Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Prinsesseborg-kake

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-09, 22:28   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Prinsesseborg-kake

Ruska vil ha prinsesseborg til bursdagen. Jeg er dreven cacasbaker, men når jeg skal lage noe helt på frihånd blir jeg litt stressa.
Hva trenger jeg av ting og tang, hva slags form ? Hva lønner seg å pynte med ? jeg har prøvd meg på melisfondant før, med dårlig hell. Ruska vil ha råsa kake, og tårnene må jo også dyppes i noe slik at jeg får pynten til å feste seg ?
Hjelp !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:34   #2
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Her er en "frihånds-slottskake".
http://www.freiahjemmekonditori.no/f...1&PagecRef=573

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:37   #3
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Lag to langpannesjokoladekaker.
Kutt og skjær ut en borg. To store firkanter, og fire runde tårn.
Til hjørnetårn bruker du et stor glass som mal og bygger i høyden, og kutter i "borgen" med den samme glasset i hjørnene.
Oppå hjørnene setter du iskjeks, rullet i melisglasur og dypet i kakestrø.
For å få rosa kake bruker du bare smørkremoppskriften på cakas og tilsetter rosa. Jeg la sjokoladekrem over hele slottet, og pyntet med rosa krem, det falt absolutt i smak her

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:39   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Jeg ville laget en vanlig firkantet sjokoladekake, og laget rosa glasur på den.
Evt. delt langpanne i to, og laget skyteskår eller hva jeg skal kalle det - altså delt siste biten i mindre biter og bygget på oppover, i hjørnene, og så satt tårnene oppå der igjen.
Iskjeks penslet med tynn melis, og med sånn kakestrø på.
Noe sånt?


Her ser det ut som om de har brukt marshmellowsguffe å pynte med.



Denne var kjempesøt

  Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:39   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake



Her er det bakt med vanlig rundt form. Dekket med marsipan. Tårnene kan man enten lage av ferdigkjøpt rullekake, eller tørkerullkjerner dekket med marsipan. Pynte kan man gjøre ut fra fantasien. Om du vil ha "steinmønster" på kaka, slik at det blir mer ordentlig, kan du få det her: http://www.squires-shop.com/ibf/inde...636&parent=163

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:40   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Jeg forsøkte meg og fikk det ikke til (men var usedvanlig stresset siden mannen min havnet på sykehus to dager før bursdagen).

Jeg endte opp med å lage en vanlig gulrotkake og putte rød konditorfarge i glasuren. Da ble kaka i hvert fall rosa. Bamsemums og stjerner (sånne av sukker kjøpt på dagligvarebutikken) gjorden den perfekt i snuppas øyne.

MEN; snuppa mi visste ikke bedre. Hun har aldri fått servert noen stilig kake før. Hun hadde heller aldri sett noen bilder slik at hun ikke hadde noen forventninger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:43   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Takk !
Rullekaker som tårn, da er jeg med. Dette så slett ikke avansert ut

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:45   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.



Her er det bakt med vanlig rundt form. Dekket med marsipan. Tårnene kan man enten lage av ferdigkjøpt rullekake, eller tørkerullkjerner dekket med marsipan. Pynte kan man gjøre ut fra fantasien. Om du vil ha "steinmønster" på kaka, slik at det blir mer ordentlig, kan du få det her: http://www.squires-shop.com/ibf/inde...636&parent=163

Sånne bilder gir meg stjerner i øynene. Lyst til å bake med en gang. Lekkert med heldekte iskjeks ! Ser ut som fondant ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:47   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Festkaker.no har masse inspirasjon og fremgangsmåter på ulike kaker.
Mange bilder av slottskaker der.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:54   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Gutte-kake, men samme prinsippet. Lagde en diger langpanne, skar ut en fin firkant og halvsirkler til å sette rullekaka i. Hadde iskjeks på.

Bygget rundt på kaken med de overskytende delene av kaka. Og godis!



__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:07   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Kaka di var råflott Magica, har en som blir 7 senere i år som nok kunne tenkt seg en helt lik !

Tror det blir en rund slottskake gitt, fikk knallgode ideer på festkaker.no ! Lager nok kaka hvit med MMF og så blir det 5 rosa spir av rullekake med iskjeks på toppen dekket med rosa MMF. Så må jeg få til MMF da...

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:16   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Ja, den var stor suksess her! Morsomt for oss å lage også. Seigmennene har tannpirker-spyd og du ser sikkert de skumle krokodillene i geléen rundt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:46   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Nå har bursdagsjenta sett på alle bildene i denne tråden og ønsker seg alle sammen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:50   #14
Rory
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 104
Rory er litt kul
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Må bare si at jeg blir imponert over at folk i det hele tatt kaster seg ut i å tenke på å lage noe sånt...

Og kjenner at jeg gruer meg litt til at lillemor begynner å ville ha sånna kaker... Har nok en god del å lære på den fronten kjenner jeg.

Rory er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:53   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Gutte-kake, men samme prinsippet. Lagde en diger langpanne, skar ut en fin firkant og halvsirkler til å sette rullekaka i. Hadde iskjeks på.

Bygget rundt på kaken med de overskytende delene av kaka. Og godis!




Kul!

Noe sånt kunne til og med jeg få til, tror jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 21:00   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Vi har bitt enige om den hvite mmf kaka med fem tårn, men med gelevann rundt og krokodiller. Hun skal også ha sin tradisjonelle Barbiekake sier hun. Den er veldig kjapp å lage så det er greit.
Til voksenbursdagen blir det bløtkake med marsipantrekk og masse,masse blomster i forskjellige farger og størrelser. Har kjøpt cacasformer til det.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 21:02   #17
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Jeg fikk god hjelp av ei her inne, lagde tilogmed hjemmelagede marengs til å ha på toppene og trysset på gull-glitter fra cacas...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 21:03   #18
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Barbie-kake ?? Nå ble jeg nysjerrig

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 21:06   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Barbie-kake ?? Nå ble jeg nysjerrig

Du kan se den fra i fjor:

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 21:15   #20
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prinsesseborg-kake

Åh helledussen så nydelig

Takk for titten

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no