at det ikkje skal farge av.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 14:57   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

...men hvorfor ligger tråden under Mat og kosthold? #agurktidformeg

Det var vel fint lite annet som passet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 15:00   #28
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

I beg to disagree, det er et helt utmerket Hus og hage-underforum. #nåtardetsegoppher

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 15:32   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

I beg to disagree, det er et helt utmerket Hus og hage-underforum. #nåtardetsegoppher

Eller Divines Spør og Lær

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 15:34   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Men altså eddik... Jeg brekker meg av lukten, og når mannen vasker c-pap'en sin med eddik bør de helst gjøres ute Så jeg skjønner ikke helt hvordan man kan bruke dette som universalmiddel uten å forgå

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 16:04   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Men altså eddik... Jeg brekker meg av lukten, og når mannen vasker c-pap'en sin med eddik bør de helst gjøres ute Så jeg skjønner ikke helt hvordan man kan bruke dette som universalmiddel uten å forgå

Det lukter bare eddik når jeg heller det i skyllemiddelkammeret. Ikke av klærne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 19:34   #32
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

I beg to disagree, det er et helt utmerket Hus og hage-underforum. #nåtardetsegoppher

Nå skammer jeg meg. Jeg har helt oversett Husmorskoleforumet. Hva er straffen for det?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 19:57   #33
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

...men hvorfor ligger tråden under Mat og kosthold? #agurktidformeg

Ok, ok, jeg er skyldig. Men sjekk tidspunktet da. Jeg blingsa. Bomma. Slurva. Skal aldri gjøre det mer. Kors på halsen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 12:09   #34
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Tips til å få fjellsko som lukter våt hund til å lukte litt mindre våt hund?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 13:03   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Eddik og zalo i dusjen. Eddik på klær som ikke bør farge eller som ikke kan vaskes på mer enn 40. Gallesåpe på flekker på ulltøy. Ellers vasker jeg mine bukser som bare er brukt og ikke skitne med eddik og litt milo på skylleprogrammet, tar 7 min uten sentrifugering, deretter vanlig skylling og sentrifugering. Da tar det 20 min i stedet for 40 som er kortprogrammet - og det sliter mindre på farge og stoffet.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 23:59   #36
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Jeg tar zalo på flekker. Gjerne i det jeg legger det til vask. Det kan ligge en stund før det vaskes.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-20, 01:13   #37
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Hvis svigermor ringer og melder sin ankomst. Utrolig hva vi får gjort sammen på de 45 min før de kommer inn dørene Setter alle sammen i sving. Nesten så jeg får lyst å invitere på middag en dag..nesten..

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-20, 09:13   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Jeg trenger hjelp!

Min Le Creuset-gryte opplevde en stygg svi-ulykke. Jeg har prøvd ALT og får den ikke ren. Det var substanser som skulle bli appelsinmarmelade som sved fast, hvis det har kien betydning. Tips? Jeg har skrubbet meg svett i flere runder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-20, 09:25   #39
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Hvis svigermor ringer og melder sin ankomst. Utrolig hva vi får gjort sammen på de 45 min før de kommer inn dørene Setter alle sammen i sving. Nesten så jeg får lyst å invitere på middag en dag..nesten..

God idé, men den forutsetter at du bryr deg om hva andre mener om renholdet ditt. Uansett har jeg liten grunn til å tro besøkende bryr seg noe særlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-20, 09:51   #40
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg trenger hjelp!

Min Le Creuset-gryte opplevde en stygg svi-ulykke. Jeg har prøvd ALT og får den ikke ren. Det var substanser som skulle bli appelsinmarmelade som sved fast, hvis det har kien betydning. Tips? Jeg har skrubbet meg svett i flere runder.

La den stå i et døgn med varmt vann og oppvaskmaskinpulver i seg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no