Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Å få ned melkeproduksjonen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 12:35   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Å få ned melkeproduksjonen

Dette er et luksusproblem, altså, men allikevel: Liv er snart 10 måneder, og jeg har begynt i jobb mens pappaen har 3 1/2 måneds permisjon. Frem til de siste 2-3 nettene har jeg ammet én eller to ganger hver natt, men nå ser det ut til at avvenningen er på gli. Mannen sover sammen med Liv, mens jeg ligger på gjesterommet. Jeg har imidlertid fortsatt veldig mye melk.

Etter den første natta hun sov rundt i sommer, fikk jeg (bakteriell) brystbetennelse for første gang selv om jeg var oppe og pumpet i 5-tida. Tre uker senere kom betennelsen tilbake på nytt, og da tok jeg en penicillinkur samtidig som jeg ammet ofte for å tømme puppene. Jeg har blitt ganske så redd for å gå lenge med spreng pga disse betennelsene, samtidig som jeg gjerne vil at melkeproduksjonen skal gå litt ned - det blir en liten ond sirkel. Nå ser det dessuten ut til at det ene brystet plutselig produserer mer enn det andre, så jeg blir helt skjev.

Per i dag ammer jeg i 8-tida, pumper på jobb i 13-tida (da får Liv flaske av faren), ammer 18 og 20 og pumper rundt midnatt. Jeg har ikke sett snurten av noen mens, men vil gjerne ha den tilbake snart. At Liv er veldig god og rund, er ikke noe avgjørende moment, men jeg tror hun får mer morsmelk enn hun egentlig trenger.

Dette ble visst pinlig langt, men kort sagt: Hvordan kan jeg få ned produksjonen uten fare for nye brystbetennelser? Og - rent kosmetisk - hvordan lønner det seg å amme/pumpe for at produksjonen skal bli jevn på begge sider igjen?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 10-10-07 kl 23:55.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 13:09   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Min erfaring: man "bare" hopper over måltid/tømme seg litt for å lette på trykket når man er på jobb, fex/pumpe

Pumpen tømmer dårligere enn det barnet gjør, synes jeg.
Om man letter litt på trykket, blir det også bedre, synes jeg. Selv om mer produseres, blir det jo gradvis mindre. Det beste rådet jeg kan gi, er å gjøre dette veldig gradvis - kutte ut et og et måltid over lang tid.

Hos oss fikk lillebror tilslutt melk bare av det ene brystet (ja, ble litt skjev!), og så ble det færre og færre ganger i døgnet, til slutt bare en, og nå i sommerferien var det helt slutt. Det har heldigvis gått fint både med ham og med puppene. (Han er 1 1/2 nå)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 13:38   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Tusen takk for svar, Tiddelibom! I nesten et halvt år fikk Liv bare ett bryst til hvert måltid, men etter betennelsene har jeg begynt å gi begge. Kanskje jeg skulle begynne å bare pumpe litt, ja, og ikke tømme verken helt eller halvt . Jeg har absolutt ikke tenkt å slutte å amme ennå, men har inntrykk av at jeg ammer oftere enn de fleste med jevnaldrende barn. I grunnen trodde jeg også at produksjonen skulle gå litt ned når jeg pumper i stedet for å amme, men det virker som om pumpa er veldig effektiv på meg. (Og det er jeg takknemlig for, altså, det har gjort ting veldig lettvint for oss og bidratt til at vi ikke har trengt MME i det hele tatt.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 13:50   #4
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Bør kanskje føye til en annen erfaring jeg gjorde: jeg var ved et par anledninger borte slik at lillebror "måtte" hoppe over måltid også. Funket greit, med ved et par anledninger kjente jeg antydninger til harde klumper i puppen, og da var det bare å få fatt på lillebror så fort som mulig og få ham til å tømme litt, for jeg klarte ikke få vekk klumpene ved håndmelking...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 23:18   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Ja, huff, det er skummelt med alle tilløp til brystbetennelse!

Her er jeg fortsatt temmelig skjev. Har ikke merket noe til ulik produksjon i de to puppene før jeg fikk disse betennelsene, men nå later det til at (det friske) høyrebrystet går helt bananas og spruter vilt rundt seg med melk. Jeg har jo stadig hørt at det er viktig å tømme brystet helt for å fremme produksjonen, men høyrepuppen vil ikke høre på det øret. Den produserer på spreng selv om jeg bare tømmer den halvveis.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 23:25   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Det er ikke uvanlig at melkeproduksjonen er forskjellig fra bryst til bryst, og spesielt når man har hatt betennelse i det ene. Dobbeltpumping er forøvrig en glimrende måte å øke produksjonen på, for da tror visst kroppen at man produserer for to, så om du bruker dobbeltpumpe, så kan du kanskje vurdere å slutte med det.

Men det som er viktig for å få ned produksjonen er å ikke tømme brystet, la det være noe igjen. Bare ta slik at det ikke sprenger mer. Det skal også være mulig å lure brystene til å tro at de er sprengt, selv om de ikke er det, ved å legge press på dem, eksempelvis ved å binde et sjal stramt rundt brystene.

Jeg har ikke prøvd selv, da mine bryst mer enn godt nok klarte å få ned produksjonen, faktisk så var de i overkant flinke bare ved å droppe et ammemåltid eller to.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:14   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Jeg signerer de andre her. Bare pump ut bittelitte grann når du pumper. Nok til at det ikke sprenger eller gjør vondt. Produksjonen går fort ned på den måten altså, jeg tror ikke du kommer til å trenge å pumpe deg på jobb særlig lenge.

Jeg hadde hele tiden en "dårligere" pupp, og jeg fikk tette melkeganger ved en anledning (klarte å tømme og unngå brystbetennelse) - mest i den "dårligste" puppen. Etter det ble den enda dårligere. Jeg la alltid barnet til ved den puppen først, og det hjalp noe, men etterhvert som det blir mindre melk er det begrenset hvor mye det monner. Det kan nok hende du må regne med at den ene alltid blir litt dårligere. Det går fort nedover med "mengde-ammingen" fremover nå, selv om du selvfølgelig kan amme noe lenge ennå. Høyst sannsynlig vil du ikke se noe særlig forskjell på puppene når produksjonen går ned i begge bryst. Jeg opplevde at det dårligste brystet nærmest ikke fungerte mot slutten, og jeg trengte bare pumpe det beste når jeg var borte fra ham.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:30   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Tja, jeg vet sannelig ikke? En telefon til ammehjelpen, kanskje? Her løste det seg ved at jeg gikk med melkespreng i et par dager da jeg trappet ned. Jeg begynte å jobbe da snuppa var 7,5 måneder, og gikk da hele dagen uten å pumpe. Det gjorde jeg over natta. Det ble overraskende fort redusert til nytt behov. Jeg skjønner imidlertid din skepsis siden du har hatt brystbetennelse et par ganger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:35   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Tusen takk for flere gode svar! Det virker som om litt tålmodighet var det som skulle til, for nå har produksjonen avtatt en del. I går kveld fikk jeg ikke i gang noen utdrivning da jeg skulle pumpe meg, men likevel kom jeg gjennom natta uten voldsom spreng. Jeg har forsøk tå legge til Liv ved det "dårligste" brystet omtrent hver gang, slik du foreslår, apan, og akkurat nå har jeg inntrykk av at puppene er mer like igjen.

Jeg synes ellers at det er litt vemodig å trappe ned ammingen ettersom det har funket så fint, men sånn må det jo bare bli. Liv spiser all annen mat med god appetitt, så hun lider absolutt ingen nød.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:36   #10
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Jeg fikk piller av legen for å stoppe produksjonen, men ville at jeg skulle prøve noe annet før jeg starte på dem.

Ta en skjerf og knyt de over brystene etter endt amming, så stramt som du klarer, da lurer du brystene til å tro de er fulle og produksjonen reduserers.

Det fungerte og jeg trappet ned uten betennelser i hue og ræva, fikk nemlig det hvis han spiste mindre enn vanlig, hoppet over et måltid etc..

Verdt et forsøk?

Resepten heiv jeg.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 23:27   #11
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Så bra at det har gått seg litt til! Et tips for å hemme melkeproduksjonen er å drikke Salviete, men det kan være veldig effektivt altså. Men verdt å vite om hvis man skal slutte helt i hvertfall. Da brukte jeg det.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:41   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Hvis du kommer til et punkt at du skal slutte helt og brystene ikke tømmes eller du blir plaget, så kan Parlodeltabeletter hjelpe deg med dette. De hemmer produksjon av prolaktin. Men da kan du ikke amme i det hele tatt. Jeg ammet så mye med storesøster, at det også virket preventivt for meg i forhold til prøving på nr.2. Når jeg sluttet å amme og fikk disse, ble jeg så gravid. Når vi skulle prøve på nr.3 ammet jeg jo ikke, men hadde likevel melk i brystene. Det 1,5 år etter ammestopp. Fikk Parlodeltabeletter igjen, melka forsvant, og jeg ble gravid.

Så hvis du ønsker totalstopp, så er det en løsning. Du slipper i alle fall betennelse da, som du selv ser lett dukker opp.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:51   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Takk for oppmuntrende svar, Electronica! (Og velkommen hit, og gratulerer med nummer 3 på vei!) Jeg ble advart mot disse parlodel-tablettene i en annen tråd, bl.a. fordi de visst kunne ha noen stygge bivirkninger.

Liv er nå 11,5 måneder, og jeg kan visst fortsatt se langt etter mensen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:09   #14
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Takk for oppmuntrende svar, Electronica! (Og velkommen hit, og gratulerer med nummer 3 på vei!) Jeg ble advart mot disse parlodel-tablettene i en annen tråd, bl.a. fordi de visst kunne ha noen stygge bivirkninger.

For å rette opp syklus og få ned prolaktin bruker man dem kun 1-2 uker. I alle fall hvis du ikke har kronisk forhøyet prolaktin, som du jo sikkert ikke har. Da ville du vel vært utredet for det tidligere. Jeg opplevde en vanlig bivirkning som blodtrykksfall om jeg reiste meg brått, og ellers står det jo fare for økt fertilitet. De fleste medisiner har jo forsiktighetsregler. Det var ikke noe ved min situasjon som tilsa at jeg var i faresonen for noe, og de fungerte veldig bra. Syklus stabiliserte seg, melk forsvant, og siden vi var aktive prøvere ble jeg også gravid.

I felleskatalogen

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:12   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Takk, Electronica, dette var veldig interessant! Det står at tablettene også kan brukes hvis man har fort kort lutealfase, og jeg har jo hatt evige problemer med småblødninger før mens. Dette må jeg tygge litt mer på (kanskje også i bokstavelig forstand etter hvert).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 21:47   #16
Tingeling_Dream
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6
Tingeling_Dream har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Jeg var skikkelig plaga av brystbettennelser i starten. AU AU sier jeg bare. Pumpet som en gal, men da går jo produksjonen opp også. Det jeg gjorde for å få den ned var å bare pumpe til det ikke var spreng lenger. Altså ikke helt tomt.

__________________
Linnea Marie f. 15.03.07
Tingeling_Dream er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 21:48   #17
Tingeling_Dream
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6
Tingeling_Dream har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Det gikk forresten bra etter bare får dager. Kanskje en uke så var det tilbake på normalen igjen!!

__________________
Linnea Marie f. 15.03.07
Tingeling_Dream er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:23   #18
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Håper du har fått melkeproduksjonen litt ned nå, Elinblu

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 18:40   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få ned melkeproduksjonen

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Håper du har fått melkeproduksjonen litt ned nå, Elinblu

Takk for omtanken! Ja, det har gått seg til. Nå ammer jeg bare morgen og kveld, og har aldri spreng lenger. (De fine ammepuppene har også sagt takk for seg , men mensen har ikke vist seg ennå.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no