Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-21, 14:28   #561
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Unger som må _lage_lyd_ til enhver tid. Kakling, piping, tromming, småkjekling, synging.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 24-06-21 kl 14:37.
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 14:36   #562
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Rene sykkelveier er greit nok, men kombinerte gang- og sykkelveier er rett og slett ikke egnet for annet enn rolig "tursykling" eller barnesykling. Man kan ikke passere folk i høyere hastighet enn 6 km/t, hvilket betyr at det faktisk er FORBUDT for en syklist å passere en jogger på en kombinert gang- og sykkelvei. Sykling skal i utgangspunktet foregå i bilveien, om det ikke finnes egne sykkelveier.

Problemet er selvsagt at infrastrukturen ikke legger til rette for dette i det hele tatt.

Og ikke bare fordi det er sånn fra gammelt av, men også når man planlegger nytt.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/we...ngLISi0oQDo15g

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 14:46   #563
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Er ikke Storgata paralell med Torggata? Hvorfor sykler de ikke der? Nå avslører jeg meg som ekstremt dårlig på retninger og hvilke gater som ligger hvor osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 14:46   #564
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Dustegubbe og dustesønn og dustemeg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 14:47   #565
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Rene sykkelveier er greit nok, men kombinerte gang- og sykkelveier er rett og slett ikke egnet for annet enn rolig "tursykling" eller barnesykling. Man kan ikke passere folk i høyere hastighet enn 6 km/t, hvilket betyr at det faktisk er FORBUDT for en syklist å passere en jogger på en kombinert gang- og sykkelvei. Sykling skal i utgangspunktet foregå i bilveien, om det ikke finnes egne sykkelveier.


Her er det rene sykkelveier og det er ganske frustrerende at så mange syklister velger å sykle på bilveien (med fartsgrense på 60) framfor den fine sykkelveien rett ved siden av. Jeg kan ikke skjønne at syklistene selv foretrekker det. Bilene kommer fort og en del oppfører seg sikkert ikke særlig pent når de kjører forbi syklistene heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 14:47   #566
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Torggata er visst trang å sykle i, den også, og noen ganger en omvei. Og noen ganger skal man kanskje til et sted i Storgata også?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 14:48   #567
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Rene sykkelveier er greit nok, men kombinerte gang- og sykkelveier er rett og slett ikke egnet for annet enn rolig "tursykling" eller barnesykling. Man kan ikke passere folk i høyere hastighet enn 6 km/t, hvilket betyr at det faktisk er FORBUDT for en syklist å passere en jogger på en kombinert gang- og sykkelvei. Sykling skal i utgangspunktet foregå i bilveien, om det ikke finnes egne sykkelveier.

Problemet er selvsagt at infrastrukturen ikke legger til rette for dette i det hele tatt.

Og ikke bare fordi det er sånn fra gammelt av, men også når man planlegger nytt.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/we...ngLISi0oQDo15g

Er ikke den 6kmt regelen for fortau og gågate? Ikke kombinert gang og sykkelvei.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 15:08   #568
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Unger som må _lage_lyd_ til enhver tid. Kakling, piping, tromming, småkjekling, synging.

I hear you.

Trodde jeg var den eneste som ble småsprø av lyder fra ungene hele tiden.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 15:23   #569
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

I hear you.

Trodde jeg var den eneste som ble småsprø av lyder fra ungene hele tiden.

Neida.

Jeg er absolutt en lydsensitiv person, og kjente nå på frustrasjon over at mannen skulle sette seg ved siden av meg med et glass vann med _klirrende_isbiter_, nå som jeg endelig har fått sendt ungene av gårde til badeland.

Greide å la være å si noe, heldigvis, og nå er isbitene smeltet. :glorie:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 16:07   #570
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Jeg sykler stort sett i gata framfor på fortau, bortsett fra et par steder der jeg ikke tør å sykle i veien. Men de gang- og sykkelstiene som finnes her i byen, ligger langs veier der det er helt uaktuelt å sykle i veien. Det ville vært selvmord.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 16:12   #571
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Fortau og gangvei, men det er en gråsone for gang- og sykkelvei. Rettspraksis sier at gående skal ha samme rettsvern på gang- og sykkelvei som på fortau, så fåglarna veit. Det er uansett veldig lite hensiktsmessig å blande gående og syklende på den måten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 16:17   #572
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Ja, de har skilt dem i de nye anleggene her (der jeg aldri sykler), men de gamle anleggene er felles. Men de er klart skiltet med både gående- og syklistskilt, så de vil vi skal bruke dem.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 16:27   #573
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Neida.

Jeg er absolutt en lydsensitiv person, og kjente nå på frustrasjon over at mannen skulle sette seg ved siden av meg med et glass vann med _klirrende_isbiter_, nå som jeg endelig har fått sendt ungene av gårde til badeland.

Greide å la være å si noe, heldigvis, og nå er isbitene smeltet. :glorie:

Jeg er og lydsensitiv...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 16:46   #574
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fortau og gangvei, men det er en gråsone for gang- og sykkelvei. Rettspraksis sier at gående skal ha samme rettsvern på gang- og sykkelvei som på fortau, så fåglarna veit. Det er uansett veldig lite hensiktsmessig å blande gående og syklende på den måten.

Jeg leste det her om dagen og 6 km/t gjelder ikke for kombinerte gang- og sykkelveier.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 18:02   #575
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Torggata er visst trang å sykle i, den også, og noen ganger en omvei. Og noen ganger skal man kanskje til et sted i Storgata også?

Også er det jo masse vimsete folk som går i sykkelveien der også. Men at folk tør å sykle i samme gate som trikken kjører, det fatter jeg virkelig ikke.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg sykler stort sett i gata framfor på fortau, bortsett fra et par steder der jeg ikke tør å sykle i veien. Men de gang- og sykkelstiene som finnes her i byen, ligger langs veier der det er helt uaktuelt å sykle i veien. Det ville vært selvmord.

Det er akkurat slik det er på sykkel- og gangveien her vi bor. Man kan ikke sykle på en firefelts riksvei. Og det er derfor gang- og sykkelveien ved siden av burde vært en ren sykkelvei, mener jeg.

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg leste det her om dagen og 6 km/t gjelder ikke for kombinerte gang- og sykkelveier.

Det er jo logisk. Jeg prøver å passere i 6 km/h når jeg sykler på gangstiene mellom blokkene her oppe, men det er virkelig helt ufattelig sakte. Nesten så jeg velter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 18:16   #576
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Pokkers jækla busselskap som roter og roter til. Plutselig går det bare en buss i timen forbi her. Veiarbeid og ruteomlegging, må skjønne...
Så er bussene som regel 20-30 minutter forsinka til det igjen.
Så gidder de ikke plukke opp unger som står på busstoppen, rekker ut handa for stoppsignal og tydelig viser at de skal med. Og ungene må vente nye en time halvannen på buss.
Så kommer ikke bussen i det hele tatt. Ringer busselskapet. -Jo, den var 28 minutter for sein fra terminalen. -Ja, men nå har det gått mye mer enn det, og busstoppen vår er 5 min fra terminalen. Hvor er bussen? -Vet ikke, skal ringe tilbake...
De ringer etter 10 minutter, og sier de kan få hentet venteungen med drosje. Det takker jeg ja til, men drosja er også sein, så neste buss (1 time etter at førstebussen skulle vært der) rekker å komme før drosja. Guttungen rakk kanskje et kvarter av halvannentimes bli kjent-opplegg med sin nye klasse på ny skole.

Lang, kjempepissed Karen-mail er sendt. Mer kan man ikke gjøre.

Og busselskapet takket og bukket for tilbakemelding, og lovte å se hva de kunne gjøre med saken.
Joa. Det de gjorde var å innføre sommerruter med enda mer redusert tilbud oppå det hele... 1 X i timen hele dagen. Og fortsatt aldeles uakseptable forsinkelser. Drit i at vi bor i en turistby og sommerby. Her skal det ikke ytes noen service, nei...

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 23:31   #577
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sjekk finn, Strå!

Tusen tusen takk. Der fant jeg et helt makan til det jeg hadde, men med 13 år kortere brukstid.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-06-21, 09:47   #578
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

HVis det er noen som provoserer meg, så er det syklistenes landsforbund.

Hvorfor i all verden skal syklister være de eneste som ikke skal ta hensyn til andre trafikkanter?

Denne gruffen er veldig inspirert av at jeg bor langs tour de finance på en strava-fartsetappe.

Men ja, syklistene kan sykle i Torggata, og ta ned en av de utallige tverrgatene hvis de skal til Storgata. Noen steder må man faktisk gå av sykkelen når det er nødvendig av trafikale hensyn. Akkurat som man må stoppe for rødt lys, slippe folk frem og ta hensyn og tilpasse farten etter forholdene - uansett hva slags fremkomstmiddel man bruker.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 25-06-21, 09:54   #579
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

HVis det er noen som provoserer meg, så er det syklistenes landsforbund.

Hvorfor i all verden skal syklister være de eneste som ikke skal ta hensyn til andre trafikkanter?

Denne gruffen er veldig inspirert av at jeg bor langs tour de finance på en strava-fartsetappe.

Men ja, syklistene kan sykle i Torggata, og ta ned en av de utallige tverrgatene hvis de skal til Storgata. Noen steder må man faktisk gå av sykkelen når det er nødvendig av trafikale hensyn. Akkurat som man må stoppe for rødt lys, slippe folk frem og ta hensyn og tilpasse farten etter forholdene - uansett hva slags fremkomstmiddel man bruker.

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke er en sånn syklist, der jeg kommer putlende på den mintgrønne retrosykkelen min med 7 gir og bastkurv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 25-06-21, 10:02   #580
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

HVis det er noen som provoserer meg, så er det syklistenes landsforbund.

Hvorfor i all verden skal syklister være de eneste som ikke skal ta hensyn til andre trafikkanter?

Denne gruffen er veldig inspirert av at jeg bor langs tour de finance på en strava-fartsetappe.

Men ja, syklistene kan sykle i Torggata, og ta ned en av de utallige tverrgatene hvis de skal til Storgata. Noen steder må man faktisk gå av sykkelen når det er nødvendig av trafikale hensyn. Akkurat som man må stoppe for rødt lys, slippe folk frem og ta hensyn og tilpasse farten etter forholdene - uansett hva slags fremkomstmiddel man bruker.

Siterer denne helhjertet, lurer ofte på hvorfor syklistene tar sånne vanvittige sjangser i rundkjøringer feks, de stopper aldri og satser på at alle bilister stopper uannsett om de har forkjørsrett eller ei.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no