Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sminkekurs for preteens?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-17, 09:34   #81
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg er ikke tilhenger av en totalitær foreldreutøvelse. At man tør å ta, og vinne, diskusjonen med elleveåringen om at hun ikke får sminke seg før hun begynner på ungdomsskolen (for å ta et eksempel) er ikke det samme som at man er en superautoritær brøleforelder Foreldre må selv kjenne på hva som er rett å gjøre, jeg reagerer bare på argumentet "men hva skal jeg si når jeg faktisk sminker meg selv?", og tror man er på tynn is hvis det skal være rettesnoren for hva barna skal få lov til å gjøre. Sminke og høye hæler ville jeg vært streng på. Smågodt og pepsi på en onsdag? Der ville jeg ikke dratt "fordi jeg er voksen og har lov"- argumentet, men ville delt med ungene eller latt være selv. Som oftest lar jeg være selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:36   #82
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

... men i vårt hjem må barna noen ganger akseptere at noen "morsomme" ting tilhørerer voksenlivet eller ungdomstiden.

I vårt hjem må de også vente med en del voksengreier. Det er heller ikke alltid jeg ser noen grunn til å dra en haug med "korrekte" og velfunderte begrunnelser for hvorfor de ikke får lov. ukorrekt er jeg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:56   #83
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Si at øynebrynene ser ut som sædceller.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 10:19   #84
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Si at øynebrynene ser ut som sædceller.

Men det gjør de jo ikke. Mørkebrune mordersnegler var mye nærmere sannheten. Eller er det noe jeg ikke har skjønt? Er det bare at sædceller er veldig "pinlig"?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 10:34   #85
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg synes det ser ut som sædceller. Noen av de ihvertfall. Søk på sperm brows. It`s a thing. Men nå er det vel fjær det skal være.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 10:37   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes det ser ut som sædceller. Noen av de ihvertfall. Søk på sperm brows. It`s a thing. Men nå er det vel fjær det skal være.

Ok. Så jeg har trolig fremdeles en del i vente. Når man er 12 år, så er sædceller såpass pinlig at jeg tror vi slipper unna akkurat den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 10:47   #87
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg synes ikke det er så ille at 12-åringer sminker seg, jeg gjorde det ihvertfall til fest selv, og daglig på ungdomsskolen (med knallrød lebestift og det hele, uten at jeg skjemmes i dag). Min datter på knapt 7 skulle gjerne sminket seg daglig, men bruker kun lippgloss og litt øyeskygge hvis jeg får ta på, til enher anledning hun er invitert bort. Greit nok.

Synes tilnærmingen om "kanskje du vil lære det av noen proffe" + gave høres bra ut. Også kan man jo ha fokus på at det ER forskjell på dagsminke og aftensminke, selv om det ikke ser ut aom at alle på Paradise Hotel har skjønt forskjellen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 11:03   #88
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes det ser ut som sædceller. Noen av de ihvertfall. Søk på sperm brows. It`s a thing. Men nå er det vel fjær det skal være.

Men sædcelle-bryn er jo slike vi hadde då eg var fjortis: Nr. 4 her https://www.buzzfeed.com/natalyaloba...pP#.owmZeZG17P


Dei nye brunsneglebryna er noko anna: https://www.dnainfo.com/new-york/201...on-week-runway

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 11:11   #89
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg oppdaget at fok hadde spermbrows i fjor via Instagram ihvertfall.

Da jeg var fjortis gjorde jeg ingenting med brynene. Men da jeg var någet eldre begynte en del med en tynn strek. Siste halvdel av nittitallet, kanskje? Jeg ble ikke opptatt av sminke før jeg var nesten 40, og da fordi jeg mener jeg trenger det. Nå sminker jeg faktisk brynene mine jeg også, ikke full brunsnegl altså.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 13:29   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Brunsneglebryn er en ren smakspreferanse og en greie som er moderne nå, tydeligvis. Som hockeysveis med rottehaler da vi var unge, herregud, det så da ikke ut i måneskinn, det heller! Jeg ville latt det ligge. Jeg er i prinsippet enig med rine i at voksne bestemmer, men vi har alle en prioritert liste av hva vi syns er viktig, og vi har alle begrenset kapasitet til hvor mange ting vi kan følge opp konsekvent på, og da vet jeg at dette definitivt hadde kommet langt under "topp 5", kanskje under topp 10, og jeg har ikke kapasitet til mer enn maks et par ting om gangen, så dermed hadde det utgått å slåss om dette.

Men jeg hadde ikke giddet noe kurs heller, tror jeg. La dem kline til og prøve og feile og ta bilder du kan vise dem senere for en god latter. Jeg hadde reagert hvis det bikker mot en veldig seksualisert look, generelt, kanskje, mest fordi det hadde kunnet generere ubehagelige situasjoner som hun er for ung til å skulle håndtere, kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 13:35   #91
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg synes også jeg ser mange underlig store øyenbryn, men sett tilbake så synes jeg ikke de ultranappede strek-øyenbrynene på tidlig 2000-tall heller ser så bra ut. Moten forandrer seg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 13:42   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg hadde reagert hvis det bikker mot en veldig seksualisert look, generelt, kanskje, mest fordi det hadde kunnet generere ubehagelige situasjoner som hun er for ung til å skulle håndtere, kanskje?

Ja, her er jeg også tror jeg. Jeg kunne jo godt gitt bort et sminkekurs i gave om det var noe hun var veldig interessert i, men ikke da for at hun skulle sminke seg i en stil jeg likte.


Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 13:49   #93
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Brunsneglebryn er en ren smakspreferanse og en greie som er moderne nå, tydeligvis. Som hockeysveis med rottehaler da vi var unge, herregud, det så da ikke ut i måneskinn, det heller! Jeg ville latt det ligge. Jeg er i prinsippet enig med rine i at voksne bestemmer, men vi har alle en prioritert liste av hva vi syns er viktig, og vi har alle begrenset kapasitet til hvor mange ting vi kan følge opp konsekvent på, og da vet jeg at dette definitivt hadde kommet langt under "topp 5", kanskje under topp 10, og jeg har ikke kapasitet til mer enn maks et par ting om gangen, så dermed hadde det utgått å slåss om dette.

Men jeg hadde ikke giddet noe kurs heller, tror jeg. La dem kline til og prøve og feile og ta bilder du kan vise dem senere for en god latter. Jeg hadde reagert hvis det bikker mot en veldig seksualisert look, generelt, kanskje, mest fordi det hadde kunnet generere ubehagelige situasjoner som hun er for ung til å skulle håndtere, kanskje?

Enig med Polyanna, bortsett fra at jeg tror det hadde kommet på topp 5 lista hos oss. Rett og slett fordi jeg ofte synes sminke på 11-14 ish åringer ofte blir seksualisert. Selvfølgelig ikke hvis det bare en et enkelt strøk med mascara eller en rosa lipgloss, men full sminke med med foundation, øyesminke etc blir for voksent. Og med det seksualisert. Dette er min oppfattelse, og jeg sier ikke at det gjelder alle, men nettopp derfor hadde denne kampen blitt løftet opp av meg.

Tjorven, kan du tipse om at den nyeste motetrenden går motsatt vei? Siden hun er på no makeup makeup er hun sikkert klar over det, men det kan være greit å se litt nærmere på noen eldre jenter rundt dere. Blant vennene til min eldste (10. klasse) har det ført til at de fleste dropper sminken fullstendig.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 13:50   #94
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

No make-up make-up høres ut som sminkens svar på "barfotsko".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 13:53   #95
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

No make-up make-up høres ut som sminkens svar på "barfotsko".

Ja, jeg visste ikke at det var et begrep før jeg leste det i tråden her. Hos oss har det bare blitt til no makeup. Jeg er ikke sikker på om hun vet at det er en trend, men at mange av klassevennene vet det er jeg sikker på. Noen har rett og slett interesse av sminke, andre ikke.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 13:54   #96
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Denne tråden fikk meg til å få lyst til å sminke egne øyenbryn. Jeg har alltid hatt mørke, relativt velformede øyenbryn, men nå begynner jeg tydeligvis på uglefasen av livet. Jeg har fått noen ekstremtlange øyenbryn i den tykkeste delen av brynet, og det har blitt tynt med hår i den tynneste.

Også har jeg skiftet hårfarge ganske kraftig de siste fem årene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 14:04   #97
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Denne tråden fikk meg til å få lyst til å sminke egne øyenbryn.

Bare å lage midtskill i dem da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 14:13   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Eeeeh. Nei. :skrekk:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 14:16   #99
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg har aldri sminket øyenbrynene mine, så dette er helt nytt for meg. Snuppa har arvet sin fars relativt sparsomme øyenbryn, men jeg synes ikke at man trenger å gjøre dem til brunsnegler av den grunn.

Jeg var i helt motsatt ende av skalaen. Jeg er vokst opp i en kombinert sminke- og veskebutikk, og eieren (bestefaren min) var relativt oppgitt over dette pikebarnet som hadde fri tilgang på sminke og som ikke viste noen som helst interesse for temaet. Jeg ble veldig god på lærervarer, da.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 14:31   #100
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Vi begynte å eksperimentere med sminke som 12-åringer, husker jeg - ikke til hverdags, men for å ta bussen til Strømmen og ta bilder i fotoboksen. En av naboene hadde påtruffet meg og ei venninne på vei til bussholdeplassen, og hun sladret til mamma: "Jeg så X og Y på vei til bussen i går. De hadde SMINKET seg! De så ut som små horer!" Mulig datidas prostituerte også hadde mellomblå maskara, perlemorsskimrende leppestift som smakte Hubba Bubba og pastellfarget øyenskygge fra Dolly.

Jeg tror jeg brukte maskara daglig fra jeg starta på ungdomsskolen, og jeg må innrømme at jeg ikke føler meg kledt uten - vippene mine er lyse og forholdsvis korte. Begge ungene har arvet farens lange, svarte vipper, så de klarer seg strengt tatt fint uten. Regner med at dette er et argument som kommer til å holde fram til myndighetsalder.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no