Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-22, 08:57   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Har kjøpt robotstøvsuger og elsker den. Har imidlertid ikke fått somlet meg til å installere app-en, og nå lurer jeg rett og slett på om jeg trenger å gjøre det. Støvsugeren flyttes i stedet fra rom til rom (jeg kan strenge av mellom alle rom) og støvsuger/mopper der også flytter jeg den selv tilbake til ladestasjonen, evt. til neste rom. Den jobber bare når jeg er hjemme.

Hvorfor trenger jeg likevel å installere appen? Hva gjør dere med app som dere liker veldig godt?

Den henger seg noen ganger opp under møbler som er akkurat litt for lave. Da sier den fra og jeg flytter den. Vil dette bli bedre hvis jeg installerer app, altså lærer den av sånt?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 09:24   #2
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Sonestøvsuging! Og så kan jeg i appen be den om å støvsuge samme rommet ×2 eller ×3 som betyr at støvsugingen blir mer nøye.

I appen kan vi også markere steder hvor den ikke skal støvsuge.

Vi har en roborock 7 tror jeg.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 09:50   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Ja, det skyfri sier. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke skal installere app, for den gjør det bare enklere?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 10:07   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Det virket bare så komplisert å installere den og da lurte jeg på om det virkelig var nødvendig. I tillegg har vi en veldig stor leilighet (300 kvadrat på ett plan) og må ha to wifi-nettverk for å dekke hele leiligheten. Da er jeg liksom redd for at det ikke funker selv om jeg får til å installere. Men sønnen min er hjemme nå, så jeg kan få han til å se på det, kanskje.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 10:50   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Ah, ja, det er korrekt. Den er ikke enkelpenkel å installere, men funker godt når det er gjort. Lykke til!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 10:51   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Jeg bruker ikke app, det gidder jeg ikke. Gjorde det i starten, og fordelen er jo at jeg feks kunne sette på støvsugeren hjemme mens jeg var på jobb. Men det er ikke egentlig en nyttig funksjon i mine øyne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 11:06   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Jeg fikk det faktisk til nå, og den er i gang. Skal i alle fall prøve det ut, men er usikker på nytten. Det er også for høye karmer inn fra en gang til bad og soverom, så der kan den ikke gå automatisk uansett. Leiligheten er nok også for stor til at den får gjort alt nå i en scan, men kanskje greit at den har oversikt over de viktigste rommene. Når det er så enkelt for meg å flytte den og stenge den inne/ute fra der ønsker at den skal/ikke skal jobbe og jeg ikke ønsker at den skal fjern-jobbe mens jeg er ute (det er alltid et par ting som må flyttes, steder den kan henge seg fast etc.), skjønner jeg liksom ikke helt fordelen, men jeg prøver som sagt. Skal rapportere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 11:08   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Skjønner de vanligvis om jeg ønsker jobbing i et bestemt rom selv om det er åpent fra dette rommet og inn til andre rom? Kan man liksom merke av i app at "nå skal du ta bare kjøkken og ikke spisestue" selv om disse rommene går over i hverandre?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 11:09   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Og lærer de at hvis de har satt seg fast under en sofa en gang, så prøver de ikke å gå under den en gang til?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 12:54   #10
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Vi har delt inn i rom i appen. Det fikset mannen min så jeg aner ikke hvordan han gjorde det, men det må jo innebære at roboten er i et kartleggingsmodus eller noe sånt.
Jeg setter aldri støvsugeren i gang for å ta hele etasjen, tar alltid enkeltrom i tur og orden, så rekker jeg å flytte rundt på ting som ligger og slenger eller står i veien. I appen velger jeg rom fra en "plantegning" over etasjen. Den tar da kun det rommet jeg har valgt, den går bare så vidt over grensen til de andre rommene. Og så kan jeg markere at den skal da dobbelt eller trippelt i gangen feks, hvis det er mye sand. Eller bare tegne en sone ved ytterdøra og få den til å støvsuge en ekstra runde der. Veldig praktisk synes jeg.


Sist redigert av skyfri : 20-08-22 kl 13:00.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 12:55   #11
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Og lærer de at hvis de har satt seg fast under en sofa en gang, så prøver de ikke å gå under den en gang til?

Jeg tror du må markere på kartet at den ikke skal støvsuge der den setter seg fast. En "fast sone", den husker det til neste gang.


Sist redigert av skyfri : 20-08-22 kl 13:00.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 09:12   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

I appen kan du på kartet markere steder den ikke skal støvsuge, f.eks ikke gå under en vedovn eller velte en plante som står et fast sted. Ellers bruker man vel app for å oppdatere firmware og det er smart å gjøre.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 09:27   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Har skjønt appen nå og det er definitivt greit å markere forbudte områder som under sofaen (som er for lav for at den kommer seg inn dit, men den setter seg fast) og under en stol (som har noen bein som den ikke kommer over men prøver igjen og igjen). Dette blir bra. :-) Glad jeg installerte den. Takk for hjelpen!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 09:45   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Du må jo ikke, men jeg synes appen forenkler det veldig. Å sette på støvsugeren så den er ferdig til vi kommer hjem fra jobb, for eksempel.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 10:03   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Vi har robotstøvsuger plassert under spisestuesofaen, så det ville vært en akrobatisk øvelse å få den ut på gulvet uten app. Appen er utrolig praktisk, synes jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 15:15   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg bruker ikke app, det gidder jeg ikke. Gjorde det i starten, og fordelen er jo at jeg feks kunne sette på støvsugeren hjemme mens jeg var på jobb. Men det er ikke egentlig en nyttig funksjon i mine øyne.

Man er forskjellige, det er den funksjonen som virkelig er best med robotstøvsuger synes jeg. Den bråker jo noe helt vanvittig så veldig deilig å la den gå mens man er ute.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 18:14   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Man er forskjellige, det er den funksjonen som virkelig er best med robotstøvsuger synes jeg. Den bråker jo noe helt vanvittig så veldig deilig å la den gå mens man er ute.

Jeg ble overrasket over hvor stillegående den er, jeg. Bråker mye mindre enn vanlig støvsuger i alle fall. Men de er ulike på sånt. Tror vår er en av de mest stillegående. Har også to ulike innstillinger på sugekraft (som jo henger sammen med bråkingen)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 18:55   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Man er forskjellige, det er den funksjonen som virkelig er best med robotstøvsuger synes jeg. Den bråker jo noe helt vanvittig så veldig deilig å la den gå mens man er ute.

Jeg er enig, men siden vi uansett må rydde Lego fra gulvet før vi kan kjøre den, kan vi likegodt bare sette den på før vi går. Vi støvsuger aldri når vi er hjemme.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 19:03   #19
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg ble overrasket over hvor stillegående den er, jeg. Bråker mye mindre enn vanlig støvsuger i alle fall. Men de er ulike på sånt. Tror vår er en av de mest stillegående. Har også to ulike innstillinger på sugekraft (som jo henger sammen med bråkingen)

Jeg er ekstremt var på lyd og bruker den alltid på den høyeste av de tre nivåene vår har. Den bråker aller mest når den tømmer seg da.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 19:25   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - trenger jeg en app?

Vi må også uansett rydde. Blir for slitsomt å alltid ha det ryddig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no