Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-07, 13:12   #21
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Her går det i hvitost, brunost, pølse eller prim. Det er de påleggene han vil ha. Har med seg pannekaker, omelett eller pastaskruer sammen med ost og skinke innimellom for å variere litt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:08   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Det går mest i leverpostei, ost og diverse pølsepålegg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:10   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg kan jo tilføye at for snuppa sin del oppfordrar vi henne til å helle ete pålegget enn å ete brødet

Samme her, svigers er helt sjokkerte.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:21   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

For tiden: Et par grove knekkebrød og en minitube med kaviar i en egen boks (med en liten plastkniv oppi), og i den andre boksen fire grovbrødskiver (lagt dobbelt og delt i to) med en eller annen kombinasjon av kaviar, ost og sylteagurk, eller leverpostei med sylteagurk, eller skinke og ost. I perioder vil han gjerne ha egg (da får han et hardkokt skivet egg i en egen liten boks), og noen ganger vil han ha rester av fiskekake eller kjøtt. Og har vi bakt grove gulrotscones i helgen, så fryser vi gjerne et par til å ha med i matpakken.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:48   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Abbonerer på denne. Poden har gått i barnehage med alle måltider inkludert, og begynner neste uke i ny barnehage hvor matpakke er påkrevd.

Jeg har denne boka (har tre bøker av de samme forfatterne - kjempegode) , og synes den virker inspirerende.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1465619

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 19:29   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Lillebror spiser ingenting for tiden, men ost får vi han noen ganger. Derfor får han hvitost for tiden. Før brukte han mye leverpostei og noen ganger skinkeost.

Storebror bruker servelat, ost eller leverpostei. Han har fått for seg at han ikke liker kaviar lenger... Han vil helst også ha syltetøy, men får bare på lørdager. Jeg bruker ikke lettsyktetøy til barna. Minsten liker ikke søte pålegg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:16   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Her er det også stort sett leverpostei. Han får velge selv, men kjipemamma nekter brunost og syltetøy og sånt noe på hverdager.

Siden han får to skiver klemt sammen, holder løst pålegg bedre også. Så hvitost og saltpølse inngår.

Smøreost var poppis før, men er heeelt ut nå. Makrell i tomat fikser ikke mamma …

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:32   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.501
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Brunost, hvitost, kaviar, leverpostei, prim, skinke. Egentlig tror jeg han spiser det meste, men vi har ikke alltid så veldig stort utvalg i kjøleskapet. I barnehagen er det smørelunsj, så hva han spiser der er jeg usikker på.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:33   #29
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Leverpostei, salami og prim.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:20   #30
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg kan jo tilføye at for snuppa sin del oppfordrar vi henne til å helle ete pålegget enn å ete brødet Masse god næring i pålegg, men det kostar jo ein del

Jeg har strengt tatt ikke noe imot at hun spiser pålegget, men hun er ikke direkte småspist. Derfor ende hun opp med å putte det i seg nesten litt ukritisk, uten at jeg helt vet om hun er mett eller ikke. Hun er godt i stand, som det heter, og selv om jeg ikke på noen måte prøver å regulere matinntaket prøver jeg å i hvert fall unngå "fråtsing" i godt pålegg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:30   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Vi har hatt enorme seanser rundt dette med bare å spise pålegget. Det går ikke over, blir bare verre og verre og bare gris og tull. Det gjelder egentlig selv om det er smørbart. Han slikker det av. Lekkert. Enda verre blir det selvsagt dersom det er noe som kan tas av. Vi har hatt så mye bråk rundt geitosten i det siste at jeg ikke kjøper geitost på en stund igjen .

Vel, tilbake til spørsmålet. S har stort sett leverpostei eller smøreost av en eller annen type. Av og til veksler vi på med litt ost eller skinke, men da med litt smør under sånn at han kanskje spiser skiva etterpå uten at den blir helt tørr.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:32   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg har strengt tatt ikke noe imot at hun spiser pålegget, men hun er ikke direkte småspist. Derfor ende hun opp med å putte det i seg nesten litt ukritisk, uten at jeg helt vet om hun er mett eller ikke. Hun er godt i stand, som det heter, og selv om jeg ikke på noen måte prøver å regulere matinntaket prøver jeg å i hvert fall unngå "fråtsing" i godt pålegg.

Og uansett om det er mye sunt i pålegg synes jeg det er en uting å plukke pålegget av brødet og gomse det i seg. Ikke særlig lekkert ved bordet og ikke noe man venter at barna gjør de blir eldre, så dersom man ønsker det slik serverer man det vel gjerne som osteterninger etc, slik du gjør Syrin.
Det er ikke holdbart slik min S gjør det iallfall, og for vår del er det heller ikke aktuelt at han ikke spiser brød.

S er også "glad i mat" og en kveldsmat som kun består av avslikket skinkeost mener jeg at han like gjerne kunne hoppet over .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:38   #33
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Og uansett om det er mye sunt i pålegg synes jeg det er en uting å plukke pålegget av brødet og gomse det i seg. .

Jeg er egentlig enig i det, men jeg kan skjønne at de med småspiste barn synes det er bedre med litt ost og skinke enn ingen ting. Når småspisthet ikke er et problem er det jo strengt tatt bare unødvendig. Da er det bedre å ta mer pålegg på skiva hvis det er næringsstoffer som er argumentet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:43   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er egentlig enig i det, men jeg kan skjønne at de med småspiste barn synes det er bedre med litt ost og skinke enn ingen ting. Når småspisthet ikke er et problem er det jo strengt tatt bare unødvendig. Da er det bedre å ta mer pålegg på skiva hvis det er næringsstoffer som er argumentet.

Ja, det kan jeg også forstå. Men her er det mer sånn at han takker ja til en skive for så bare å slikke av pålegget og dermed egentlig er mett hele tiden, men har lyst på pålegget bare... Han sier det gjerne også "vil ikke brød, bare pålegg" :stønn: .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:42   #35
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Tulla har en med ost en med skinke og en med prim. Det er små skiver hjemmelaget brød. Hun har også med oppskåret frukt og grønnsaker som hun spiser.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:33   #36
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Leverpostei
Prim
ost
baconost
Makrell i tomat
røykelaks
egg
kaviar
løkrull
skinke, ost og salat
mandarin- og ananasosten fra tine

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:42   #37
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Oliver er supersmåspist
Her går det i
Brunost
Servelat
Prim
Leverpostei

Han får i tillegg i matboksen agurkskiver til servelat og leverpostei (pakker det for seg selv) , gulrøtter i biter,druer eller annen frukt
Har også med en youghurt

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:57   #38
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på brødskiva?

Her år det i makrell i tomat, kaviar, smøreost og hvitost. Cherrytomat og agurk må også med.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no