Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva tørketromler du IKKE?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-20, 19:55   #41
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Alt det som har krysstegn på vaskeanvisningen. Sengetøyet mitt tromler jeg bare på stryketørt, da det blir for krøllete på vanlig program.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 20:25   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Mannen tromlet favorittullgenseren min. Den kunne vært brukt som tøfler etterpå.


__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 22:43   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men dressbuksa tar du?

Bunaden ja. Den verken vasker eller renser jeg. :sjuske:

Jepp. Det er ikke helt sant at jeg ikke trumler dressjakker. Har gjort det også. Med fire gutter fra 0 til 7 år ble det meste tromlet. Alt kan forøvrig tromler. Men noen klær kan bare tromles en gang

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 23:02   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg tørketromler bare sengetøy, håndklær og kluter. Vi tørketromler ingen klær nå. Da eldstemann var liten, tromlet vi hans klær. Vi kunne tromlet klærne til minstemann nå, men ingen andre, så jeg gidder ikke sortere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 23:27   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromlar berre sengetøy, håndklær og undertøy. Og dunjakker/puter/dyner ein gong eller to i året.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 00:27   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg har ikke tørketrommel nå, men har aldri tromlet annet enn undertøy, sengetøy og håndklær.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 08:21   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler bare sengetøy og håndklær. Har tørkeskap, der alt annet går inn. (Jeg absolutt elsker tørkeskapet vårt. Skjønner ikke hvordan vi klarte oss uten før.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 09:02   #48
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Har ikke tørketrommel, og savner det ikke heller.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 09:40   #49
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Eg tromler undertøy og sokker, håndkle, kluter og sengetøy samt ein del barnetøy, joggebukser og singleter til undertrøye-bruk. Alt anna blir hengt opp. Tøy med sterke farger, trykk av ulike slag ol. blir også hengt opp.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 09:50   #50
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tøy som er merket med at det ikke tåler trommel. Hvilket vil si pene gensere og bukser, det meste av ulltøy og alle kjolene mine. Ellers går det som kan tromles i tørketrommelen. Vi bruker for øvrig ikke tøymykner, siden vi tromler det meste.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 09:53   #51
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg tromler alt jeg vasker på 60 grader, tromler ikke det som vaskes på 30 eller 40 grader.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 09:57   #52
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg tromler alt jeg vasker på 60 grader, tromler ikke det som vaskes på 30 eller 40 grader.

Jeg vasker nesten alt i hele verden på 40 grader...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 10:02   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg vasker nesten alt i hele verden på 40 grader...

Jeg vasker det meste på 90 eller 60. Noe på 40, men stadig mer på 60. Opplever ofte at mange plagg ikke blir rent på 40. 30 grader bruker jeg aldri. Det er jo omtrent det samme som 40...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 10:26   #54
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg tromler kun undertøy, sokker, hånduker og sengetøy 6.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 10:32   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Vi flyttet inn i borettslag med et fantastisk vaskerom, med gigantiske tørkeskap fra førtitallet. Vi trodde en stund at tørketrommelen vår hadde røket, og brukte bare disse. Nå viste det seg at tørketrommelen bare måtte tenke seg litt om, så den virker igjen, men når den ryker gidder vi ikke kjøpe ny.

I disse tørkeskapene kan man fint henge opp sengetøy til tre og masse håndklær. Det er også tørketrommel der til undertøy og kluter, og resten henger vi bare opp som før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 11:23   #56
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg syns denne nye forskningen er interessant: https://www.dinside.no/bolig/best-a-...kaldt/72102473

og det er jo ikke mulig å drepe bakterier (hvis det er målet) på verken 30-40 eller 60 grader.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 11:39   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg syns denne nye forskningen er interessant: https://www.dinside.no/bolig/best-a-...kaldt/72102473

og det er jo ikke mulig å drepe bakterier (hvis det er målet) på verken 30-40 eller 60 grader.

Leste den tideligere i uka. Og angående det siste avsnittet ditt, så stemmer det.

Jeg vasker som jeg gjør fordi jeg kjenner på lukta om det er rent eller ikke. Treningstøy lukter faktisk etter vask på 40. Ikke nødvendigvis med en gang, men når man begynner å svette i det neste gang. Mannens t-skjorter som ligger tett mot armhulene lukter ikke svette, men kraftig av deodorant (han han prøvd flere typer) etter vask på 40. Ikke 60. Dette forteller meg noe om kvaliteten på vasken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 11:41   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi flyttet inn i borettslag med et fantastisk vaskerom, med gigantiske tørkeskap fra førtitallet. Vi trodde en stund at tørketrommelen vår hadde røket, og brukte bare disse. Nå viste det seg at tørketrommelen bare måtte tenke seg litt om, så den virker igjen, men når den ryker gidder vi ikke kjøpe ny.

I disse tørkeskapene kan man fint henge opp sengetøy til tre og masse håndklær. Det er også tørketrommel der til undertøy og kluter, og resten henger vi bare opp som før.

Hvordan er det med brannsikkerhet i slike fellesområder? Står maskinene på «alene» eller må dere være tilstede?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 11:44   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg synes også treningstøy ofte lukter hvis det vaskes på 40. Alt annet utenom håndklær, sengetøy og undertøy prøver jeg å vaske på 40.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 11:51   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan er det med brannsikkerhet i slike fellesområder? Står maskinene på «alene» eller må dere være tilstede?

De står på alene. Men vaskekjelleren er ganske "befolket", og man har bare vaske/tørketid på ca 4 timer mener jeg å huske. Og det er alltid noen på vent eller innom for å se om det er ledig. Så ofte når jeg tørker er det noen som vasker osv. Det er ikke lov å bruke vaskekjelleren etter kl 21, men det er nok mest på grunn av støy.

De gamle tørkeskapene er rett og slett to digre innebygde skap med vifteovn i enden, og de skrur seg av automatisk etter to timer.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes også treningstøy ofte lukter hvis det vaskes på 40. Alt annet utenom håndklær, sengetøy og undertøy prøver jeg å vaske på 40.

Ja, samme her. Og sengetøy og håndklær kokvasker jeg oftest, må jeg innrømme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no