Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-18, 17:32   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Altså, man trenger ikke være maskiningeniør for å dryppe olje på forhåndsmerkede steder. Men selvsagt kan det jo være hyggelig å møtes, hvis man trenger en unnskyldning.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 17:45   #22
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, du synes vel det, ja. Så ikke den komme.

Nei jeg tipper du ble sjikkelig overrasket.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 18:24   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Næh, helt lik min jo. Ikke ofte jeg ser de.
Min er samme som ea sin.
Jeg arvet min av mamma når jeg flyttet hjemmefra. Jeg brukte den masse så kunne den godt.
Hun ville egentlig kjøpe en ny til meg men jeg ville ha denne for den kunne jeg bruke . Hun tror den er fra 1964. Alt virker.
Det fulgte med bord så den kunne legges nedi men når jeg fant gubben så hadde vi ikke plass til å ha den fremme.
Bilde kommer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 18:25   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Altså, man trenger ikke være maskiningeniør for å dryppe olje på forhåndsmerkede steder. Men selvsagt kan det jo være hyggelig å møtes, hvis man trenger en unnskyldning.

Men det kan tenkes at valg av yrke henger sammen med interesse for å lese bruksanvisninger.

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nei jeg tipper du ble sjikkelig overrasket.

Ja, så utrolig mye også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:03   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Her er min.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:17   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Wow, GinaK, da har vi likedan! Når jeg syr så er det gjerne i ullklede og det er null problem med tykke stoffer på denne maskinen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:23   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Jeg har en nesten lik. Kanskje litt nyere? Med vinrøde detaljer, ikke grå.

Hadde den fremme for å sy et halloween-kostyme for et par uker siden. Sydde omtrent halvparten av det jeg skulle, før det var middag, så den ble bare stående. Midt under middagen begynte den plutselig å sy helt av seg selv! Da kom jeg på at det har skjedd en gang tidligere og. (Den blir brukt max 1 gang i året.) Hva kan jeg gjøre for at dette ikke skal skje igjen, tro? (Det var mørkt og skummelt ute, og vi hadde nettopp snakket om halloween, gjenferd, spøkelser og hekser, så det passet veldig bra. )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:26   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Du må sy oftere enn til hver Halloween. Evt kontakte Åndenes makt.

PS. Er det en arve-maskin? Kanskje det fulgte med en syer som du ikke ser?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:28   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Mamma kjøpte den brukt i en symaskin-butikk til meg i utflyttings-gave for 15-20 år siden. Skal ikke se bort fra at det følger med en ånd som liker å sy, nei. Godt den ikke viser seg ellers.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:38   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?


Jeg har flere føtter så kan sy i skinn og tjukkere olastoff. Men jeg har ikke byttet fot når jeg har sydd. Det eneste som har blitt ødelagt på den er nåler men jeg har hatt et stort lager av det så har aldri kjøpt noe til den.

Jeg har også en oljeflaske liggende men har ikke brukt den noen gang..
Har et urgammelt syskrin etter mormoren min så har arvet både stoppesopp og fingerbøll. Det værste er at jeg bruker det. *knirk* eller kanskje heller godt opplært.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 23:59   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Godt opplært, Gina.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 02:13   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Sømsenteret i Sandvika er Bernina forhandler. De har også olje til maskinen. Jeg har veldig gode erfaringer med denne butikken, alltid god service. De tar sikkert en overhaling på den også hvis det trengs.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 10:30   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får man god og rimelig symaskinservice til en eldgammel Bernina symaskin?

Godt å vite, Fløyel! Og så liker jeg at det finnes butikker og folk som kan og gjør sånt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no