Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Feittsyrer til baby?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 21:16   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Det er omega 3 i valnøttolje, så om han er allergisk mot det så er det kanskje ikke så lurt?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 21:21   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.663
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

nei det er vel ikke det.. Vi vet ikke om han er allergisk mot det men det er en sannsynlighet for det.

Kaldpresset rapsolje da kanskje?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 21:21   #23
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Litt på siden; Er det D-vitaminer i EyeQ? Kan denne tas når man ammer?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:38   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Eye Q kan tas når man ammer ja.

Da jeg jobbet i helsekosten ringte en kollega av meg firmaet som produserer Eskimo-oljene, og de sa at grunnen til at det står fra 1 års alder på pakningen, er fordi de følger svensk regelverk, der tran blir anbefalt fra 1 år istedet for fra 4-6 uker slik som i Norge. Det er ikke farlig, det er bare "regler". Det var iallfall det de sa til henne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:03   #25
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Består ikke Eskimo Kids også av fiskeolje som i teorien kan komme fra disse stedene?

Ja, hvordan vet man at den er bedre?
Jeg synes det var skikkelig ulekkert det som kom frem i reportasjen, og er mest fristet til å oppgi hele tran-prosjektet, og heller finne en seriøs Omega-3 produsent og ellers bruke Sanasol. Pronova innbiller jeg meg har høy kvalitet Omega-3 (siden de tross alt er legemiddelprodusenter også), men jeg har ikke sett om de har barneprodukter? Noen som vet?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:12   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Selve oljen fra mange andre produsenter, feks. Pikasol, er mye bedre, mener jeg, siden den er kaldpresset og ikke stammer fra fiskeleveren, OG inneholder naturlige vitaminer istedet for kunstig tilsatte slik Møllers har. Men selvsagt kan oljen stamme fra et like uhygienisk sted, det vet ikke jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:40   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Hm.. Det går an å være allergisk mot Omega3 ja? Da vil det vel være et problem for disse barna at de fleste MMEer nå og i fremtiden vil tilsettes omega3? Isolde hvordan reagerer han på Collett? Hvilke reagerer han ikke på? Var dere klar over problemstillingen MME/omega3/allergi på forhånd? *ikke tenkt på før*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 12:05   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.663
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hm.. Det går an å være allergisk mot Omega3 ja? Da vil det vel være et problem for disse barna at de fleste MMEer nå og i fremtiden vil tilsettes omega3? Isolde hvordan reagerer han på Collett? Hvilke reagerer han ikke på? Var dere klar over problemstillingen MME/omega3/allergi på forhånd? *ikke tenkt på før*

Vi var veldig klar over at han kunne reagere på det. Men vi prøvde oss no ut like vel.

Nan spyr han av, det kan ha med bare gulpingen å gjøre men den utelukkes før pakken var spist opp uansett.

Collet tenkte vi måtte være gode ting, omega 3 som er så bra osv. kjøper en pakke og prøver den ut. Joda, mindre gulping. Men han er veldig sutrete og får noe som ligner på kolikksmerter.

Så går vi over på Hipp som vi ga når han var nyfødt men prøvde å finne et alternativ til da den er dyr. Virker som om smertene forsvinner og han gulper ikke som med Nan.

Om det er omega3'en han reagerer på eller ikke vet jeg ikke. Men jeg og helsesøster er veldig enige om at vi unngår å prøve det veldig mye ut nå som han er liten, i og med at hans far kaster opp med en gang det treffer magesekken, og mormor gulper resten av dagen om hun spiser en bit laks fek.

Hipp inneholder ikke omega3 men mye oljer. Helsesøster fant frem en bok og gikk gjennom innholdet i den i går.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:01   #29
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Eg vil tippe at grunnen til at EskimoKids ikkje er anbefalt til barn under er 1 år er samme som Møller sin barnetran med tuttifrutti smak: Kunstig smakstilsetning.

Og så er eg ganske sikker på at sålenge ein held seg til Møller kan ein vere trygg på at produksjonsforholda er noko heilt anna enn det oppslaget i Aftenposten. Det er nettopp slike produkt som ein finn på diverse helsekost-butikkar og gjennom postordre ein bør vere litt forsiktig med fordi små fabrikkar gjerne ikkje har så strenge hygienerutinar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:07   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg vil tippe at grunnen til at EskimoKids ikkje er anbefalt til barn under er 1 år er samme som Møller sin barnetran med tuttifrutti smak: Kunstig smakstilsetning.

'
Jeg skrev grunnen oppfor.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:14   #31
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

'
Jeg skrev grunnen oppfor.

Eg veit det, men eg trur altså at det er ein anna grunn også.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:17   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

En annen grunn enn det produsenten sier? Hehe. Jaja, det kan godt være. Men jeg tror ikke smaken i Eskimo 3 kids er syntetisk. Mener det står naturlig smak på esken, men husker ikke helt. Men jeg brukte mye Arctic tran til vesla, den har naturlig appelsinsmak. Seriøst, den smaker ren appelsinsaft, nydelig smak. Ble kåret til markedets reneste og beste olje for et par år siden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:18   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.


Og så er eg ganske sikker på at sålenge ein held seg til Møller kan ein vere trygg på at produksjonsforholda er noko heilt anna enn det oppslaget i Aftenposten. Det er nettopp slike produkt som ein finn på diverse helsekost-butikkar og gjennom postordre ein bør vere litt forsiktig med fordi små fabrikkar gjerne ikkje har så strenge hygienerutinar.

Såvidt jeg fikk med meg leverte disse anleggene også til produsenten av Møllers?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:38   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Og så er eg ganske sikker på at sålenge ein held seg til Møller kan ein vere trygg på at produksjonsforholda er noko heilt anna enn det oppslaget i Aftenposten. Det er nettopp slike produkt som ein finn på diverse helsekost-butikkar og gjennom postordre ein bør vere litt forsiktig med fordi små fabrikkar gjerne ikkje har så strenge hygienerutinar.

Disse anleggene har levert til Møllers også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:14   #35
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Eg jobba tidligare for ein av dei største fiskefôr-produsentane her i Norge. Der testa vi alltid kvaliteten på råvarane vi fekk inn. Blant anna fiskeolje. Både ferskhet, forurensningar, giftstoff(PCB, dioxiner) og innhold av omega3 og omega6 blei testa. I den forbindelse ringte eg ein gang til laboratoriet til Møller for å utveksle erfaringar om ein spesiell kjemisk analysemetode. Mitt inntrykk var at deiras rutiner på sjekk av råvarer frå andre leverandørar var svært bra. Så viss dei har mottatt olje frå desse fabrikkane har tydeligvis kvaliteten vore ok likevel.

Ein anna ting er at Møller kjem best ut i testar når det gjeld innhold av dioksiner og PCB. I den testen kom blant anna Kaptein Sabeltann tranen svært dårlig ut. Anar ikkje korleis EskimoKids kom ut og om dei i det heile tatt var med i testen. Men eg håpar og trur at dei kom ganske bra ut sidan det tross alt er eit legemiddelfilrma som er produsent.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:28   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Møllers kommer nok bra ut i toksin-tester ja, siden de tross alt ødelegger hele oljen (etter min mening) for å rense den tom for miljøgifter. De raffinerer den, jeg foretrekker kaldpresset olje, mye sunnere. Dessuten blir vitaminene ødelagt i prosessen og må tilsettes etterpå, selvsagt syntetiske. Derfor er jeg skeptisk. Vet ikke om Eskimo Kids har vært med i tester, men Eskimo-oljen for voksne er blitt kåret til best i test i flere tester, iallfall.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:38   #37
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Mitt inntrykk var at deiras rutiner på sjekk av råvarer frå andre leverandørar var svært bra. Så viss dei har mottatt olje frå desse fabrikkane har tydeligvis kvaliteten vore ok likevel.

Så er det store spørsmålet om de tar alle analyser på alle innkomne råvarepartier, og i såfall på hvor mange kolli? Det er jo temmelig fordyrende, og de er jo antatt ikke pålagt å gjøre det. (Og dersom de ikke gjør det, er det selvsagt en risiko for at de har sendt ting ut på markedet som ikke er bra nok)

Jeg har også valgt Møllers nettopp fordi jeg trodde at de antatt har kompetanse på fiskeoljer og brukte ressurser på kvalitetskontroll og kvalitetssikring. Det er tross alt ett ganske kritisk aspekt, siden tran fort kan være skadelig, dersom den er av dårlig kvalitet. Jeg har mistet mye tillit til Møller som seriøs produsent og skal snarest finne ett alternativ.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:11   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Ser ikke ut til at Møllers har sitt på det tørre nei.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:45   #39
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Nei, men nå tar de ihvertfall tak i det, og det er bra.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:59   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feittsyrer til baby?

Ja vi har ingen planer om å slutte å gi tran her i huset.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no