Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tiden det tar å lage mat...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-06, 12:59   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tiden det tar å lage mat...

Jeg har denne kokeboka med oppskrifter på retter det skal ta 15 min. å tilberede. I går lagde jeg hotte kjøttboller med tomatsaus. Kjøttbollene skal lages av 500 g. kjøttdeig (jeg brukte karbonadedeig), to hakkede fedd med hvitløk, en hakket chili, persille, egg, salt og pepper. Deigen skal røres og deretter skal man trille den til valnøttstore boller. Bollene skal rulles i mel og stekes i stekepanne. Sausen består av hakket løk og hvitløk, diverse krydder og tomat fra boks som skal koke i ti minutter.

Mitt spørsmål er: Hvor godt rutinert skal man være for å få til dette på 15 minutter? Er det mulig for "vanlige" folk? Jeg hakket riktignok alt som skulle hakkes for hånd og brukte bare én stekepanne slik at jeg måtte steke kjøttbollene i tre omganger. Men bare det å rulle bollene og vende dem i mel tar en del tid, altså..? Vet ikke hvor lang tid jeg brukte, men det var i alle fall veldig mye mer enn 15 minutter.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no