Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekalender, store unger

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-18, 18:23   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ADVENTSkalender, store unger

Barn som er 11, 14 og 16 år. De er for store til småtteri, i hvert fall de to eldste. De er generelt ikke opptatt av "ting". Jeg har overhodet ikke ork til "koselige aktiviteter som pepperkakebaking eller lage julepynt" i hele desember, hverdagene er et puslespill som det er. Jeg har et teaterbesøk i boks, da. Ett av barna liker heller ikke sjokolade.

Vi har en fantastisk fin kalender som hører adventen til, og nedtelling er jo koselig, men med hva?!

Ideer?!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 30-10-18 kl 22:47.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 18:32   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Godteri. Det er stort sett det den ungen som aldri blir fornøyd uansett får. Kjærligheter fra søstrene grene (1,68 kr Per stk), tyggispakker, småsjokolader (twiststørrelse), dent, fox, moam, lakrisstang osv.

De andre får også godteri en del av dagene, men også sokker, boxere, ansiktsmaske, stålsugerør, julepynt, penn, nøkkelring, fargebok osv. Husker ikke alt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 19:35   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Reklamerer for konseptet familiekalender nok en gang. La dem kjøpe til hverandre og til dere, maks verdi 50 kr (jeg utstyrer ungene med 200 kr hver og sender dem til byen). Hvis alle kjøper til alle blir det 20 pakker til sammen når det er fem i familien. De siste fire er felles godteri til hele familien på de fire lørdagene. Er man fire i familien kjøper alle to pakker til hver. Så åpner man hver sin dag, og gavene fordeles forsøksvis slik at det spres noenlunde utover når man gir også.

Det er så utrolig gøy å se hva ungene finner på å kjøpe til hverandre og til oss, og hvor spente de er når noen skal åpne det de har kjøpt. Også slipper jeg unna med å kjøpe og pakke inn fire pakker + godteriet. De andre pakker selvsagt inn det de har kjøpt selv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-10-18 kl 19:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 19:41   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Glimrende ide, my!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 20:17   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender, store unger

De får normalt en loddkalender fra Kiwanis. Thats it. Det var endel klager på kalender, så da var det den salomoniske avgjørelsen. I år blir det godterikalender i tillegg. Loddkalenderen kjøper vi for å støtte Kiwanis, uansett. Etter 12 burde det være greit nok.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 20:19   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Sånn som my skriver har vi gjort også, etter at vi bare har en tenåring hjemme. Alle tre kjøper fire pakker hver til de to andre. Bare småtteri, men det er lettere å finne på noe litt gjennomtenkt når det ikke er uendelig mange.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 20:33   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Flaxkalender?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 20:36   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Mine får flaxkalender fra besteforeldre og sjokoladekalender/godiskalender fra meg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 21:00   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Vi har også hatt familiekalender i mange år og synes at det er veldig hyggelig.

Og opplever at jentene synes at det er like gøy å finne på til hverandre og til oss som å få selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 21:16   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Me har kjøpt makeupmekka sin til trettenåringen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 22:12   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Vi har gutter på 10 og 12, og jenter på 11 og 13.
Her blir det pakkekalender som jeg kjøper inn til.

Det går i sjokolade, fingerhansker, div sminke, toalettmappe, tøysesnop som ser ekkelt ut, mobildeksel osv. Ebay, wish etc.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 22:53   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Flaxkalender?

Ikke så egnet til å henge på den store, hjemmelagede kalenderen, kanskje? Eller tenker du et lodd per dag? Har hatt lodd på noen av dagene tidligere, det ble litt fort oppbrukt da de ikke vant.

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Me har kjøpt makeupmekka sin til trettenåringen.

Hehe, vet ikke hvem av de tre det hadde slått dårligst av hos.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi har gutter på 10 og 12, og jenter på 11 og 13.
Her blir det pakkekalender som jeg kjøper inn til.

Det går i sjokolade, fingerhansker, div sminke, toalettmappe, tøysesnop som ser ekkelt ut, mobildeksel osv. Ebay, wish etc.

De er liksom ikke "ting"-unger... Jeg klarer å komme opp med et par ting som slår an, men de er ekstremt lite materialistisk anlagt, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 22:57   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

God gammeldags billedkalender?

Tekalender hadde jeg i fjor og det var ganske koselig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 22:59   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Billedkalender? Hvordan?

(Men nå er jeg veldig på familiekalender, tror det skal løse saken her. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 09:11   #15
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Jeg vurderer å bestille 24 bilder av hvert av barna som er tatt gjennom året, og ha fotokalender. Vi hadde det for noen år siden, og det var en suksess. Da fikk de hver sin fotobok, og jeg hadde handlet inn litt klistremerker og glitterpenner som de kunne pynte med. Den gangen var vel barna i alderen 5-13 år, og de snakker fortsatt om det.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 09:15   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Bildekalender er et stort bilde med luker og så åpner man en og en luke og får ett nytt bilde. Noen er så avanserte at man skal fjerne luken og så endrer hovedbildet seg, andre er bare sånn at det kommer julerelaterte bilder.

Jeg pleier å handle på Steinerskolens julemarked. Men jeg regner med at i Oslo er det bokhandlere som også fører den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 09:33   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Jeg lager kalender med 24 lapper der det vekselvis står fine ting til ungdommen ("Jeg elsker at du er ...") og julegleder de skal gjøre (#juleglede Smil til en fremmed i dag). De to første lørdagene får Frøkna, som bor på hybel, en hundrelapp til å kose seg litt ekstra med. Det tror jeg ikke Herremannen skal få.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 09:44   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Bildekalender er et stort bilde med luker og så åpner man en og en luke og får ett nytt bilde. Noen er så avanserte at man skal fjerne luken og så endrer hovedbildet seg, andre er bare sånn at det kommer julerelaterte bilder.

Jeg pleier å handle på Steinerskolens julemarked. Men jeg regner med at i Oslo er det bokhandlere som også fører den.

ah, skjønner. Det tror jeg ville falt på steingrunn her. Og så må det kunne henges på den store kalenderen min. (Jeg har laget den selv OG den er fin, så den skal brukes!!)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg lager kalender med 24 lapper der det vekselvis står fine ting til ungdommen ("Jeg elsker at du er ...") og julegleder de skal gjøre (#juleglede Smil til en fremmed i dag). De to første lørdagene får Frøkna, som bor på hybel, en hundrelapp til å kose seg litt ekstra med. Det tror jeg ikke Herremannen skal få.

Herlig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 09:51   #19
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg pleier å handle på Steinerskolens julemarked. Men jeg regner med at i Oslo er det bokhandlere som også fører den.


Riktige Leker pleide i hvert fall å ha noen fine.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 09:57   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender, store unger

Jeg har to ganske forskjellige unger på dette.

Snuppa har ønsket seg kalender fra Makeup Mekka, og det har jeg kjøpt. Hun bruker såpass mye sminke at jeg tenker at alt kommer til å bli brukt.

Knerten ønsker seg egentlig pakkekalender, men innser at han er helt umulig å kjøpe pakker til, og skal derfor få en godterikalender isteden. Han velger selv hvilken; sannsynligvis blir det den med Kinder-sjokolade.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no