Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Lagringskapasitet telefon

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-18, 17:33   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Lagringskapasitet telefon

Hvor mye lagringskapasitet er gjengs å ha nå til dags, på smarttelefonene sine?

Min jobb tilbyr jobbtelefoner (iphone 7) med 32 GB lagringskapasitet. De mener at det skal holde for de fleste. Det gjør egentlig ikke helt det for meg, men er det meg som er kravstor? Hva er normalt nå for tida?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 17:59   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg hadde ikke klart meg med mindre enn 64, og jeg har få apper på telefonen. Hadde 32 på den forrige og holdt på å klikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 18:18   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jag har hatt 128 på de to siste iPhonene mine, og vil ikke ha noe mindre. Bruker ca halvparten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 18:39   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Hvor mye lagringskapasitet er gjengs å ha nå til dags, på smarttelefonene sine?

Min jobb tilbyr jobbtelefoner (iphone 7) med 32 GB lagringskapasitet. De mener at det skal holde for de fleste. Det gjør egentlig ikke helt det for meg, men er det meg som er kravstor? Hva er normalt nå for tida?

Jeg kjøpte akkurat det nå. Tror det skal holde fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 18:43   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg har også 128 på min, kommer neppe til å gå ned i størrelse på neste telefon.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 18:48   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg har 64 og bruker 32.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:08   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg bruker 53, men har 256. Det er deilig. 32 er for lite for meg, jeg vil ha plass til masse bilder og musikk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:27   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg har 32 (jobbtlf) og blir gal. Jeg sa jeg gjerne kunne betale mellomlegg for å få mer, men det var ikke en option.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 20:26   #9
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Ja det er sånn de sier her også. 32 og ikke mulighet for å betale mellomlegg. :gah:

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 20:32   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Vi kan betale for mer om vi vil. Vi får nest siste modell.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 20:52   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg fikk 64 GB på siste jobbtelefon, synes det holder sånn passe, til det kommer en diger oppgradering. Jobben vil at vi skal kjøpe oss skylagring til det de kaller privat, bilder, musikk og apper. Vi blir bundet til en jobbtelefon som vi blir skattet maks for. Dette synes jeg er urettferdig. Jeg skulle ønske jeg kunne kjøpe meg opp både i modell og lagring. iPhone kan ikke suppleres med ekstra lagringskort.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 22:08   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg hadde 16 og hadde masse plass, og så måtte jeg ha ny mobil og da ble det 64. Så nå har jeg kjempemasse.
Skjønner ikke hva dere trenger så mye plass til.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 22:27   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg har 64 nå. Hadde 32 på den gamle, og holdt på å bli sprø. Kunne godt tenkt meg mer enn 64 også.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 00:45   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg har 64 og bruker 21 for øyeblikket.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 09:19   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Men er jobbtelefonen den einaste telefonen ein har da? Er det meininga at den skal dekke for oppsamling av private bilder osv?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 09:50   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men er jobbtelefonen den einaste telefonen ein har da? Er det meininga at den skal dekke for oppsamling av private bilder osv?

Ikke i følge arbeidsgiver. Samtidig er det et ønske at vi har bare en telefon som vi er tilgjengelig på kveld, helg og ferier, med bedriftens e-mail og systemer på. Vi får ikke insallert bedriftens systemer på private telefoner.

Jeg blir skattet for nær 6000,- i året. Jeg synes det hadde vært rettferdig om jeg kunne betalt mellomlegg for bedre telefon. Det koster så lite.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:06   #17
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg er helt enig, Lavender. Det er noe prinsippielt feil med at ens arbeidsplass skal kunne kontrollere hva slags telefoner vi kan bruke i fritiden, når de sender så tydelige signaler om at de ønsker at vi skal være tilgjengelige på disse telefonene og når vi blir skattet for privat bruk av dem.

Da vi begynte med jobbtelefoner overførte vi våre private numre til jobben, så vi kunne fortsette å ha de samme numrene. Disse står oppførte på jobbens nettsider, og om en søker oss opp i gulesider etc ser det altså ut som at vi bor på jobben... Det minste de kunne gjøre er å selv betale mellomlegg til å få en telefon som dekker ens behov (trenger ikke være av et annet merke heller, men bare en innenfor samme merke som har den nødvendige funksjonaliteten og kapasiteten).

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:14   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Vi får handle telefon for en viss sum, hos en bestemt leverandør, men kan heldigvis betale mellomlegg om vi ønsker mer.

Hos oss gikk det fullstendig banans med enkelte sjefer høyt nok oppe som bestilte siste nytt og størst og mest, og det faller ikke i smak når man liksom skal spare penger. Så da fikk vi ny og bedre mobilpolicy, med sum-grense.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:40   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Jeg tror vi kan velge å legge telefonen igjen på jobben og ha egen privat hvis vi vil.

Men det vil vi jo ikke. Jeg syns vi har en god deal selvom jeg ikke får nok lagringsplass. Skatt må jeg jo betale uansett siden vi har dekket bredbånd, og med de nye reglene er det vel samme beløp uansett hvor mange tjenester man har.

Vi får all privat bruk dekket av arbeidsgiver, også utenlandssamtaler, roaming på ferie osv (innen rimelighetens grenser hvertfall)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:45   #20
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lagringskapasitet telefon

Vi kjøper selv med beløpsgrense for bidrag fra bedrift og betaler mellomlegg selv. Har abonnement via jobb, med lønnstrekk hvis månedlig bruk går over en grense. Grensa er såpass generøs at det har ikke vært noe problem, selv på ferie uten wifi.

Jeg har 64 Gb. Sjekket akkurat nå, har brukt ca 38 Gb.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no