Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-16, 22:14   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Det måtte jo komme en oppfølgertråd!

Hvor mange og hvem pleier du å få julegave fra? Og hvordan ser det antallet ut sammenlignet med antall gaver du selv kjøper?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:16   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg får fra søsken (dvs 3 av 4), mor, bestefar og mormor/morfar. Jeg gir til de samme og tantebarn i tillegg, 4 stk. Ja, også har jeg ei venninne som jeg kjøper til, og hun til meg.

Nå må jeg tenke litt. Jo, det manglet et søsken der, av nyere sorten. (kom inn i livet mitt for 3 år siden er det vel nå). Jeg gir til henne og mannen, de gir ikke til meg. (noe jeg synes er helt ok).

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:19   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Her må jeg jammen tenke litt for å klare å svare for meg selv.

Jeg kjøper gave til rundt 12 personer. Mannen ordner stort sett for sine selv.

Jeg får gave fra:
Mannen
Barna, kanskje, hvis barnehage/skole har lagt til rette for at de får lage noe. Her har mannen litt å gå på (For the record: mumlingen går på at ungene skal få oppleve å tenke på hva andre ønsker seg og gi noe, ikke at jeg skal få enda flere gaver.)
Foreldre
En bror, noen ganger fra begge to
En til to venninner
Svigerforeldre
Svogers - sammen med mannen.


Sist redigert av Timar : 12-12-16 kl 08:19.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:20   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg får av mamma og av ungene. Av og til av mannen. Og i år har jeg pakket inn noe til meg selv fra meg selv.

Både med tanke på miljø, økonomi, bruk-og-kast-samfunnet og alt det der, synes jeg det er helt finfint at jeg har klart å få det ned på et så lavt nivå.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:22   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg får julegave(r) fra mine og mannens foreldre, mannen min, broren min og samboeren hans, mannens to brødre og konene deres og min beste venninne. Jeg gir flere gaver enn jeg får tilbake fordi barna mine og nevøene og niesene mine ikke gir gaver til meg/oss (eller, det stemmer ikke helt, de to yngste barna våre lager gaver til oss i barnehagen. Jeg vil heller ha en tegning e.l. barna har laget etter eget ønske enn en gave mannen har sagt at de skal lage/kjøpe til meg så jeg forventer ikke at han ordner noe fra dem og gjør heller ikke det samme til ham).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:22   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg får av mannen, barna av og til, mamma og pappa og svigers. Det betyr 3-6 gaver inn mens jeg kjøper ca 30. Differansen kommer selvsagt va at det er barna mine som stikker av med gavehaugen :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:24   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Mann, barn, foreldre og gode venner, ca 8 tilsammen, tror jeg?. Og så får mannen og jeg fellesgave av begge svigerforeldreparene, og vi får familiegave av noen vennefamilier.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:33   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Mamma
To søsken
6-7 venninner
Svigermor
Mannen
Poden
3 kollegaer

Får felles av svigerfar og svigerinner.


Sist redigert av Chablis : 12-12-16 kl 20:51.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:33   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Hm, jeg får fra:
Mannen (ikke alltid vi kjøper til hverandre, men ofte)
Mamma
Søster og svoger
Søster og niese
Svigerinne med familie
Svoger med familie
Svigermor og samboer
To venninner
Ungene, egenlagde fra barnehagen

Noen av disse er felles, det varierer litt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:44   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Fant ut i en annen tråd her at vi kjøper til 17.
Jeg får julegave av mamma og svigers. Får en pengelapp av de så jeg pleier å kjøpe noe til meg selv i forkant.
Har allerede kjøpt noe som er fra oss selv til oss.
Kaffekanne fra Rosendahl, Sabor stavmikser og en stor lyslykt.
Plukket også ut trådløse ørepropper som jeg får av mannen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:48   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg får fra:
Mamma og samboer
Pappas kone (pappa døde i høst så første gang det blir slik)
Bror og svigerinne
Barna
Min eks kjøper ofte en liten ting.
Oldemor
Søster og mann til pappas kone


Gir flere enn jeg får, men det kommer barna til gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:50   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Mannen og jeg kjøper til ca. 25 stykker. Vi får gave fra alle de voksne vi gir til, og fra Poden og hverandre. Men de fleste av dem er par, så de gir gave samlet, og så er noen av gavene pargaver til oss. Jeg tenker jeg får fra mine foreldre, svigers, broren min, svigerinnen min, mannen min, sønnen min og et par venninner. Omtrent 8 stykker, altså. Og så er det gjerne noen gaver til mannen og meg sammen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 00:28   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

De jeg får som er bare til meg er stort sett fra mannen og to venninner.

Fra foreldregenerasjonen så får stort sett felles gaver.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 01:08   #14
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Får gave fra:
*mine foreldre
*søster
*bror
*bestemor og bestefar
*mormor
*mannen
*barna
*svigerforeldre
*svigerbror
*svigersøster
*mormor til mannen

Kjøper gaver til de samme jeg får fra.

Og i år skal jeg jobbe nattevakt på julaften så da får jeg en gave når jeg kommer på jobb. Sjefen kjøper gave til de som jobber kveld og natt på julaften.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 06:34   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg kjøper til mange flere enn jeg får fra, mest fordi jeg gir til mange barn/ungdommer.

Jeg får fra
Mann og barn
To venninner
Mamma

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 06:45   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg kjøper også flere enn jeg får, siden jeg kjøper til mange nieser og nevøer som ikke gir egen gave tilbake.

Får fra:
Mann
4 sønner (+ svigerdøtre)
Foreldre
Søster
Bror
Svigermor
2 svigerinner
2 venninner

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 07:23   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg kjøper nok til flere enn jeg får.

Jeg får fra

Foreldre
Bror med familie

4 venninner

Noen kollegaer(antall varierer fra år til år)

I år vet jeg at jeg får fra xen også, ungene har fått med seg penger for å kjøpe, så jeg tenker at den blir fra dem også.

Jeg syns jeg får mange nok gaver.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 08:01   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg får av mamma og av ungene. Av og til av mannen. Og i år har jeg pakket inn noe til meg selv fra meg selv.

Både med tanke på miljø, økonomi, bruk-og-kast-samfunnet og alt det der, synes jeg det er helt finfint at jeg har klart å få det ned på et så lavt nivå.

Helt enig! Men jeg får av svigermor, ikke mamma.

Jeg har sagt jeg ikke vil ha av mannen i år. Og heller ikke kommer til å gi. Hvorfor skal vi kjøpe gaver til hverandre når vi har alt? Vi har pleid å gjøre det fordi han vil. I år har jeg sagt vi kan gjøre som jeg vil.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 08:09   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det måtte jo komme en oppfølgertråd!

Hvor mange og hvem pleier du å få julegave fra? Og hvordan ser det antallet ut sammenlignet med antall gaver du selv kjøper?

Jeg får fra mannen min, den ene broren min, barna min og fra ei venninne. Det har hendt at tantebarn har laget gaver i barnehagen eller på skolen.

Det er atskillig færre enn jeg kjøper til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 08:49   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og oppfølgeren: Hvor mange får du julegaver fra?

Jeg får fra:

*mannen (som oftest flere),
*ungene (kjøpt av og sammen med mannen),
*ungene (laget på skolen, og da selvsagt fra hvert barn separat),
*mamma
*mammas samboer (han gir egen, og er ikke med på mammas gave)
*pappa
*storesøster m/fam
*lillesøster m/fam
*mannens søster m/fam
*mannens bror
*ett vennepar

Jeg får naturlig nok ikke så mange gaver som jeg gir, for når det gjelder søskens familie så gir jeg jo en gave til hvert familiemedlem (av og til felles til søsken+ektefelle, men tantebarn får hver sin), mens jeg mottar en fra deres samlede familie.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no