Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God frokostgrøt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 10:31   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God frokostgrøt

Jeg og Snuppa (2 år) har dilla på denne varianten av havregrøt om morgenen. Kjempegod og kjapp å lage:

1 dl havregryn + 1/2 dl solsikkekjerner+linfrø+kli
4 dl væske (vi bruker 3 dl vann og 1 dl melk)

Dette kokes opp og småkoker i ca 2-3 minutter. Så setter vi den til avkjøling i tallerknene mens vi kler på oss og sånt. Det holder til en porsjon til meg, og en litt mindre porsjon til Snuppa.

Vi pleier å spise med litt kanel på. Det beste av alt er at det metter skikkelig, sånn at man ikke blir sulten igjen før lunsjtid!

IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 23:16   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God frokostgrøt

Denne må vi prøve! Veldig greit å variere litt fra de vanlige brødskivene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 22:54   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God frokostgrøt

Anbefaler denne jeg også ! Jeg har laget opp en stor posjon ferdigblandet havregryn+solsikke+kli + linfør i en glasskrukke

Mye billigere enn ferdigpakkene fra Toro og uten alle tilsetningene

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 22:59   #4
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: God frokostgrøt

Det var noe å tenke på til frokostleie gutter

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 04:05   #5
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God frokostgrøt

Takk for tips! En kan bli litt brødlei....

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 08:35   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God frokostgrøt

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Mye billigere enn ferdigpakkene fra Toro og uten alle tilsetningene

Ikke sant! Jeg syns de fra Toro var så gode, så jeg bare så hva de inneholdt, og regnet meg fram til ca hvor mye jeg måtte ha oppi av hver ting.

Jeg pleier forresten å måle opp frøene på kvelden, sånn at jeg bare kan hive det oppi kjelen på morgenen uten å tenke så mye...

IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 08:40   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God frokostgrøt

Takk for tips.
Vi pleier å spise denne til frokost.

Men helt topp om vi kan lage selv av det vi har i skuffene!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no