Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-16, 08:59   #121
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.899
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Jeg insisterer på at barna skal være så pyntet at de skjønner at vi skal på en anledning. De har bursdags og penklær som ikke brukes til hverdags. Får de lov velger de strandkjolene til konfirmasjon. At guttene har skjorte og slips synes jeg er godt nok, det går de ikke i til hverdags.

Selv går jeg uforstyrret i treningstights på vei til og fra trening som er på et senter, er også innom butikken på vei hjem. Men jeg går ikke i 80 den 2XU uten truse inni og skinnende blank rumpe synlig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:08   #122
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.512
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg reagerer ikke på klærne i seg selv jeg forsåvidt, selv om jeg fniser litt av treningstightsene som florerer. (sikkert fordi jeg ikke eier en selv). Det er jo illusjonen av svette over alle varene som gjør at jeg velger bort matbutikken. (men dette var en voldsom avsporing fra tråden, føler jeg. ).

Hehe, godt du slipper å handle på Byåsen Butikksenter som er butikken vi oftest handler mat på. Den ligger ved "inngangen" til Bymarka, og svett treningstøy/skitøy eller turklær med gjørmete sko er vel heller regelen enn unntaket tror jeg.

Jeg drar heller ikke hjem og dusjer og kler meg opp i "passende tøy for anledningen" før jeg drar tilbake igjen og handler brød og melk, når jeg passerer butikken på vei hjem fra treningstur. Her det effektivisering som gjelder, og jo flere operasjoner som slås sammen, jo bedre er det. Trening, handling og hente barn på aktivitet i samme operasjon, ingenting er bedre enn det. Selvsagt mange som går og handler i løpetights uten å ha noen som helst planer om å løpe, og det reagerer jeg heller ikke på. Som sagt, det har utviklet seg til å bli et moteplagg, og det har jeg akseptert. I perioder har det da også vært moderne med ridebukser, eller ridestøvler til vanlig, uten at man har tenkt seg på ridetur. Eller jazzbukser uten at man driver med jazzdans. Som sagt, treningstøy til hverdagsbruk eller som moteplagg er ikke noe nytt som man skulle forundre seg så veldig over.

Man kan selvsagt diskutere om det er pent og kledelig eller ikke, i forhold til sånn eller slik kroppsform, men folk går da jammen meg i mye annet rart som de ikke kler eller som ser helt grusomt ut, og jeg trenger ikke å forstå meg på eller like alle moter som kommer og går. Jeg synes ikke treningstights er så mye mindre kledelig enn de som i sin tid, og uavhengig av kroppsfasong, gikk med Miss Sixty- eller Fournarinabukser, som var så lave at stringen i stringtrusa var over kanten, magetopp og Buffalosko. Eller da gutta gikk med saggebukser med rumpa hengende ut. Det kommer helt sikkert mange moter heretter også, som jeg ikke liker, eller som jeg synes er svært lite kledelig. Men jeg kan jo heller ikke forvente at folk skal ha på seg noe de kler, for at jeg skal ha noe behagelig å hvile øynene på når jeg handler.

Jeg bryr meg like lite om hva folk har på seg når de handler som hva ungene har på seg på skolen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-05-16 kl 13:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:10   #123
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.584
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Trener ikke alle unger flere ganger hver eneste skoledag? Jeg synes det er mye mer passende med treningstøy enn pene klær for yngre skolebarn da det sier noe om hva slags aktivitet man forventer.

Det finnes jo unger som ikke får gå i joggebukser i barnehagen engang.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:21   #124
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Trener ikke alle unger flere ganger hver eneste skoledag? Jeg synes det er mye mer passende med treningstøy enn pene klær for yngre skolebarn da det sier noe om hva slags aktivitet man forventer.

Jepps!
Min andreklassing bruker skoledag til å leke i sand, klatre i trær, gå tur i skogen, leke med ball på gressplen. Definitivt like aktiv da som jeg er når jeg trener. Selvsagt må han få ha på passende klær til aktiviteten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:24   #125
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.755
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det finnes jo unger som ikke får gå i joggebukser i barnehagen engang.

Det er så fjernt fra min verden at jeg må le litt. Hele klær uten for mye flekker er jeg med på, men at de ikke kan gå i joggebukse i barnehagen? Nei, det skjønner jeg visst ikke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:30   #126
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det finnes jo unger som ikke får gå i joggebukser i barnehagen engang.

Ja, det er virkelig fjernt fra min verden også. Mine har aldri gått i noe annet enn joggebukse/ullbukser i barnehagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:32   #127
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det finnes jo unger som ikke får gå i joggebukser i barnehagen engang.

At barn ikke går i joggebukse i barnehagen betyr ikke nødvendigvis at de ikke FÅR det -altså at det er noe de har ønsket seg og blitt nektet. Mine unger har svært sjelden brukt joggebukser, de har hatt andre myke og gode bukser som på ingen måte har hindret dem i å bevege seg, og de har aldri uttrykt noe ønske om å heller gå i joggebukser.

Og dette bunner jo sikkert i at jeg ikke er noe glad i joggebukser og derfor ikke har kjøpt det til daglig bruk - men det er altså mulig å være et lykkelig og aktivt barn i andre bukser også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:39   #128
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

At barn ikke går i joggebukse i barnehagen betyr ikke nødvendigvis at de ikke FÅR det -altså at det er noe de har ønsket seg og blitt nektet. Mine unger har svært sjelden brukt joggebukser, de har hatt andre myke og gode bukser som på ingen måte har hindret dem i å bevege seg, og de har aldri uttrykt noe ønske om å heller gå i joggebukser.

Og dette bunner jo sikkert i at jeg ikke er noe glad i joggebukser og derfor ikke har kjøpt det til daglig bruk - men det er altså mulig å være et lykkelig og aktivt barn i andre bukser også.

Om det er joggebuksetøy eller mykt dongeritøy eller ulltøy eller whatnot spiller vel liten rolle sånn sett, poenget er om det er klær med tanke for bevegelse eller klær med tanke på å ta seg riktig ut for anledningen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:44   #129
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

At barn ikke går i joggebukse i barnehagen betyr ikke nødvendigvis at de ikke FÅR det -altså at det er noe de har ønsket seg og blitt nektet. Mine unger har svært sjelden brukt joggebukser, de har hatt andre myke og gode bukser som på ingen måte har hindret dem i å bevege seg, og de har aldri uttrykt noe ønske om å heller gå i joggebukser.

Og dette bunner jo sikkert i at jeg ikke er noe glad i joggebukser og derfor ikke har kjøpt det til daglig bruk - men det er altså mulig å være et lykkelig og aktivt barn i andre bukser også.


Min har aldri likt å gå i joggebukser, før nå når han er 10 år.
Jeg har heller aldri kjøpt joggebukser til daglig bruk,,av samme grunn som deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:46   #130
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Om det er joggebuksetøy eller mykt dongeritøy eller ulltøy eller whatnot spiller vel liten rolle sånn sett, poenget er om det er klær med tanke for bevegelse eller klær med tanke på å ta seg riktig ut for anledningen.

Allikevel har det gjennom hele tråden (etter at jeg sa at mine barn ikke går i treningsklær på skolen) blitt antatt og argumentert for at barn som ikke går i treningsklær på skolen ikke har klær å være aktive i. Mine barn har alltid hatt klær med tanke for bevegelse, selv om vi ikke har lagt opp til at Adidasbuksa eller andre treningsklær er skoleklær.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:49   #131
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Ungene mine har stort sett fått gå i det de har lyst til. Så lenge det er innenfor fornuftens grenser da. Minstejenta får ikke lov til å gå i bunad i tide og utide. Der setter jeg grensa, liksom.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:52   #132
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.755
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Så slemt!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 09:54   #133
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Allikevel har det gjennom hele tråden (etter at jeg sa at mine barn ikke går i treningsklær på skolen) blitt antatt og argumentert for at barn som ikke går i treningsklær på skolen ikke har klær å være aktive i. Mine barn har alltid hatt klær med tanke for bevegelse, selv om vi ikke har lagt opp til at Adidasbuksa eller andre treningsklær er skoleklær.

Det er vel like mye det at "kle seg pent" av enkelte blir fremlagt som en viktigere verdi enn "kle seg praktisk" for skolebarn. Og det er vel der det blir litt vanskelig å følge for noen av oss.

Nå er det heldigvis ikke platåskomote, men noe av det verste var da sjuåringer gikk i sånne sko og trange bukser synes jeg. Fullstendig uegnet for lek.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 10:01   #134
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Om det er joggebuksetøy eller mykt dongeritøy eller ulltøy eller whatnot spiller vel liten rolle sånn sett, poenget er om det er klær med tanke for bevegelse eller klær med tanke på å ta seg riktig ut for anledningen.

Nemlig. Mye av det jeg tenker på som joggebukser heter sikkert noe annet (jeg er ikke så bevandret i sånne begreper). Poenget er at ungene kles med tanke på aktivitet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 10:33   #135
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.512
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

At barn ikke går i joggebukse i barnehagen betyr ikke nødvendigvis at de ikke FÅR det -altså at det er noe de har ønsket seg og blitt nektet. Mine unger har svært sjelden brukt joggebukser, de har hatt andre myke og gode bukser som på ingen måte har hindret dem i å bevege seg, og de har aldri uttrykt noe ønske om å heller gå i joggebukser.

Og dette bunner jo sikkert i at jeg ikke er noe glad i joggebukser og derfor ikke har kjøpt det til daglig bruk - men det er altså mulig å være et lykkelig og aktivt barn i andre bukser også.

Det er ingen som har sagt at alle bruker joggebukse med mindre de blir nektet, eller at det er et mål at flest mulig barn skal gå med joggebukse. Selvsagt er det mange barn som går i andre klær, og som ikke ønsker å gå i treningsbukser, men det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om der foreldrene nekter barna å gå i joggebukser eller treningsbukser på skolen selv om de vil, fordi foreldrene da ikke synes barna er skikkelig kledd, mener at de godt kan ha på seg noe penere i klasserommet, og mener at treningstøy bare skal brukes til trening.

Jeg har da sett mange på forum har skrevet noe sånt, både når det gjelder skolebarn og barnehagebarn. Deres barn får ikke gå rundt i joggebukse, for det tar seg ikke ut når man er ute blant folk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 10:42   #136
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.584
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har da sett mange på forum har skrevet noe sånt, både når det gjelder skolebarn og barnehagebarn. Deres barn får ikke gå rundt i joggebukse, for det tar seg ikke ut når man er ute blant folk.

Jepp. Det er jo til og med sagt her inne, tror jeg. Jeg har også jobbet i barnehage og prøvde å ta dette opp med et foreldrepar, at 1-åringen ikke hadde god bevegelsesfrihet i sine trange jeans. Det ble ikke godt mottatt, fordi barnet må jo være påkledd.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 11:39   #137
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.458
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Trener ikke alle unger flere ganger hver eneste skoledag? Jeg synes det er mye mer passende med treningstøy enn pene klær for yngre skolebarn da det sier noe om hva slags aktivitet man forventer.

Mine gjør ikke det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 11:58   #138
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Nei, det tror jeg ikke alle unger gjør. Ikke alle spiller fotball i friminuttene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 12:49   #139
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det tror jeg ikke alle unger gjør. Ikke alle spiller fotball i friminuttene.

Mine spiller ikke fotball, men de er like aktive. De lager hytte i skogen, klatrer og er i sand og søle.
Der er det nok også forskjell mtp uteområder ved skoler.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 12:55   #140
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.512
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jepp. Det er jo til og med sagt her inne, tror jeg. Jeg har også jobbet i barnehage og prøvde å ta dette opp med et foreldrepar, at 1-åringen ikke hadde god bevegelsesfrihet i sine trange jeans. Det ble ikke godt mottatt, fordi barnet må jo være påkledd.

Heldigvis er det mange variasjonsmuligheter utenom joggebukser og trange jeans, og de fleste er fornuftige nok til å velge klær ungene kan bevege seg i uansett. Jentene er jo heldige der, de kan ha på seg tights/strømpis og skjørt eller kjole, og ha massevis av bevegelsesfrihet og likevel være "påkledd".

I skolealder bestemmer jo ungene i økende grad selv hva de skal ha på seg, i alle fall i min verden, og nå (hhv 3. og 5.-klasse) føles det unaturlig å skulle bestemme dagens antrekk for ungene. Jeg sender dem tilbake til rommet med beskjed om å ta på ei anna bukse eller en annen genser hvis det er tydelig skittent, eller protesterer om jeg ser at de kler seg i konflikt med vær og temperatur, ellers får de kle seg som de vil. Om det nå er adidasbukse som er det hotte i femteklasse for tida, og femteklassingen faktisk eier ei slik bukse, så forstår jeg det utmerket godt om det er den hun velger å ha på seg. Eller om den joggebuksa faktisk, i åtteåringens øyne, er den fineste og kuleste buksa i skuffen, fordi det, i hans øyne, er et dritkult trykk nedover ene beinet. Eller rett og slett fordi de skal ha utebukse eller regnbukse over, og dermed velger den mykeste buksa de har. Nei, det faller meg ikke inn å overstyre det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-05-16 kl 13:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no