Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Cottage cheese i lasagne - hvordan gjør du det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-20, 16:06   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cottage cheese i lasagne - hvordan gjør du det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her har du meg også. Men jeg kan spise pasta. I motsetning til brød, boller etc. Har har lomper i lasagne én gang for mange år siden. Det var soggy. Men mulig jeg gjorde feil. Hvordan unngår du soggy?

Jeg synes det som funker best er å passe på at kjøttsausen/tomatsausen er godt innkokt («tørr») og så varm at lasagnen trenger kort tid i stekeovnen. Om jeg har laget kjøttsausen på forhånd (jeg har ofte i fryseren), så varmer jeg den i gette først. Jeg gjør det samme med pastaplater, for jeg synes alltid de blir alt for myke i lasagne. Jeg liker al dente.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 16:10   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cottage cheese i lasagne - hvordan gjør du det?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes det som funker best er å passe på at kjøttsausen/tomatsausen er godt innkokt («tørr») og så varm at lasagnen trenger kort tid i stekeovnen. Om jeg har laget kjøttsausen på forhånd (jeg har ofte i fryseren), så varmer jeg den i gette først. Jeg gjør det samme med pastaplater, for jeg synes alltid de blir alt for myke i lasagne. Jeg liker al dente.

Takk!

Jeg steker lasagne lenge, og jeg lar den hvile minst 30 min etterpå, helst mer. Det er muligens derfor. Liker lasagne som er fast i konsistensen og lar seg skjære i uten at det glir ut, liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 16:19   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cottage cheese i lasagne - hvordan gjør du det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk!

Jeg steker lasagne lenge, og jeg lar den hvile minst 30 min etterpå, helst mer. Det er muligens derfor. Liker lasagne som er fast i konsistensen og lar seg skjære i uten at det glir ut, liksom.

Ja, jeg også. Det er derfor sausen må kokes inn på forhånd, ellers står den jo så lenge at pastaen går helt i oppløsning.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no