Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har testet myggjager e.l?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-19, 10:06   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Noen som har testet myggjager e.l?

Noen som kan anbefale eller ikke minst avbefale noen? Tar de mygg og knott? Hvor stort areale?

Vi har to barn som får ganske kraftige allergiske reaksjoner på stikk (men ikke epipenn-skala altså), og ser etter en løsning på hytta.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 10:09   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Fullstendig off topic.

I min verden er myggjager en type sko.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 10:20   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Vi kjøpte myggfanger som går på gass for et par år siden. Den var veldig effektiv, det lå mengder av døde mygg i den.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 10:21   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Så det sto test i VG av myggjagere i dag, men det var pluss-artikkel. Jeg er også interessert, jeg har bedt pappa sende meg resultatet av testen, kan godt legge det inn her når jeg får det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 10:58   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Moskito magnet og predator dynamic fikk best effekt. De er dyre. Thermacell mr150 fikk best i test, til en brøkdel av prisen, men virker bare i et lite område. Sender deg resten av testen på PM.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 11:40   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Eg har sett på det, eg hovner og veldig opp rundt stikk. Men eg er litt usikker på korleis slike påvirker meir vennligsinna insekter som bier og humler.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 11:49   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Vi har Thermacell backpacker, til bruk på liten primusboks, og er veldig fornøyde. Jeg har kjøpt i gave nå til både pappa og svigerinne.

https://www.xxl.no/thermacell-backpa...146061_1_style

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 12:35   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Vi har fuglekasser med kjøttmeis og svart-hvit fluesnapper i. De tar både mygg og knott.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 14:49   #9
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har sett på det, eg hovner og veldig opp rundt stikk. Men eg er litt usikker på korleis slike påvirker meir vennligsinna insekter som bier og humler.


Den vi har, tar ikke snille insekter. Den bruker CO2 og lukt for å lokke til seg myggen, så f.eks. bier vil ikke være interesserte.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 00:44   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Moskito magnet og predator dynamic fikk best effekt. De er dyre. Thermacell mr150 fikk best i test, til en brøkdel av prisen, men virker bare i et lite område. Sender deg resten av testen på PM.

Tusen takk for info på PM Vi holdt på å kjøpe den schvære magnet'en da den var på tilbud hos Obs tidligere i måneden, men da hadde vi ikke så kjennskap til området. Nå har jeg kjøpt et par av de rimelige, så tester vi de ut. Til info så har Europris tilbud denne uken på Thermacell til 299,-. Kjøpte også en bordmodell til 399,-.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-20, 23:47   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Drar opp igjen denne. Her har myggen kommet for fullt nå, og det er litt leit å rømme innendørs på fine sommerkvelder. Hva er det folk er mest fornøyde med av myggjagere?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 13:33   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Jeg synes egentlig den Thermacell funker greit. Har rekkevidde på 20m2 eller noe sånt. Den går på gasspatroner den vi har, men nå så jeg at det har kommet med usb lader, og ville nok lagt de ekstra kronene i det egentlig.

Hadde vi vært ordentlig plaget med tykt med mygg så hadde vi kjøpt en sånn Mosquito Magnet. Den er på tilbud hos Coop Obs nå. Da får du det myggfritt på 4 mål

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 07:26   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har testet myggjager e.l?

Funker noen av dem mot klegg?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no