Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jamie Olivers tomatsuppe??

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 09:28   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jamie Olivers tomatsuppe??

Noen som har oppskrift på denne (står i en av bøkene) ??
Jeg synes den er så god, men har mistet oppskriften!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:16   #2
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Kanskje du finner noe her? http://forum.jamieoliver.com/

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:53   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Husker du hvilken bok? Jeg har bare en bok hjemme, den der han sitter henslengt på fordiden, som heter "glade dager med den nakne kokken" eller noe sånt.

Si fra, så kan jeg sjekke.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:07   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Nei husker ikke dessverre ikke. Jeg fikk den på en lapp en gang.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:09   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Husker du hvilken bok? Jeg har bare en bok hjemme, den der han sitter henslengt på fordiden, som heter "glade dager med den nakne kokken" eller noe sånt.

Si fra, så kan jeg sjekke.

Juks og tulleri. Nå har jeg bladd gjennom all de bøkene for å se superkjekke Jamie naken, og alt jeg finner er bilder av mat.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:12   #6
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Jeg fant oppskrift på hjemmelaget ketchup, da.


Homemade Tomato Ketchup

Ingredients :

4 med onions chopped
4 x garlic cloves chopped
4 can whole tomatoes - (28 oz ea) drained
1/2 cup sugar
1 cup cider vinegar
1 tsp whole cloves
1 tsp whole allspice crushed
1 x cinnamon stick
1 tsp celery seed
2 tsp dry mustard
1 tsp paprika
Hot sauce to taste
Salt to taste

Method :

In a heavy pan cook onions, garlic, and tomatoes, covered, over moderately-low heat, stirring occasionally, until onions are very soft, about 40 minutes. Force mixture through a food mill fitted with coarse disk into a bowl.
In a cleaned pan stir together puree, sugar, and vinegar, and simmer, uncovered, stirring frequently to prevent scorching, until reduced by half, about 20 minutes.
Tie cloves, allspice, cinnamon, and celery seed in a cheesecloth bag and add to tomato mixture with mustard and paprika. Simmer mixture, stirring until very thick, about 10 minutes. Discard bag and season mixture with hot sauce and salt. Ketchup may be made 10 days ahead and chilled, covered.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:16   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Kan det være denne?

"Suppe av friske tomater og paprika med knust basilikum og olivenolje"

6 porsjoner

15 modne plommetomater
3 røde paprika
ca. 7 ss extra vergine olivenolje
1 ss frisk rød chili, renset og hakket
salt og nymalt pepper
1 hvitløkbåt, finhakket
2 ss rødvinseddik, eller etter smak
6 dl hønse- eller grønnsakkraft
2 gode never frisk basilikum

Skjær et kryss i toppen av tomatene og forvell dem i kokende vann i ca 20 sekunder, eller til det er lett og flå av skinnet. Klem ut frø og saft. Grill paprikaene hele - helst til de er helt svarte, det er da du oppnår den skikkelig sødmefylte smaken. Legg paprikaene i en bolle og dekk til. Når de er kalde, flår og finhakker du dem.
Varm 2 ss av oljen i en kjele. Ha i de hakkede paprikaene og spiseskjeen med hakket chili. Dryss på en klype salt og fres på lav varme i ca 5 minutter. Ha i hakket hvitløk og fres i ytterligere 2 minutter. Grovhakk tomatene og ha dem i kjelen. Tilsett enda en klype salt og rødvinseddiken og la alle smakene smelte sammen. La det surre i ca 10 minutter. Tilsett kraften og la det trekke i 15 minutter. Smak til med salt og nymalt pepper.
Knus basilikumsbladene med en klype salt til grøt i en morter, eller kjør dem i en food processor. Rør inn resten av olivenoljen og enda en dråpe rødvinseddik. Ha noen generøse klatter av basilikumsblandingen på toppen av suppa.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:24   #8
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Beathe : takk det kan være det er den.

Men nå fant jeg den jeg lette etter på maskinen min her. Det viser seg at det er ikke Jamies, .- men en venn av meg sin . Fnis. Mulig han har hentet den fra Jamie (at det er derfor jeg har forvekslet). Men er er den ihvertfall: Og den er GOD!!

Håvard`s Tomatsuppe


Ingredienser
1 pk skivet bacon
1 liten løk
1 grønn squash (du bruker ikke hele; se det an)
1 ss smør
1 glass tomatpure 200 gram
7 ½ dl vann
1 terning grønnsaksbuljong
1 ts balsamico eddik
1 klype sukker
1 dl melk
1 dl crème fraiche
litt salt
2 tomater
Fremgangsmåte

Klipp bacon og sprøstek. Skjær løk og squash i store biter, og kjør 2 sek. I hurtigmikser. (ps! Pass på at det ikke blir mos: skal være biter!). (Jeg hakket bare opp i småbiter forresten).
Smelt smør i en stor kjele og fres løk og squash i et halvt min. Ha i tomatpureen: fres noen sekunder. Tilsett vann, buljong, balsamico. Kok i 10 min. Ha i sukker. Ta crème fraiche i en bolle og tilsett melk, og pisk til blandingen er uten klumper. Ha blandingen i suppen og jevne/rør inn. Smak til med salt, og ha bacon på toppen. Ha småbiter av tomatene i rett før servering.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:26   #9
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jamie Olivers tomatsuppe??

Her er det mange andre gode suppeoppskrifter også.
http://forum.jamieoliver.com/viewtopic.php?id=13191
Fint at du fant den, Mandarin.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no