Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pris på barnevakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-13, 23:10   #1
daddyandiknowit
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 9
daddyandiknowit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pris på barnevakt

Hei!

Vi flytter snart inn ny bolig sentralt i en universitetsby og funderer på muligheten for å tjene litt ekstra på å være barnevakt. Det vi ser for oss er at foreldre kan levere ungene hos oss for kvelden (3-6 timer?) slik at de kan gå ut eller få litt alenetid, eventuelt også hjemkjøring av barna. Kona har erfaring fra arbeid i barnehage og en bachelor i pedagogikk. Så det hadde blitt en liten privat "kveldsbarnehage".
Vi vil jo selfølgelig ligge langt over nabojenta på 16 prismessig, noe jeg også syns er rimelig da vi har vesentlig mer å tilby, men samtidig så kan man jo ikke legge seg så høyt at ingen vil benytte seg av tilbudet. Er det noe du ville betalt for, eventuelt hvor mye?

daddyandiknowit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:12   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Nei. Da måtte dere kommet hjem til oss. Det viktige for meg på kveldstid er trygghet og ro og egne senger, ikke pedagogikk. Men jeg er villig til å betale litt mer for å ha voksen barnevakt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:17   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Nei, kjøring fram og tilbake av unger på kveld og natterstid er uaktuelt for oss.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:18   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.796
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Den alenetiden blir veldig dyr hvis man skal betale for pedagogisk personale til å se etter sovende barn. Alenetid etter ungene er i seng har vi jo strengt tatt hjemme også. Å drasse ungene ut på kvelden, levere dem hos barnevakt, hente dem igjen og i tillegg betale mye for det, utgår.

Barnevakt som kommer hjem til meg betaler jeg gjerne for, men det er en prisgrense der også.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:21   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Som de andre sier, så er barnevakt bare interessant hvis vedkommende kommer hjem til oss.

Jeg kunne vært interessert i å betale for en pedagog, men da som leksehjelp før vi kommer hjem fra jobb, ikke som barnevakt på kvelden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:23   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Da tar jeg heller en 16 åring som spiser potetgull mens barna sover i egne senger.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:25   #7
daddyandiknowit
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 9
daddyandiknowit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Nei, altså det var ikke bare snakk om når barn sover. Kveld ble kanskje litt feiltolket. Fra 17 feks var nok mer tanken, barna skal få aktiviteter utover soving

Så for meg at kjøring frem og tilbake er negativt ja. Vi kan kjøre unger hjem, men det er jo kanskje også noe upraktisk.

daddyandiknowit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:26   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.564
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Nei, barnevakt må komme hjem og passe i mitt hus.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:30   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Vet du, hvis det er sånn at dere har en del å tilby barn, så tror jeg kontakt med den aktuelle kommunen mtp avlastning kan være et bedre alternativ.
Jeg hadde heller ikke vært interessert i en organisert pass/happening for barna på ettermiddagstid. Vårt behov for pass er helst når vi skal bort på kveldstid. Da ønsker vi en kjent og stabil person som kommer hjem til oss, slik at kvelden blir mest mulig likt normalen for barna.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:31   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Nope, jeg foretrekker barnevakt som kommer hjem til oss.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:36   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Jeg er nok enig med de andre her ja.
Men jeg tenker som så at hvis dere har kapasiteten så er avlastingshjem veldig etterspurt og nødvendig i de fleste kommuner (etter som jeg har forstått).

Det er en fin tanke dere har syns jeg, men det kreves nok litt mer planlegging/kartlegging og organisering. Håper dere finner ut noe som passer dere og som møter etterspørsel.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:38   #12
daddyandiknowit
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 9
daddyandiknowit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vet du, hvis det er sånn at dere har en del å tilby barn, så tror jeg kontakt med den aktuelle kommunen mtp avlastning kan være et bedre alternativ.
Jeg hadde heller ikke vært interessert i en organisert pass/happening for barna på ettermiddagstid. Vårt behov for pass er helst når vi skal bort på kveldstid. Da ønsker vi en kjent og stabil person som kommer hjem til oss, slik at kvelden blir mest mulig likt normalen for barna.

Takk for godt tips! Trodde det var frivillig arbeid, men ser nå etter litt googling at man faktisk får en liten sum. Ikke at vi bare bryr oss om penger altså, men motivasjonen for ideen er jo i utgangspuntket og få litt ekstra i hverdagen samtidig som man kan gjøre noe man liker

daddyandiknowit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 08:17   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Jeg sier som fler før meg, det er et stort behov for avlastningshjem, og i og med at kona di har pedagogisk utdannelse, ville dere kunne være midt i blinken for et barn som trenger litt ekstra innimellom.

Gode avlastere er verdt sin vekt i gull!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 09:14   #14
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Opprinnelig lagt inn av daddyandiknowit, her.

Takk for godt tips! Trodde det var frivillig arbeid, men ser nå etter litt googling at man faktisk får en liten sum. Ikke at vi bare bryr oss om penger altså, men motivasjonen for ideen er jo i utgangspuntket og få litt ekstra i hverdagen samtidig som man kan gjøre noe man liker

Selvsagt. Det er helt legalt å ønske en økonomisk godtgjørelse, så lenge det alene ikke er eneste motivasjon for å melde seg. Lykke til med flytting og eventuelt også oppstart som avlastere.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 09:34   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Dere kan også være besøkshjem for barnevernet, og ha et barn på besøk noen helger i måneden. Det er også med godtgjøring, og er veldig hyggelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 10:21   #16
daddyandiknowit
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 9
daddyandiknowit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere kan også være besøkshjem for barnevernet, og ha et barn på besøk noen helger i måneden. Det er også med godtgjøring, og er veldig hyggelig.

Hva er forskjellen på besøkshjem og avlastningshjem egentlig?

daddyandiknowit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 10:30   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Opprinnelig lagt inn av daddyandiknowit, her.

Hva er forskjellen på besøkshjem og avlastningshjem egentlig?

Besøkshjem er i regi av barnevernet mens avlastningshjem er ofte barn med spesielle behov, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 12:53   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.543
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Besøkshjem er i regi av barnevernet mens avlastningshjem er ofte barn med spesielle behov, tror jeg.


Nja, jeg har avlastning til mine barn i regi av barnevernet, de har ikke spesielle behov.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 12:57   #19
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nja, jeg har avlastning til mine barn i regi av barnevernet, de har ikke spesielle behov.

Ordene brukes litt om hverandre. Men som oftest kaller man det som er i regi av barnevernet for besøkshjem. Selv om hovedformålet er avlastning. Disse barna har ofte ikke spesielle behov.

Avlastningshjem brukes oftere som begrep om de som er i regi av f.eks bestillerenhet eller andre kommunale instanser som ikke er barnevernet, og hvor grunnlaget for vedtaket ligger i fysiske/psykiske utfordringer hos barna.

De fleste steder er det stort behov for begge deler.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 13:19   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på barnevakt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nja, jeg har avlastning til mine barn i regi av barnevernet, de har ikke spesielle behov.

Nei, som jeg sa; i regi av barnevernet er ikke barn med spesielle behov. Shute forklarte det bra. Vi er besøkshjem, og barnevernet gjorde det helt klart at det det var det de kalte det, ikke avlastningshjem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no