Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva strømmer du nå #3

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-22, 10:43   #941
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Stay Close, Netflix. Killing spree og masse hemmeligheter, 16+. Så lovende ut, men er nå redd for at det er en serie uten slutt med masse sesonger, hater sånt. Er på episode 6 av åtte.

Den er bra laga, for den som liker det. Om jeg av- eller anbefaler kommer an på om den avsluttes i episode 8. Er redd dette er en evighetsserie. Da melder jeg meg ut etter sesong 1.

EDIT: Det er en ordentlig avslutning av sesong 1 i episode 8 som gir mening, og det går an å se en sesong og la det bli med det. Som jeg antakelig gjør. Løse tråder som åpner for ny sesong, tror jeg. Tror ikke jeg gidder mer, i så fall.


Sist redigert av Charlie : 06-01-22 kl 11:47.
Charlie er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 15:59   #942
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Vi ser "Vi flytter Munch" på NRK. Anbefales, egentlig uavhengig av om man er interessert i kunst og Munch eller ikke. Veldig godt laget dokumentar, som jeg er glad de laget. Husker at Nasjonalgalleriet fikk mye pes for å stenge lenge når Munch klarte å holde åpent helt til flytting, når jeg ser denne dokumentaren er jeg ikke helt sikker på om det var Munch som valgte rett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 18:52   #943
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Input - takk for tips! Vi så dokumentaren om The Hub i julen, veldig bra!

Jeg håper det kommer en dokumentar om Nasjonalgalleriet! For ett bygg og for en prosess! Bare fasaden er en ekstremt bra historie.
Gleder meg til å se det fylt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 22:33   #944
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Marvel sagaen kronologisk med 4.klassingen.





Jeg har akkurat sett Du skal ikke drepe/The Long Call i nrktv. Likte den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 22:36   #945
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Henger sesong 1 og 2 av Wisting sammen eller er det to ulike mysterier? Er begge nye eller kan jeg ha sett en av dem før?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Den første sesongen kom for et par år siden tror jeg. Man kan se dem uavhengig av hverandre.

Sesong 1 og 2 gikk begge i påska for et par-tre år siden; vet ikke hvilken kanal. Jeg husker det godt, for jeg tok alt opp, så sesong 1 og likte den – men da jeg begynte på sesong 2 gikk jeg rett i avsmak-modus pga en tvist i historien. Jeg så derfor ikke sesongen ferdig, men den lå i opptakene mine lenge før jeg sletta den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 23:32   #946
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Så nettopp E3 av siste sesong av The Expanse og "herreguuuuuuuuuuuuuud, erremuli, James Fucking Holden!"

Ferdig med S1 av The Wheel of Time. Likte den godt. Klarte å se bort i fra diverse likhetstrekk med annen fantasy. God produksjon. Har ikke lest bøkene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 23:55   #947
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Sett ferdig Jorden rundt på 80 dager, nrk.
Grei underholdning, men innimellom ble det for dumt og urealistisk.

Aner en ny sesong pp ny bok.

Tror ikke Jules Verne hadde som mål at bøkene hans skulle være realistiske altså. Flere er jo ren science fiction (på den tiden), det er vel bare eventyr, mest beregnet på barn? Jeg tror jeg leste boka da jeg var ca 12, og syntes den var spennende da. Leste flere av de andre JV-bøkene i samme periode.

Akkurat nå ser jeg episoden som foregår i Hongkong, og av en eller annen grunn spilles Dovregubbens Hall i bakgrunnen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-01-22 kl 00:01.
My er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 00:09   #948
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Ikke realistisk realistisk, det er en scene som er i siste episode som ble helt malplassert og teit med andre ting som skjedde.
Vet det er fiksjon og lite realisme.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 10:05   #949
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Jeg har ikke problemer med at Jorden rundt på 80 dager er urealistisk, derimot synes jeg det er idiotisk at de har endret historien helt til det ugjenkjennelige. Vel nok skjønner jeg at man ofte må tilpasse litt i overgangen fra bok til film, men dette var bare helt latterlig.

Men 11-åringen, som ikke har lest boka, synes det var stas å se sammen med oss, da, og var så engasjert at han satt og hoppet i sofaen - veldig gøy å kunne se noe annet enn typiske familiefilmer og Marvel og sånt med ham!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 10:08   #950
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Det var særlig siste episode vi syntes var skikkelig teit...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 10:09   #951
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

I og med de henviste til boka i serien, trodde jeg ikke den var en filmatisering av boka. Men jeg har ikke hverken lest boka eller sett tidligere filmatiseringer, så jeg har skjønt etterpå at jeg tok feil, men det var jo litt deilig å bare se serien og nyte den, uten å ha noen forestilling om hvordan det burde ha vært.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 10:27   #952
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

I og med de henviste til boka i serien, trodde jeg ikke den var en filmatisering av boka. Men jeg har ikke hverken lest boka eller sett tidligere filmatiseringer, så jeg har skjønt etterpå at jeg tok feil, men det var jo litt deilig å bare se serien og nyte den, uten å ha noen forestilling om hvordan det burde ha vært.

Det var vel boka "From the Earth to the Moon" de henviste til? Hvis du mener boka til han gutten på toget?

Jeg har ikke sett siste episode enda da, så det er mulig jeg også synes den er teit.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 10:44   #953
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Ja, nei, jeg husker ikke, jeg bare husker det ble snakket om boka til Jules Verne, og da tenkte jeg "åja, da er ikke dette filmatiseringen av boka". Kan hende Jules Verne har skrevet flere bøker for alt jeg vet. Og jeg har for lengst skjønt at jeg tok feil, men jeg skjønte det ikke før etter jeg hadde sett hele serien. Tenker kanskje jeg hadde en finere opplevelse av serien siden jeg ikke hadde lest boka?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 10:58   #954
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, nei, jeg husker ikke, jeg bare husker det ble snakket om boka til Jules Verne, og da tenkte jeg "åja, da er ikke dette filmatiseringen av boka". Kan hende Jules Verne har skrevet flere bøker for alt jeg vet. Og jeg har for lengst skjønt at jeg tok feil, men jeg skjønte det ikke før etter jeg hadde sett hele serien. Tenker kanskje jeg hadde en finere opplevelse av serien siden jeg ikke hadde lest boka?

Han har skrevet mange bøker. De fleste veldig eventyr- og Sci-fi-aktige (som jo en måneferd var i 1865, og ikke minst en av de mest kjente, "En verdensomseiling under havet" fra 1870). Jeg har lest boka, altså "Jorda rundt på 80 dager", men det er såpass lenge siden (ca 35 år ), og jeg hadde i tillegg forventet avvik, så det går fint for meg også. Den gikk vel som tegnefilm på Barne-TV en gang i tida også?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 17:45   #955
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

S3E1 av A Discovery of Witches

Jeg liker produksjonen veldig godt. Synes de er gode på å få frem endel mellom linjene, sette stemningen og samt at de har gjort en fabelaktig casting.

Og så ble jeg så glad da jeg hørte at det kommer flere bøker i serien

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 19:41   #956
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Sommerdahl-mordene på tv2 play.
Synes det så ut som noe fra 90-tallet da jeg bare så bildet i appen, men så er det fra 2021! Det er helt ok dansk krim som har nedpå karakterer.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 20:01   #957
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Sesong 1 og 2 gikk begge i påska for et par-tre år siden; vet ikke hvilken kanal. Jeg husker det godt, for jeg tok alt opp, så sesong 1 og likte den – men da jeg begynte på sesong 2 gikk jeg rett i avsmak-modus pga en tvist i historien. Jeg så derfor ikke sesongen ferdig, men den lå i opptakene mine lenge før jeg sletta den.

Sesong 2 kom jo nå i romjula, så det høres litt rart ut.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 07-01-22, 21:58   #958
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Sesong 2 kom jo nå i romjula, så det høres litt rart ut.

Ja, lurte på den.

Jeg skal se sesong 2 nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 01:26   #959
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Sesong 2 kom jo nå i romjula, så det høres litt rart ut.

Internettet forteller at Wisting gikk på tv3 i 2019.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 01:31   #960
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #3

Barnet ville se Bridgerton om igjen som forberedelse til ny sesong i mars, så da gjør vi det. Legger merke til litt andre ting, nå, så det er fint.

Charlie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no