Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva gjør dere med restegarn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-08, 10:59   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Min mor strikker hals til den unge mannen - ensfargede, men han har ørtifjørti i forskjellige farger. Si fra hvis du trenger en oppskrift. Vi bruker bare hals - aldri lue.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 11:13   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Tror jeg skal strikke en ullbukse

4 pinner er ikke noe problem så lenge det bare er rundstrikk. Sokker klarer jeg ikke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 11:14   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vel, storebror fikk en restegarngenser av ei venninne for litt siden. Jeg ville helst ha gjemt den bakerst i skapet. Ungene krangler om den.

Jeg strikket selv en restegarnsgenser i fjor. Jeg gjemmer den selv bakerst i skapet, og angrer på at jeg ikke investerte i nytt, fint garn, når jeg likevel skulle strikke en hel genser (selv om den var liten).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 18:46   #24
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Hadde jeg kunne strikke og i tillegg hatt masse restegarn hadde jeg definitivt strikket stripete ullbukser. Om de ikke blir så lekre så blir de geniale å ha under barnehagedressen
Sokker kommer alltid godt med, luer også. Stripete som matcher de lekre buksene..
Hva med å hekle vesker i striper til å frakte skiftetøy i under vogna?

Ellers ville jeg nok ha lagt det ut på gis bort her inne, eller gitt det til skole og barnehager.

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 18:57   #25
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Blir det like bra resultat? Det høres så... flatt ut

Det blir helt fint det!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Min mor strikker hals til den unge mannen - ensfargede, men han har ørtifjørti i forskjellige farger. Si fra hvis du trenger en oppskrift. Vi bruker bare hals - aldri lue.

Jeg vil gjerne ha.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:31   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Her er oppskriften.

Min mor har gjort følgende endringer:

- strikket luen i en rett en vrang (sitter bedre på hodet)
- midtstykket på toppen er strikket fast
- bryst/bak er strikket i patentstrikk (mor har forlenget nedover selve halsen med to separate stykker - et bryststykke og et bakstykke)

Det er litt prøving og feiling for å finne rett størrelse. Her er en to bilder hvor halsene er tatt i bruk mens de fremdeles er litt for stord (spesielt den oransje - den hadde jeg lånt på forhånd). Blir de for store er det bare å hive de i vaskemaskinen og satse på at toving gjør susen.

*poffer glimrende eksempler*

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 06-11-09 kl 08:45.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:35   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Det blir som regel sokker eller babyvotter.

Eller ullbukser hvis det er mye. Som regel strikker jeg jo i samme fargesjanger, så det ser ikke så ille ut. Dessuten brukes de i barnehagen under dressen. Snuppa ser ikke ut til å plages av at den er fargerik. Hun velger den buksa og den superkule "apekatt"-buksa jeg strikket omtrentlig likt fordelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:49   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

zol; min mor strikket nettopp noen sokker til meg, med utgangspunkt i en eller annen bosnisk oppskrifte eller noe slikt. Noe balkansk i hvert fall.
Anyhow; de strikkes på to pinner. :genialt:

Jeg klarer ikke helt å strikke på 5 pinner jeg heller, det blir så rælete mellom pinnene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:54   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

zol; min mor strikket nettopp noen sokker til meg, med utgangspunkt i en eller annen bosnisk oppskrifte eller noe slikt. Noe balkansk i hvert fall.
Anyhow; de strikkes på to pinner. :genialt:

Jeg klarer ikke helt å strikke på 5 pinner jeg heller, det blir så rælete mellom pinnene.

Rælete mellom pinnene er mitt problem også. Kan du ikke spørre mammaen din om den oppskriften?

Veronal: Jeg har også en oppskrift på en slik lue (en hals går ikke over ørene i min verden) - den strikkes i rett og vrangt på rundtpinne helt opp, og er nok enklere enn denne. At jeg kunne glemme den oppskriften. Etter at jeg er ferdig med ullkjolene blir det stripeluer

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:55   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Det skal jeg gjøre.
De ble veldige fine, de sokkene, nemlig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:57   #31
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

De heter visst Bosnia-tøfler, og ser slik ut: (bildet er stjålet fra en blogg)


Og jaggu lå ikke oppskriften ute også;

http://blogg.hobbyboden.com/maritabk...r&submit=S%F8k

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:57   #32
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg klarer ikke helt å strikke på 5 pinner jeg heller, det blir så rælete mellom pinnene.

Rælete-mellom-pinnene-problemet løses med bambuspinner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:02   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Rælete-mellom-pinnene-problemet løses med bambuspinner.


Jeg strammer så fordømrade på pinnene at det blir bare spetakkel, uansett hva pinnene er laget av.
:håpløs:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:28   #34
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Min nabo opererer med 30 cm rundpinner, hater strømpepinner men strikker massevis som er så smått allikevel. Jeg har vært på leting etter sånne pinner også, men de korteste jeg finner er 40 cm. Jeg har dog ved selvsyn sett at hun strikker genserermer til en 12 - 13-åring med de små rundpinnene. Du kan jo prøve å få tak i noe sånt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:04   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Min nabo opererer med 30 cm rundpinner, hater strømpepinner men strikker massevis som er så smått allikevel. Jeg har vært på leting etter sånne pinner også, men de korteste jeg finner er 40 cm. Jeg har dog ved selvsyn sett at hun strikker genserermer til en 12 - 13-åring med de små rundpinnene. Du kan jo prøve å få tak i noe sånt.

Ja gjerne, men hvor!?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 16:32   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Sett på SparKjøp?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 07:58   #37
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja gjerne, men hvor!?

Aner ikke. Som sagt, jeg har sett etter i begge butikkene som naboen min hevder å ha kjøpt dem i, men de har ikke.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:09   #38
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Jeg nekter konsekvent å bruke 4 (5) pinner etter at jeg har oppdaget "magic loop"-metoden! Da bruker man en rundpinne med litt lengde, og strikker rundt og rundt uten problemer selv for de smaleste små babyjakke-ermer, og det blir like fint
Bare kjør en søk på magic loop på google så finner du framgangsmåte, hvis ikke kan jeg forklare.

Ellers vet jeg du ikke vil ha lappeteppe, men dette fra er jo litt annerledes da! Jeg har tanker om å lage sånt av tiloversblevent sokkegarn Oppskrift på www.shellykang.com, helt nederst på høyre-sida.


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:10.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:28   #39
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Hva med leggvarmere til små barn som bæres?
Det er så tiltrengt og genialt og poppis.

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:29   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Dukkeklær?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no