Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-07, 21:54   #1
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Jeg må kjøpe de Sayers-bøkene jeg ikke har lest, og The Eyre Affaire (etter å ha lest i assosiasjonstråden). Jeg vet at jeg har lest andre tråder her inne og tenkt at "den må jeg huske å kjøpe" - men hvilke bøker var det, da?

Så, noen som kan tipse meg kjapt om hvilke bøker jeg bør slenge med på bestillingen? Og forresten - er det prismessig forskjell på å bestille fra uk eller usa?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 21:55   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Det høres ut som en fabelaktig bestilling.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 21:59   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Sant, ja? Men tips, Toffen?

(Hva heter han med det japanske navnet, og skriver han på engelsk?)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 21:59   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Collector's library er det noe som heter på Amazon. Der finner du klassikerne i nydelige innbindinger. Jeg har kjøpt mange av dem. Både Dickens, Austen, Brontë og andre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:04   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Jeg synes du skal lese Helen DeWitts The Last Samurai om du ikke har lest den. Det er kanskje min yndlingsbok.

Mer informasjon om han med det japanske navnet?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:04   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Mener du Murakami? Han skriver vel på japansk sånn egentlig.

Er det klassikerer du er ute etter ellers, eller?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:08   #7
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Ja, Murakami var det - takk Skilpadda! Er det noe poeng i å lese ham på engelsk da, eller kan jeg like gjerne lese en norsk oversettelse?

Toff: The Last Samurai er lagt til.
Skilpadda (kan jeg kalle deg Padda? ): Nei, ikke nødvendigvis. Har lest Brönte, Austen osv.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:09   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

*bryter inn med tilleggsspørsmål*

Hvor lenge etter at en bestilling er belastet konto kan man forvente å få varen?

Fersk amazon.com-shopper-Tosse

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:17   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Med det nicket og den tittelen kan du kalle meg hva du vil, Mehmet. Jeg ville ellers egentlig anbefalt å kjøpe the Thursday Next boxed set hvis du først skal kjøpe The Eyre Affair, men nå er det en ny Thursday Next-bok rett rundt hjørnet, så da blir ikke boksen komplett likevel, og da er litt av poenget borte.

Helt malapropos så vil jeg anbefale Connie Willis' Doomsday Book og/eller To Say Nothing of the Dog, hvis du ikke har totalt avsmak for alt som ligner på science fiction (det er ikke "hard" science fiction, det ligner egentlig mer på historiske romaner). Hvis du ikke har lest de bøkene vi har hatt som "månedens bok" her på litteraturforumet, så er mange av dem å anbefale - Paul Austers The Brooklyn Follies, og Coetzees Boyhood, og Eugenides' Middlesex likte jeg veldig godt.

Mer klassiske favoritter: To Kill a Mockingbird; The Catcher in the Rye; Brave New World. Nyere bøker jeg har likt: Audrey Niffeneggers The Time Traveller’s Wife og Mark Haddon: The curious incident of the dog in the night-time.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:22   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Paul Austers The Brooklyn Follies, og Coetzees Boyhood, og Eugenides' Middlesex likte jeg veldig godt.

Enig. Og Coetzees Youth er minst like god som Boyhood.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:28   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Enig. Og Coetzees Youth er minst like god som Boyhood.

Jeg hører du sier det, og har derfor nettopp fått den i hus selv, etter vår siste Amazon-bestilling. Sammen med The Life and Times of Michael K, etter varme anbefalinger fra ... noen andre her inne, husker ikke i farten hvem.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:32   #12
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Helt malapropos så vil jeg anbefale Connie Willis' Doomsday Book og/eller To Say Nothing of the Dog, hvis du ikke har totalt avsmak for alt som ligner på science fiction (det er ikke "hard" science fiction, det ligner egentlig mer på historiske romaner).

Jeg er ikke kjempefan. Skal tenke på det.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mer klassiske favoritter: To Kill a Mockingbird; The Catcher in the Rye; Brave New World. Nyere bøker jeg har likt: Audrey Niffeneggers The Time Traveller’s Wife og Mark Haddon: The curious incident of the dog in the night-time.

Oj, dette blir en kjempebestilling! Men jeg slipper toll uansett totalsum, ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Enig. Og Coetzees Youth er minst like god som Boyhood.

Kommer Youth i to bind? Tenkte få med meg den også.

Tusen takk til dere begge!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:36   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Oj, dette blir en kjempebestilling! Men jeg slipper toll uansett totalsum, ikke sant?

Bøker er tollfri uansett, ja.

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Kommer Youth i to bind? Tenkte få med meg den også.

Boyhood og Youth er to ganske korte bøker, som - ser jeg nå - også omtales som bind I og II av Scenes From Provincial Life.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:39   #14
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Boyhood og Youth er to ganske korte bøker, som - ser jeg nå - også omtales som bind I og II av Scenes From Provincial Life.

Åh, det var derfor. Ble litt forvirret der.

Nå er jeg oppe i 18 bøker. På tide å stoppe, kanskje?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:48   #15
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

er det prismessig forskjell på å bestille fra uk eller usa?

Vanligivs vil fraktkostnadene bli høyere fra USA. (But do read on)

Fra UK betaler du NOK 48,- per bestilling og i tillegg NOK 12,- per bok.
Fra US betaler du NOK 28,- per bestilling og i tillegg NOK 28,- per bok.

Hvis du bestiller mer enn én bok, blir det altså mindre frakt fra UK, men prisen på bøkene varier jo også en del.

Så den viktige biten: Britiske bokutgivelser er generelt av ekstremt dårlig kvalitet. Dette gjelder særlig bøker med stive permer; veldig dårlig papirkvalitet, veldig dårlig innbinding (hvis de er ordentlig bundet inn i det hele tatt). Også for paperbacks er papirkvaliteten vanligivs vesentlig bedre i amerikanske utgaver, men der kan det variere noe. Jeg kjøper aldri britiske utgaver hvis det fins en amerkansk. Det betyr at jeg stort sett ikke handler hverken hos amazon UK eller i engelskavdelingen hos norske bokhandlere.

Og dette til tross for

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hvor lenge etter at en bestilling er belastet konto kan man forvente å få varen?

at bøkene bøkene ofte kommer på under en uke fra UK, mens de kan bruke to eller mer fra USA. Amazon.com anslår vel 11-22 dager med standard shipping. Jeg har fått bøker derfra på under 10 dager også, men vanligivs tar det vel et par uker minst. Jeg syns den ekstra kvaliteten er verdt noen kroner ekstra og litt lenger ventetid.

Ben "bestiller heller noen ekstra, så har jeg noe å lese mens jeg venter" Muprhy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:53   #16
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bøker er tollfri uansett, ja.

Bøker er tollfri, eller mer korrekt: fritatt fra merverdiavgift (og Amazon deklarerer tegneserier som bøker, så det går også greit å bestille, selv om de strengt tatt kan tenkes å være merverdiavgiftspliktige), men vær obs på at hvis du bestiller musikk, film eller annet som utløser merverdiavgift sammen med bøker så må du betale 25% merverdiavgift på hele forsendelsen. Også bøkene.

Det er altså ikke så lurt.

Ben "taxman" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 23:06   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

at bøkene bøkene ofte kommer på under en uke fra UK, mens de kan bruke to eller mer fra USA. Amazon.com anslår vel 11-22 dager med standard shipping. Jeg har fått bøker derfra på under 10 dager også, men vanligivs tar det vel et par uker minst. Jeg syns den ekstra kvaliteten er verdt noen kroner ekstra og litt lenger ventetid.

Godt å høre. Da får jeg bare vente.
Har bestilt en cd av et band som ligger og støver i kjelleren på vinyl, og gleder meg som en unge.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 23:14   #18
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

..., men vær obs på at hvis du bestiller musikk, film eller annet som utløser merverdiavgift sammen med bøker så må du betale 25% merverdiavgift på hele forsendelsen. Også bøkene.

Det er altså ikke så lurt.

Jeg husker nå at jeg har en kamerat som brente seg på akkurat den. Ikke så lurt.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 23:22   #19
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Nå bestilte jeg fra usa, selv om det ble litt dyrere. Ikke så mye, og verdt bedre kvalitet - jeg er helt enig i at uk-paperback har elendig kvalitet. (Men det slår ikke franske paperbacks, de er ubrukelige! Billig papir, dårlig trykkm og så faller de fullstendig fra hverandre etter 10 siders lesing.)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no