Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 09:56   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Spørsmål

Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Nå er det rett rundt hjørnet for introduksjon av fast føde hos oss, straks 6 måneder er visst lillebror allerede! Jeg skal oppsøke en helsekostbutikk og skaffe meg noe å lage grøt hjemme av, men jeg må også ha ferdig grøtpulver i hus til mer lettvinte grøtmåltider når vi skal bort og slikt.

Når vi skal bruke en ferdig grøt ala Småfolk, Hipp, Nestle (vi skal ikke bruke Nestle, prøver å unngå dem): De fleste av grøtpakkene jeg har lest bakpå står det jo at de inneholder melk. Og melk skal jo ikke gis før fra 10 måneder. Det vil si de inneholder kanskje morsmelkserstatning?

Forrige gang jeg hadde baby brukte jeg mye Småfolk-grøt. Har funnet en varedeklarasjon for noe som heter "Min første grøt":
Demineralisert mysepulver, skummetmelkpulver, vegetabilsk olje (palme, raps, solsikke), 14 % maismel, risstivelse, 9 % havremel* og siktet havremel*, hvetemel*, mineraler (kalsium, jern, sink, jod), emulgator (vegetabilske mono- og diglycerider), vitaminer (A, D, E, C, tiamin, niacin, B6, folat, B12, pantotensyre).

Hva er egentlig dette skummetmelkpulveret? Og mysepulver? Er dette MME?
Hvorfor i alle dager har de palmeolje i barnemat? Grrrr.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 09:58   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Til de to siste har jeg rett og slett bare kokt havremel.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:22   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Ferdiggrøtene som skal blandes med vann, inneholder melk. Vil du unngå melkeprodukter, bør du unngå dem.

Jeg kokte også grøt selv, hvis det skulle være lettvint brukte jeg en melkefri økologisk ferdiggrøt som jeg kjøpte hos Helios, men jeg husker ikke hva den het...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:31   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

... hvis det skulle være lettvint brukte jeg en melkefri økologisk ferdiggrøt som jeg kjøpte hos Helios, men jeg husker ikke hva den het...

Hirsegrøt fra Holle, kanskje?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:46   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

mysepulver er melk, eller er i melka.

mme er jo basert på melk...



Til turbo brukte vi Helios grøtene da han begynnte med grøt i 4 mnd alderen.

Har kjøpt nestle risgrøt til henne før helga, men det var for at det var den enste 4 mnd grøten de hadde på butikken og byen var stengt så kunne ikke kjøpe noe annet.
Men 4 mnd grøtene blandes jo med mm eller mme

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:50   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Menneh...de grøtene man skal blande med MM inneholder vel ikke melk?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:51   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Hirsegrøt er godt å koke. Men kan du ikke begynne med middagsmat i stedet da? Vi har begynt å koke grønnsaker (potet og gulrot) og har kaldpresset olivenolje og litt kalkun oppi. (Begynte med først med potet med MM, så potet og gulrot med mm, så potet, gulrot og kalkun med MM, og så potet og gulrot uten MM, og så til slutt potet, gulrot og kalkun blandet med grønnsaksvannet for konsistensen sin del). Og hele tiden hatt litt olje oppi. De får i seg jern fra grønnsaker og kjøtt også, så det er ingen grunn til å måtte starte med grøt.

Så nå får han most avokado og banan til formiddagsmat, og grønsaker med kalkun til middag. Pluss så mye melk som han vil ha fra meg.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:53   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Jeg begynte også med middagsmat (grønnsaker og frukt), en god stund før jeg begynte med grøt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:54   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Det er ikke så veldig mye mer tungvint med instantgrøtene til Holle enn med grøtene til f.eks. Nestle, Småfolk etc og den er bedre både på smak og kvalitet. De aller fleste grøtene som skal lages på vann inneholder nemlig tørrmelk, og den er mindre bearbeidet enn f.eks. MME er. Vi brukte mye Hollegrøt til storebror, når vi var hjemme laget jeg den på enten morsmelk eller MME, var vi ute på tur hadde jeg med MME-pulver i en beholder og grøtpulver i en beholder og blandet sammen med varmt vann. Det hendte også at jeg blandet grøtpulveret med fruktmos av ett eller annet slag, og ammet enten før eller etter.

Hollegrøtene får du på den lokale Life-butikken. De inneholder heller ikke sukker, så man får god kontroll på inntaket. Jeg vil anbefale enten ris eller hirse i starten, begge deler er uten gluten. Hirse er også rik på jern, så det taler også til dens fordel.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 11:15   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Vi har brukt Holle-grøt i tre og en halv måned nå, og er veldig fornøyd. Etter tips fra ei venninne startet vi med risgrøten, blandet med morsmelk. Den gled rett ned fra dag 1. Hirsegrøten er den eneste fra Holle vi har prøvd som Liv ikke har likt. Nå er hun 9 måneder og spiser fullkornsspeltgrøt - en liten helsefrik. Jeg blander fortsatt med utpumpet morsmelk, men vi gir også Nestlé-grøt til ett måltid, må jeg innrømme.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 12:54   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Jeg skal innom Life og shoppe Holle hirsegrøt og risgrøt, det høres lurt ut. Men så vet jeg egentlig ikke om jeg orker å pumpe ut mm til å blande med, i starten skal jeg klare det, men etterhvert blir det ikke aktuelt.

Jeg har også tenkt på at jeg kan introdusere middagsmat ganske raskt, men jeg vil heller ikke vente for lenge med kornprodukter og gluten. Det er ikke noe must for meg at han skal spise mye grøt/korn, men jeg vil introdusere det. Most banan og avokado høres ut som fortreffelig mat som mor og barn kan dele på til lunsj...

Vi har ikke kontroll før etter at lillebror er 6 mnd, så jeg brenner inne med et par spørsmål her som helsesøster burde blitt stilt i stedet. Vi har kommet litt i utakt med sommerferien kan man si.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 12:57   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Vi har ikke kontroll før etter at lillebror er 6 mnd, så jeg brenner inne med et par spørsmål her som helsesøster burde blitt stilt i stedet. Vi har kommet litt i utakt med sommerferien kan man si.

Jeg tror nok vi klarer å gi minst like gode svar som helsesøster. :fordomsfull: Synes forresten vi var i utakt med alt som hadde med helsestasjonen vår å gjøre, spesielt med lillesøster. Kontrollene kom i hytt og vær, uten noe som helst mønster eller logikk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 13:01   #13
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tror nok vi klarer å gi minst like gode svar som helsesøster. :fordomsfull: Synes forresten vi var i utakt med alt som hadde med helsestasjonen vår å gjøre, spesielt med lillesøster. Kontrollene kom i hytt og vær, uten noe som helst mønster eller logikk.

Nå skal vi på 5-månederskontroll når han er 6,5 måned. Det er litt kjedelig akkurat nå som jeg lurte på et par småting, men egentlig bruker jeg dem bare som et sted hvor vi kan få nødvendige vaksiner og for å se hvor stor han har blitt sånn for moro skyld. Alt det andre er jo komplett unødvendig bare man vet hvor man skal søke og henvende seg.

Hadde for eksempel glemt å tenke på at 4-måneders-grøt sikkert generelt er til å blande med mm eller mme, takk for tips.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 13:11   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.


Jeg har også tenkt på at jeg kan introdusere middagsmat ganske raskt, men jeg vil heller ikke vente for lenge med kornprodukter og gluten.

Hvorfor det? (Man bør jo ikke gi gluten med en gang og helst vente med det vel?)

Og når det gjelder det å pumpe til grøten, så brukte vi noe sånn pulver i grøten i starten sist. (Prosobee het det tror jeg, soyabasert istedet for melkebasert, men det går vel an å bruke MME pulver i også?).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 13:16   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvorfor det? (Man bør jo ikke gi gluten med en gang og helst vente med det vel?)

Det hevdes også at gluten bør introduseres mens man fortsatt ammer mye.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 15:41   #16
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvorfor det? (Man bør jo ikke gi gluten med en gang og helst vente med det vel?)

Jeg har tiden fra begynnelsen av august til midten av oktober på meg til å introdusere mat mens jeg ammer så mye jeg vil. Gluten skal visst helst introduseres mens barnet ammes mye, siden han fullammes nå passer det bra å starte ganske kjapt for oss. Fra 20. oktober blir det jobbing på meg, og da vil jeg gjerne at pappaen skal kunne velge mellom flere alternative matslag som lillebror setter pris på. Jeg tenker jeg skal amme først og så gi en ny ting de måltidene det skal introduseres noe nytt. Målet er vel å kunne gi han puppefrokost, så kan pappen gi han grøtlunsj og kanskje litt mosede grønnsaker/frukt. Når jeg kommer fra jobb blir det sikkert pupp, og så kan han få litt smaksprøver av middagsmat sammen med oss. Han vil bare være 8 1/2 måned når jeg skal begynne i jobb, og det blir nok en liten utfordring. For mor.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Og når det gjelder det å pumpe til grøten, så brukte vi noe sånn pulver i grøten i starten sist. (Prosobee het det tror jeg, soyabasert istedet for melkebasert, men det går vel an å bruke MME pulver i også?).

Det kan jeg jo gjøre - altså bruke Prosobee e.l. Ellers tror jeg at jeg like godt introduserer mme når jeg ikke lenger har mm utpumpet i store nok mengder. Er ikke melkeku akkurat dessverre, ikke i tillegg til det han trenger i alle fall. Det føles tryggere for meg å bruke nan i grøten enn å satse på at det er mme som er melkeingrediensen i grøtpulveret. Jeg synes tørrmelk høres skummelt ut siden den er mindre bearbeidet og dermed tyngre fordøyelig enn mme.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 15:43   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Det føles tryggere for meg å bruke nan i grøten enn å satse på at det er mme som er melkeingrediensen i grøtpulveret.

Sist jeg hadde baby var det ihvertfall ikke mme i grøtpulveret. Jeg ringte produsenten og sjekket.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:01   #18
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Jeg har handla, det ble Holle hirsegrøt (pulver som skal tilsettes vann eller mm/mme) og havregrøt fra Den første grøt.

Da mangler jeg vel noe mme som ikke er nestle, tar det etterhvert. Mener jeg så at de hadde Hipp økologisk mme på vår lokale Bunnpris!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:50   #19
applepie
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8
applepie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Alt dette høres veldig komplisert ut! Bolla er 6mnd; jeg vil bruke en grøttype som bare blandes med vann (altfor mye styr med pumping/mme-blanding), som ikke har skumle ingredienser og som ikke må ligge i vann i timesvis før det kan blandes. Forslag? Har kjøpt Holle hirsegrøt (kan den blandes med bare vann?) og HIPP havre (har sikkert både gluten og MME og andre skumle greier - men det står jo at den kan brukes fra 6mnd?).

applepie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:55   #20
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnegrøt til introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av applepie, her.

Alt dette høres veldig komplisert ut! Bolla er 6mnd; jeg vil bruke en grøttype som bare blandes med vann (altfor mye styr med pumping/mme-blanding), som ikke har skumle ingredienser og som ikke må ligge i vann i timesvis før det kan blandes. Forslag? Har kjøpt Holle hirsegrøt (kan den blandes med bare vann?) og HIPP havre (har sikkert både gluten og MME og andre skumle greier - men det står jo at den kan brukes fra 6mnd?).

Det er ikke komplisert med Holle hvis du bruker MME - det er bare å ha i MME-pulveret før grøten, så du trenger bare to bokser i stedet for en.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no