Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 17:31   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Hvis man kjører E39 fra Stavanger til Kristiansand og deretter E18 til Oslo vil jeg nesten påstå at man bør ha matpakke med seg. Det er klin umulig å finne et sted de har spiselig mat på langs veien. Det er hårreisende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:32   #62
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Ja, det er jeg enig i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:38   #63
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Egon er en dyr restaurant for folk som ikke liker mat. Jeg er fortsatt sint på dem for at de myrdet lammefileten min for tre år siden (og da var det ikke engang jeg som betalte).

Asiatisk flymat er ofte ganske god.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:41   #64
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Jeg har sett veldig mange Hellstrømprogrammer. Konseptet er kjedelig, fordi det starter alltid med at han kjefter opp sjefen, ber sjefen være sjef, kokken er håpløs, og råvarene en skandale. Samtidig så får jeg litt inspirasjon når han setter igang med å endre. Får iallefall lyst til å lage spennende mat selv.

Det som forundrer meg er at det virker ikke ut som det kreves noe kompetanse på noe som helst man trenger for å lage mat. Er det virkelig slik at har man penger så kan hvem som helst starte et spisested? Må man ikke ha en kokk som er ansvarlig for virksomheten?

En annen ting jeg tenker på er slik som fra Son igår. Klarer de damene der å lage en ny meny senere, eller faller de tilbake til det som var. Det virket ut som motivasjonen var der, men kunnskapen var fraværende, og hvor mye kokkekunst kan man lære på noen timer med Hellstrøm.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:44   #65
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Egon er dyrt, dårlig og de har jo ingen service. Lik fornøyd hver gang jeg sitter på Dinner i Oslo og tenker på fjottene på andre siden av gaten som spiser på egon til samme prisen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:51   #66
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Dinner!

Jeg synes også Hellstrømprogrammene er ganske kjedelige, for ikke å snakke om pinlige å se på. Men jeg husker et av programmene hvor Eier På Bærtur faktisk tok til seg rådene han fikk, og begynte å samarbeide med gårdene i nærheten istedet for ferdigmaten (!) han tidligere hadde brukt. Det så ut til å bli veldig bra. Vakkert!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:57   #67
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Hellstrøm sitt program har jeg ikke sett, men jeg har gjort meg en betraktning i dag, mens jeg satt og spiste middagen jeg fikk servert, en av utallige sykehusmåltider jeg har spist i løpet av de siste seks år:

De som lager sykehusmiddager, de legger virkelig sjela si i å lage all maten slik at uansett hva du får servert, smaker den likt - og det smaker absolutt ingen verdens ting.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:02   #68
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Høres ut som de har lokalkjøkken, Fnatten!

Jeg merket fantastisk endring i kvaliteten på maten, både i Drammen og på SSE da de gikk bort fra eget kjøkken til fordel for desentralisert storkjøkken.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:03   #69
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Egon er dyrt, dårlig og de har jo ingen service. Lik fornøyd hver gang jeg sitter på Dinner i Oslo og tenker på fjottene på andre siden av gaten som spiser på egon til samme prisen.

Akkurat sånn tenker jeg også. Egon serverer gatekjøkkenmat til blodpris, og så man bestille ved disken attpåtil? Det verste er at jeg har hørt ganske mange si at de syens maten er god og at de ikke synes det er så dyrt? Da tenker jeg at de må ha vært veldig lite ute og spist faktisk.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:07   #70
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Det aller kipeste stedet jeg har spist på noen sinne, med elendig service og vanvittig elendig mat, var på brygga i Tønsberg, en av restaurantene der. For det første bar stedet preg av at de hadde leid inn en gjeng uerfarne tenåringer for å jobbe der på sommeren. Service var et fremmedord! Da vi endelig fikk bestilt, tok det en hel evighet før maten kom.

De arme menneskene på nabobordet bestilte før oss, og fikk servert hovedretten, men ikke med poteter... De var tomme for potetene de hadde bestilt, så da kom hovedretten like greit uten poteter. Da ba de om å få kokte poteter, og det var greit. Nuvel - det varte og rakk og det rakk og varte, og til slutt fant de ut at de fikk spise mens maten enda var varm. Da de så hadde spist maten sin, dukket et fat med - kalde - kokte poteter opp.

Da vi endelig fikk maten vår, var det to t-beinsteiker som var ihjelstekte og toppen 5 mm tykke, de smakte skosåle.

Tydelig preg av at dette var et sted hvor de ikke var avhengig av at kunden kom igjen, for å si det slik.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:08   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Inagh.. Da skulle du smakt sykehusmaten her.

De gangene jeg har vært på barsel her i bygda har vi fått så god mat. Til og med mat jeg ikke trodde jeg skulle like (Saltfiskball) falt i smak.

Jeg elsker maten på SUS. Jeg fikk reise hjem på permisjon da jeg lå innlagt med pre-e i mitt første svangerskap, men jeg hadde ikke så lyst fordi jeg fikk så gode middager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:10   #72
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Forøvrig synes jeg det finnes mange andre steder som er verre enn Egon. Mange kinarestauranter, f.eks, og Big Bite Jeg spiser ikke der selv om jeg er sulten nok. Det kan jeg gjøre på Egon. Synes også Dolly Dimples har tapt seg noe helt enormt, og Pizzabakeren har skrekkelig vond og smakløs pizza.

Ja, Big Bite er skrekkelig

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:11   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvis man kjører E39 fra Stavanger til Kristiansand og deretter E18 til Oslo vil jeg nesten påstå at man bør ha matpakke med seg. Det er klin umulig å finne et sted de har spiselig mat på langs veien. Det er hårreisende.

Enig! Grusomt! Vi har kjørt den veien mange ganger, og har alltid med oss stor kjøleboks koblet i bilen, med matpakker, drikke, frukt og alt oppi. Et must.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:12   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Åh? Dette var i 2003 da, alle på avdelingen jeg lå på skrøt hemningsløst. Det lå på brett ja, men jeg merket ikke noe negativt med det. Maten var helt strålende, kjempegod.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:16   #75
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Jeg liker Egon. Det går an å ha med seg unger dit. Men det er veldig sjelden jeg bestiller noe annet enn pizza, det andre er stort sett overpriset. Lunsj der synes jeg er helt ok, men jeg foretrekker andre steder. Ingen stor gastronomisk opplevelse, men helt grei mat. Det er mulig jeg ikke er så kravstor? Jeg liker nemlig pizza fra pizzabakeren også.

Flymat derimot, det er variasjoner over temaet mer eller mindre vondt. Noe smaker greit, men det er aldri mer enn spiselig, i hvertfall har ikke jeg opplevd det.

Appropos mathygiene, en restaurant som fascinerte meg veldig var kinarestauranten i flekkefjord. Stygt interiør, voksduker på bordene, egentlig rimelig vond mat, men besøk hadde de. På en stor plakat godt synlig fra restauranten inne på kjøkkenet sto det: "Husk vaske hender etter vært på do".

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:21   #76
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Betryggende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:21   #77
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Jeg er svært lite kresen, og synes Egon kan være greit nok dersom man enten er ute med barn eller skal ha noe litt kjapp mat mens man skravler. Jeg drar ikke dit for de store gourmetopplevelsene, nei. Men pizzaen der er kjip, synes jeg, så jeg velger heller noe annet. Men den omeletten jeg kjøpte på Egon på FP-treff i høst smakte virkelig dynge, så det hender de skuffer til og med MEG.

Men jeg liker Mc. Donalds-mat også, jeg, da. Og flymat. Selv om den har det med å være døll. Men direkte uspiselig har jeg aldri opplevd at den har vært.

Jeg klagde på lasagnen jeg kjøpte på Radisson Blu på Værnes forrige helg. Den var sinnsykt salt. Men jeg kunne ikke få ny, for alt var selvfølgelig ferdiglagd på forhånd. Men jeg fikk entrecôte til samme pris som plaster på såret, og den var god.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:33   #78
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var absolutt ikke det jeg sa.

Jeg quotet deg heller ikke. Det var en betraktning jeg kom med.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:35   #79
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Jeg har opplevd HELT uspiselig flymat. Husker den fortsatt etter 30 år. Det var rekesmørbrød pakket i turkis isoporboks, og den turkise fargen hadde trukket godt opp i loffskiven. Maersk Air, vet ikke om de fins lenger, men der var virkelig ALT turkis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:36   #80
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Etter å ha sett en god del av disse programmene er det en ting som slår meg: Det er da utrolig mange som starter kafe/restaurant uten å kunne lage den enkleste mat, og uten å ha noe peiling på forretningsdrift generelt?

Sånn som de damene i gårsdagens program. De kunne jo ikke hakke løk en gang, og klarte ikke (på sparket) å lage en fiskesuppe som smakte noe som helst. Det virket utrolig hjelpeløst. De kunne jo funnet en oppskrift og fulgt den, hvis de ikke hadde kompetanse til å lage den ut fra eget hode. Hvorfor velger man å starte kafe og lage maten selv, når man faktisk ikke kan lage mat i det hele tatt? Det er veldig, veldig merkelig. Men det er jo ikke rart det er mye dårlig mat å få på norske spisesteder.

Det er en grunn til det. Kundene sine bedritne matvaner og mangel på gastronomisk selvrespekt.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no