Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-18, 16:12   #41
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Jeg er med! Ting vi har fokus på er

- Lavterskel pakkekalender med opplevelser, aktiviteter og ikke-aktiviteter (slækkedag er populært her)

- Gråpapir til gaver

- Ønske tjenester eller ting de har laget selv fra barna

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 06:57   #42
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Jeg har satt et tak på rundt 500 kr på gavene til familien i år. Og ca 150 på de tre venninnegavene jeg kjøper/lager. Én gave til hver. Jeg har helt fra 70-tallet brukt gråpapir og hyssing/garn til å pakke inn gaver. Tegnet julemotiv på hver enkelt pakke i mange år; nissebarn som lekte, fjøsnisse med grøt, lyslykter etc. Bruker fremdeles gråpapir, ingen grunn til å endre på det.

Når jeg tenker etter har majoriteten av gavene alltid vært noe mottakeren trenger, enten det var voksne eller barn. Vi har de siste 10-15 årene hatt ønskelister på nett, disse blir fortløpende oppdatert og er svært så innholdsrike og varierte mtp prisnivå. Jeg har voksne barn og barnebarn, pluss et lite nytt barnebarn på bare noen dager, så kalender er ikke aktuelt lenger/foreløpig. Da ungene var små fikk de for det meste sjokolade i kalenderen, og så spedde vi på med 4-5 mindre gaver innimellom.

Mat er ikke så høyt prioritert, dvs. vi kjøper ikke inn mange forskjellige matvarer bare fordi det er jul, men handler heller mer i romjula hvis vi skulle slippe opp for det det går mest av. Vi har faktisk prioritert god mat og digg i førjulstida, gjerne invitert hele familien til adventskos på søndagene med kakao og julekaker. Eller til kveldsmat med litt ekstra godt pålegg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-18, 21:44   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Miljøbelastningen ved å produsere en bomullstote er betydelig større enn f.eks gråpapir. Og jeg kjenner ingen som har for få slike nett.

Kan jo kjøpe brukt stoff på bruktbutikk eller kjøpe brukt sengetøy/duker og bruke, mange muligheter. Det må da hjelpe på miljøaspektet, eller?

Her har i alle fall vår store, flotte bruktbutikk godt utvalg av masse. Ungene gleder seg til de begynner å selge juleting snart.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 01-11-18 kl 22:16.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-18, 22:03   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.387
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Det kan man!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 08:57   #45
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Største ønsker seg nye slalomski, så passet bra at det er masse bruktmarkeder hos skiklubbene nå fremover!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 10:00   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Vi kjøper ikke heller så enorme mengder mat selv om det er jul. Kanskje litt ekstra i forhold til pålegg, men ikke så mye. Og kanskje noen ingredienser til (noen få) julekaker/konfekt før jul. Middager må man jo ha uansett, selv om pinnekjøtt selvsagt er dyrere enn spaghetti. Og butikker er åpne i romjula.

Føler absolutt ikke at vi har noe overforbruk av mat (eller godteri) i jula.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 10:49   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


Føler absolutt ikke at vi har noe overforbruk av mat (eller godteri) i jula.

Ikke vi heller. Barna spiser stort sett det samme som vanlig, eldste og jeg noe ekstra pålegg. Litt mer snacks, brus og kanskje noe mer vin. Vi er jo bare tre og har lite selskap. I år skal vi bort nyttårsaften (i fjor var vi 16 hos oss) og vi skal også bort julaften.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 11:03   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Jeg kjøper ikke inn noe spesielt. Vi er uansett ikke mye hjemme. Er dessuten heldig med en mamma som supplerer oss med hjemmelagd.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 07:47   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Å ikke handle inn annen mat til jul enn det vi har til vanlig, er virkelig ikke noe mål for meg. Den ene uka i året kan få være noe spesielt. Vi har jul hjemme hos oss selv, og baserer oss ikke så mye på det andre har handlet inn av julemat. At kjøleskapet er stappa i julen betyr ikke at vi kaster mye. Jeg baker kaker som blir spist i løpet av førjulstiden og julen.

Så her tenker jeg at hva en handler de andre 51 ukene i året er mye viktigere å fokusere på.

Vi har aldri vært blant dem som har brukt ekstreme summer på julegaver folk ikke trenger, så jeg kommer ikke til å endre så mye der heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 08:18   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Det er ikke noe mål for meg å være asket i julen, akkurat, men det er liksom grenser for hva vi klarer å spise. Og det er mye selskapeligheter i jula som ikke foregår hos oss, så da blir det ikke spist så mye hjemme. Ett selskap pleier vi å ha, og da serverer vi pinnekjøtt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 08:55   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Var nettopp noe av poenget mitt - det er jo lettere å være asketisk med julemathandelen dersom en får servert masse julemat hos andre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 10:32   #52
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Å ikke handle inn annen mat til jul enn det vi har til vanlig, er virkelig ikke noe mål for meg. Den ene uka i året kan få være noe spesielt. Vi har jul hjemme hos oss selv, og baserer oss ikke så mye på det andre har handlet inn av julemat. At kjøleskapet er stappa i julen betyr ikke at vi kaster mye. Jeg baker kaker som blir spist i løpet av førjulstiden og julen.

Så her tenker jeg at hva en handler de andre 51 ukene i året er mye viktigere å fokusere på.

Vi har aldri vært blant dem som har brukt ekstreme summer på julegaver folk ikke trenger, så jeg kommer ikke til å endre så mye der heller.

Signerer denne helhjertet. Vi handler inn for mye mer enn ellers i året til juleuka. Av den enkle grunn at vi har folk på besøk hele jula og har ekstra middagsgjester så godt som hver dag. Da går det mye mat, drikke, snacks og annet. Jeg mener også det skal være noe ekstra i julen, det er tradisjon hos oss med gode frokoster med godt pålegg og god drikke, og ekstra fin middag med god drikke og gjerne dessert.
Vi prøver å begrense gavehandelen, og gir gjerne nyttige ting.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 10:43   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Var nettopp noe av poenget mitt - det er jo lettere å være asketisk med julemathandelen dersom en får servert masse julemat hos andre.

Det er ingen som har sagt noe annet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 11:03   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Jojo. Men uansett har vi sett flere år at vi ikke spiser så mye kaker, konfekt, frukt eller så mange oster, skinker og sånt som vi tidligere trodde, og at juledagene er ganske få, så vi kjøper ikke så voldsomt mye. En Edamer, kanskje, litt nøtteskinke e.l. Når jeg tenker på «fullt kjøleskap», så tenker jeg nok fortrinnsvis på pålegg og slike ting. Når det gjelder middager, så må jo det selvsagt kjøpes inn, det man har behov for.
Vi får forresten ikke frokost og lunsj hos andre, det er middagsselskaper det går i. Pluss kaker og kaffe, da.

Men for all del, julemathandelen vår er ikke direkte liten, altså. På ingen måte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 11:06   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Signerer denne helhjertet. Vi handler inn for mye mer enn ellers i året til juleuka. Av den enkle grunn at vi har folk på besøk hele jula og har ekstra middagsgjester så godt som hver dag. Da går det mye mat, drikke, snacks og annet. Jeg mener også det skal være noe ekstra i julen, det er tradisjon hos oss med gode frokoster med godt pålegg og god drikke, og ekstra fin middag med god drikke og gjerne dessert.
Vi prøver å begrense gavehandelen, og gir gjerne nyttige ting.

Jeg er på ingen måte uenig i dette, altså. Har man gjester, går det mye mat.

Vi har kun gjester julekvelden. Da er vi 10, og det er klart vi må ha en del middagsmat til det. Og drikkevarer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 11:08   #56
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er på ingen måte uenig i dette, altså. Har man gjester, går det mye mat.

Vi har kun gjester julekvelden. Da er vi 10, og det er klart vi må ha en del middagsmat til det. Og drikkevarer.

Mens vi er sikkert 10-12 nesten hver eneste dag.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 11:43   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Mens vi er sikkert 10-12 nesten hver eneste dag.

Ja, da hadde kjøleskapet vårt blitt sprengt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 11:47   #58
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er ingen som har sagt noe annet.

Muligens ikke, men hvis dette er en tråd der folk beskriver hvor lite de handler til jul, så kan det jo være greit å ha den tanken i hodet at hvis en går til dekket bord hos andre hele juleuka, så er det faktisk noen som har kjøpt inn den maten også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 12:28   #59
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, da hadde kjøleskapet vårt blitt sprengt.

Hehe, vi har 3 kvm kjølebod i tillegg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 12:30   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpefri jul, eller kjøpe minst mogleg-jul

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Muligens ikke, men hvis dette er en tråd der folk beskriver hvor lite de handler til jul, så kan det jo være greit å ha den tanken i hodet at hvis en går til dekket bord hos andre hele juleuka, så er det faktisk noen som har kjøpt inn den maten også.

Selvsagt.

Tråden var vel mer en tråd om hvordan man kan handle mindre og hvilke gode tiltak som kan gjøres.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no