Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor tørker dere klær?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-20, 10:00   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg pleier å tromle alt først i ca 15-30 minutter og henger det deretter de varme plaggene på tørkestativ. Da blir klær utrolig mye mindre skrukkete. Selv ting som jeg pleide å stryke før, blir pene på denne måten.

Dette gjør vi også. Men bare 10 min. Etter det blir de nesten tørre her. Tromler 10 min, henger opp. Har gjort det i tjue år. Funker som en kule. Henger på henger, da, ikke stativ.


Sist redigert av Hyacinth : 02-03-20 kl 10:06.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:01   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det var jaggu ikke dumt!

Her henger vi ikke opp hver våre klær. Den som er tilstede når vaskemaskinen er ferdig, henger opp.

Det gjør vi også, vanligvis, skjortene til mannen er unntaket. Når han vasker skjorter vasker han flere på en gang, og kun skjorter, fordi han skrur av sentrifugeringen. Da er det også han som henger dem opp når de er ferdige (med mindre det dukker opp noe som gjør at han må vekk selvsagt, da spør han om jeg kan gjøre det). Så når jeg vasker klær lar jeg hans skjorter ligge igjen i skittentøyet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:06   #43
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Vi tromler skamløst det aller meste, utenom ull da. Den henger vi på et stativ som stort sett står på badet. Kjoler og bluser/skjorter som må behandles pent henges på henger enten på badet eller på skapdør på soverommet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:11   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Skjorter, bluser og hettegensere blir først tromlet på utglatting program i tørketrommel i ca 10 min, rett derfra og opp på kleshengere som jeg henger på et sånt klesstangstativ på hjul. Setter på avfukter som blåser luft rett på. Selv om de henger tett tørker det raskt. Ikke noen utfordringer med bretter etc.

På tørkestavet tørker vi treningstøy, t-skjorter og bukser. Buksene kjøres også på utglattingsprogram. Vi henger de over 2 stenger, da unngår vi brettekant samt at de tørker raskere. T skjorter der jeg vil unngå brettekant, henger jeg også opp på kleshenger.

Kombinasjonen av utglatting og avfukter gjør det effektivt og har i tillegg den bonusen at man unngår stryking av skjorter om man henger pent opp mens de er dampende varme.

Klesstativ på hjul! Det er jo genialt!!! Hvorfor har jeg ikke kommet på det før?

Det er et sånt glatteprogram på 10 min vi også bruker.

Avfukter har jeg derimot ingen erfaring med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:15   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Vi har vaskerom med stativ, så det meste henges der. Tørketrommel brukes til sengetøy og håndklær.

Om våren og sommeren tørker jeg klærne ute, da tørker de svært fort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:16   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Som sagt funker det godt slik vi har det nå, men jeg må finne ut hvor klærne skal være når vi bygger om og mister dette lille rommet vårt.

Tørke ute kan jeg ikke. Pollen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:21   #47
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi tromler skamløst det aller meste, utenom ull da. .


Samme her. Tre barn genererer mye klesvask. Vi tromler ull også, trommelen har eget ullprogram og det er supert.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:26   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Vi har tørkeskap, en god gammeldags oppfinnelse, vi arvet det, og det er helt genialt. Dersom det er likte klær eller god tid står det bare med døren åpent, derosm det er mindre tid eller tett mellom klærene så setter vi på varme inni der.

Men vi har altså et lite vaskerom da. Stort er det ikke, men der er varmtvannsbereder, og vaskemaskin med trommel oppå. det er bredden på rommet. Foran berederen en utslagsvask og ved siden av er da altså tørkeskapet. Det er lengden på rommet. Døra til rommet kan sånn med minimal klaring åpnes forbi skapet. Annen klestørk er der derved slett ikke plass til, men det står da ved behov et tørkestativ i gangen utenfor. Da står det i veien for alt og alle så helst ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:35   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Vinter:
Jeg tørker skjorter og bluser på henger - henges opp på badet.

Bukser som ikke går i trommel, henger jeg i beltestroppen på en knagg på vaskerommet - ved siden av tørketrommelen.

Ull: Vaskes på ullprogram og legges flatt på håndkle på varmekablene på badet.

Undertøy, T-skjorter, håndklær og sengetøy i tørketrommel.

Vår, sommer tidlig høst:

Alt henges på tørkestativ med klessnorer og klesklyper ute - hvis det ikke regner - da blir det som over.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:50   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Tørkestativ, ofte i stua. Ting som bør henge på kleshenger henges på kleshenger på stativet. Ellers syns jeg ikke brettemerker er et stort problem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:53   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Tøymykner på bomulltøy gjør også at det blir mindre avtrykk fra tørkesnora. Ellers er jo også de gode gamle klesklypene et triks for det som henges på snor. Feste f.eks t-skjorter med klyper etter nedkanten, i stedet for å henge midten av plagget over snora. Det tørker også fortere på den måten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:54   #52
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Jeg har tørkestativ som henger fra taket. Det er ikke snorer men stenger og jeg synes ikke at de får stygge streker av det.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:58   #53
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

ja, vi har sånt på hjul og det er veldig fleksibelt og plassbesparende. Det fins i ulike høyder og litt varianter, vet at biltema også har (sikkert flere og): https://www.clasohlson.com/no/T%C3%B...iABEgLLKPD_BwE

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 11:06   #54
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Et tips hvis dere har varmepumpe er å henge klesvasken til tørk rett under. Da er alt tørt på et blunk.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 11:17   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Og skjorter tørkes på henger på et sånt "gjeste-klesstativ" fra jula eller jysk eller eurorpis eller tislvarende. Sånn en stang som vi setter i gangen (ja, på hjul) når vi har selsakp så gjester kan henge klær på.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 11:43   #56
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Før gikk alt i trommelen. Nå er trommelen i koma og ingen orker å bære den opp fra kjelleren. Vi har stort bad og tørker der. Har et klesstativ i badekaret og et på gulvet. Om sommeren tørker vi ute.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 11:48   #57
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Skjorter og kjoler henger på kleshengere på tørkestativet. Vi er så korte at de ikke havner i gulvet. De få kjolene jeg har som er for lange for det, henger jeg i dusjkabinettet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 11:53   #58
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Jeg bruker klesklyper på stativet. Tørker raskere og plass til mer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 12:45   #59
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Vi tromler alt av undertøy (ikke bhene mine), håndklær og sengetøy. Resten henges opp på tørkestativet eller på henger på opphengsdingsen vår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 13:02   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tørker dere klær?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

ja, vi har sånt på hjul og det er veldig fleksibelt og plassbesparende. Det fins i ulike høyder og litt varianter, vet at biltema også har (sikkert flere og): https://www.clasohlson.com/no/T%C3%B...iABEgLLKPD_BwE

Dette har vi og. Jeg er ikke så veldig begeistret for det, jeg syns det er litt flimsy. Men får plass til mye på det da. Aller best liker jeg sånne trekkspillstativ i tre. Men de har jo ikke plass til så mye da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no