Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-07, 22:55   #1
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Noen som har lest den? Jeg har begynt på den nå, og har hørt litt bra om den. Er spent. Har jeg noe å se fram til eller kan det bli noen kjedelige t-baneturer fremover?

Fakta:
Den trettende fortellingen
av Diane Setterfield
Gyldendal Norsk Forlag
Er vel tilgjengelig nå, mener jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 09:50   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Den skulle jeg faktisk til å anbefale nå! Det er en nydelig, fengslende bok som passer bedre som sengelektyre enn på t-banen. Jeg har lest den ut på to dager og sitter igjen med en følelse av tilfredshet og ønsket om at den skulle vært i alle fall dobbelt så lang (selv om boken i seg selv er passe lang - historien kunne verken vært kortere eller lengre).

Dette er også en bok som passer godt for en som liker Jane Austen sine bøker.

Jeg har lest den engelske originalversjonen, så jeg kan ikke si noe om det er en god oversettelse. Men jeg kan i alle fall anbefale den på det varmeste.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:25   #3
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den trettende fortellingen av D. Setterfield

:gleder meg enda mer: Jo jeg har mest lyst til å lese den engelske versjonen, men fikk den norske oversettelsen gratis så jeg tror det blir den. Skal se om jeg får tilbakelagt et par sider nå før jeg skal legge meg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:43   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Den trettende fortellingen? Den hørtes kjedelig ut - nærmest søvndyssende.

Sorry, jeg måtte bare. Har ikke hørt om boka engang.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:48   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Den heter The thirteenth tale på originalspråket. Det er liksom ikke så mange andre måter å oversette det på.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 21:05   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den heter The thirteenth tale på originalspråket. Det er liksom ikke så mange andre måter å oversette det på.

"Fortelling nummer tretten"? Det var absolutt ikke ment som kritikk, altså, jeg har bare litt sansen for slike tvetydigheter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 21:17   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

"Fortelling nummer tretten"? Det var absolutt ikke ment som kritikk, altså, jeg har bare litt sansen for slike tvetydigheter.

Jeg opppfattet det ikke som kritikk, derav blunket. "Fortelling nummer tretten" passer ikke boken. Du bør så absolutt lese den, så skjønner du hvorfor.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 18:16   #8
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den trettende fortellingen av D. Setterfield

Kort rapport: jeg har ca. 100 sider igjen og boka er utrolig spennende! Tror jeg blir ferdig med den i dag. Vanskelig å legge fra seg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no