Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-20, 19:03   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Et sted med hyggelig atmosfære for middag til mannen og meg en fredagskveld?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 22:33   #2
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Jeg liker godt Cantina Cortina inne i Folketeaterpassasjen. De har skikkelig god mat, og det er hyggelig å sitte inne i restauranten. Ute i selve passasjen er det litt mer støyete, men det gjelder jo alle restaurantene som ligger der.

Nikay er også bra. Kult sted og god mat, selv om jeg synes servicen har vært så som så de to gangene jeg har vært der.

Ellers er det god bacalao på Fiskeriet, som ligger rett ved inngangen til passasjen, på Youngstorget-siden. Det er både butikk og restaurant i samme lokale, men jeg synes det er hyggelig å sitte der likevel.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 22:41   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Det ligger en fin rett på utsiden mot Youngstorget. Er det taverna den heter mon tro?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 23:36   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Spiste på Glør i passasjen og syntes de hadde god mat.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 06:22   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 07:45   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Altså, det er helt fin mat på flere av stedene i passasjen, men jeg synes det er masete der. Jeg hadde heller gått på Girotondo i Youngskvartalet og spist god italiensk, og et nydelig glass vin etterpå på Andre til høyre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 08:05   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Og hvis dere vil ta en drink etter forestillingen anbefaler jeg Himkok. Den er kåret til en av verdens 10 beste barer. Ikke pleier det å være så mye kø heller, men det er kanskje fordi folk ikke skjønner at det er en bar, for det ser bare ut som en helt ordinær dør og ikke mye som avslører at det er en bar på baksiden. Hvis man ser litt ordentlig ut, så kan man få sitteplass nede selv om man ikke har reservert. Man må bare spørre pent.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 10:30   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Taverna'n - veldig hyggelig

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 10:45   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg liker godt Cantina Cortina inne i Folketeaterpassasjen. De har skikkelig god mat, og det er hyggelig å sitte inne i restauranten. Ute i selve passasjen er det litt mer støyete, men det gjelder jo alle restaurantene som ligger der.

Nikay er også bra. Kult sted og god mat, selv om jeg synes servicen har vært så som så de to gangene jeg har vært der.

+1 på Cantina Cortina, og du vil sitte inne. Ute i passasjen er det litt masete, ja.

Jeg trodde Nikay var nedlagt, men ser de er tilbake.

Ellers er jeg enig med Candy om at det er verdt å teste noen av de nyere restaurantene i Youngskvartalet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 16:30   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Takker for gode tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 17:52   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.


Nikay er også bra. Kult sted og god mat, selv om jeg synes servicen har vært så som så de to gangene jeg har vært der.

Jeg har vært på Nikay to ganger, og fått helt hårreisende dårlig service begge gangene. Den ene gangen fikk vi kjeft fordi vi bestilte "for lite mat". Den andre gangen fikk to som bestilte det samme, helt ulik mengde, og da servitøren ble bedt om å rette opp i dette, kom hun tilbake og bokstavelig talt slengte tallerkenen ned på borte så det smalt. Jeg skal ALDRI dit igjen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 19:12   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Nei, det går jo ikke an.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 19:40   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Det er mange hyggelige steder i Kirkeristen - Max fem minutter unna Folketeateret. Både Balthazar (italiensk) og Bacchus (uformell kafé/spiseri/ gode kaker til dessert) har god mat.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 19:56   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Jeg og en venninne var og spiste på Habibi sist lørdag. Det var et hyggelig gjensyn, maaaaange år siden sist. Deilig meze iallfall, og bortsett fra gutteklubben som var ute og feiret bursdag med lyd så var det ganske fredelig stemning også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 20:11   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Jeg syns dessverre Habibi har tapt seg, men kan anbefale meze på Mela Cafe, rett ovenfor Rockefeller. Det er jo også i nærheten.
http://www.melacafe.no

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 20:16   #16
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns dessverre Habibi har tapt seg, men kan anbefale meze på Mela Cafe, rett ovenfor Rockefeller. Det er jo også i nærheten.
http://www.melacafe.no


Jeg har ikke spist der siden før 2007, så jeg greier ikke helt å huske hvordan det var den gang da. Men vi ble både steika mette og veldig glade av å være der nå. Noterer meg Mela Cafe, den ligger jo like utenfor døra til lillebroren min sin leilighet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 20:31   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Ja, kan jo hende det har tatt seg opp igjen! Intet hadde vært bedre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 21:52   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Jeg var på Habibi ganske nylig. Jeg ønsker så inderlig at de skal bli like bra som det en gang var, men sånn er det dessverre ikke. Det er greit, men ikke mer enn det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-20, 07:59   #19
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Jeg var på Cantina Cortina for et par uker siden og skal aldri tilbake. Ekstremt dårlig service, skitne og rotete toalett og bare helt grei mat.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-20, 08:05   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken av restaurantene i eller ved Folketeatret i Oslo kan du anbefale?

Vi har pleid å dra på Tuk tuk når vi skal i Folketeateret. Det er en helt enkel og grei Thai-restaurant. Det er alltid masse folk, og det tenker jeg er greit for omløpshastigheten på matvarene. Det ligger riktignok 5 minutters gange unna i Møllergata, men det er nær nok, tenker jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no