Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-18, 00:29   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Begge får sjokoladekalender, og det tenker jeg å plukke med meg på vei hjem fra Paris i november. De pleier å ha litt utvalg på Taxfree-butikkene. Og så vil nok minsten ha puslespill som "pakkekalender", og eldste vil ha Flax-kalender. Det minner meg på at jeg kan finne et puslespill.

Ja, du får kjøpt kalendre da. Jeg får vel neppe det i slutten av september.

I år tror jeg det blir kombinasjon av godteri, småting fra bruktbutikk og aktiviteter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 00:35   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, du får kjøpt kalendre da. Jeg får vel neppe det i slutten av september.

I år tror jeg det blir kombinasjon av godteri, småting fra bruktbutikk og aktiviteter.

September er kanskje litt tidlig, ja. Men i fjor kom jeg hjem en uke før advent, og da var det nesten ingen (bra) kalendere igjen på Sola. To uker før var det mange.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 00:41   #23
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Tror vi dropper pakkekalenderen i år. Kjøper flakskalender til de, og så kan de evt få en pakke nå og da.
Har begynt på gaven til mamma og pappa. Bør egentlig fortsette sånn at det ikke blir stress når den skal bestilles. Var jo tilbud black friday i fjor, så håper på samme i år. De får fotobok.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 01:10   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg begynte på kalendergavene for et par uker siden, men de pleier jeg alltid å være ferdig med i september. Julegaver derimit, har jeg ikke startet på i det hele tatt. Me. Juletråd er fint!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 07:23   #25
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg holder på med vottestrikking. Det blir mange julegaver.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 07:27   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har faktisk tenkt på jul! Mest fordi jeg fant julelåtene til Trygve Skaug, men lell.

Jeg skal lage overlevelseskalender til studenten min, de andre vil ha kjøpevarianter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 08:33   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det blir nok hjemmelaget pakkekalender slik vi pleier å ha. Da får de en blanding av små ting og sjokolade/godteri. Burde begynne å handle inn til det egentlig. Det er jo både koselig å gjøre (synes jeg) og praktisk å ha gjort i god tid.
Jeg er mer usikker på hvilken jeg skal ha selv. Synes det er vanskelig å finne den typen sjokoladekalender jeg liker. Jeg savner fremdeles Thorntons sin etter at de sluttet å sende til Norge.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 09:35   #28
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har begynt å strikke julegenser til storesøster.

Og vurderer å kjøpe tekalender, for det var så gøy i fjor.

Jentene fikk Bodyshop kalender på deling og selv om den var dyr så var det så bra og nyttig innhold at jeg tror det bli det i år også.

Ellers prøver jeg å lage juleplaner med min bror. Men han mener at det er for tidlig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 09:53   #29
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det blir nok hjemmelaget pakkekalender slik vi pleier å ha. Da får de en blanding av små ting og sjokolade/godteri. Burde begynne å handle inn til det egentlig. Det er jo både koselig å gjøre (synes jeg) og praktisk å ha gjort i god tid.

Har bestilt en del ting (viskelær/blyanter/sokker med favorittfigurer, tatoveringer, små lommelykter til å feste rundt håndledd/ankler), så er godt i gang. Tenker å se om jeg finner noe morsomt godteri på ebay e.l.

Og så har jeg bestilt adventskalender til meg selv; jålekalender fra Lookfantastic.

Har også bestilt/tenkt ut et par julegaver, så føler jeg er godt i gang.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 10:00   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 10:22   #31
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det minner meg på at jeg kanskje burde levere inn forrige juls flaxkalender for å få premiene. Eller er det for sendt nå?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 10:26   #32
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jula er best overstått. Ferdig snakka til november og fordypningsoppgaver er retta. Hrmf

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 13:02   #33
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

DER var tråden, ja, og i dag er det bare 100 dager igjen til jul!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 13:05   #34
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jentene fikk Bodyshop kalender på deling og selv om den var dyr så var det så bra og nyttig innhold at jeg tror det bli det i år også.

Hva inneholdt den? Jeg vurderer å kjøpe på deling til meg og frøkna på ni, men bare om den inneholder noe også en niåring kan bruke, som badebomber, badeskum, dusjsåpe, håndkremer og lignende.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 13:12   #35
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Ganske mange små flasker med dusjsåpe (praktisk til gym og annen trening) Og ellers husker jeg en del sminke og kroppspleie.

Mine på den gangen 16 og 14 likte den godt. Og jeg tror at jeg godt kunne hatt glede av den selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 14:11   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har to bursdagsbarn den 16.oktober, så før det er det egentlig forbudt å tenke på jul. Når det gjelder kalender er vi enige om å kjøre samme modell som de to siste årene, familiekalender der alle kjøper en gave til alle (til max 50 kr), i tillegg til godteri på lørdagene og en ekstra fin på julaften. Så det betyr at jeg bare trenger å kjøpe fire gaver, en til hver i familien + lørdagspakkene og julaftenspakkene. Litt mindre stress enn å kjøpe og pakke inn 72 gaver.

Men som tips kan jeg si at den 13 år gamle jenta mi elsker de små flaskene med shampo og balsam fra Body Shop, spesielt banan- og jordbærvarianten. Hun synes de lukter himmelsk (jeg er bare sånn passe enig), og de er praktiske å ha med på trening og tur. Koster ca 50 kr.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-09-18 kl 14:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 14:18   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg tenker å kjøre mye godteri og noen få litt større pakker i pakkekalender i år. Muligens hjemmelagde steam/playstation/gavekort til guttungen som gaver i den, han er lite glad i dilldall. Og sikkert et par badebomber og noen myke kosesokker til jentene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 14:34   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Siden jeg så denne tråden, sendte jeg messenger-melding til de jeg bor sammen med og spurte om vi skal ha felles julekalender i år - og begge to trodde jeg var blitt helt gal.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 14:53   #39
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

100 dager til jul, da er det på tide dat julenedtellingswigeten min får flytte frem på fremsiden av mobilen snart tror jeg...

Jeg er klar. Ikke til jul, men til uleforberedelser. Jeg skal kose meg, jeg elsker jul. Smått igang med å tenke på kalender men sliter litt med mannen som ikke vil ha sjokolade for han slanker seg... Skal være billig av typen "bare en oppmerksomhet" likevel for det meste. Jeg slenger inn påfyll av sokker og boksere, for det trenger han men er sikkert likevel ca 15 pakker i manko...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 15:18   #40
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Har bestilt en del ting (viskelær/blyanter/sokker med favorittfigurer, tatoveringer, små lommelykter til å feste rundt håndledd/ankler), så er godt i gang. Tenker å se om jeg finner noe morsomt godteri på ebay e.l.

Og så har jeg bestilt adventskalender til meg selv; jålekalender fra Lookfantastic.

Har også bestilt/tenkt ut et par julegaver, så føler jeg er godt i gang.


Takk for tips. Del gjerne ebaylinker hvis du finner noe kult/fint/spesielt. Jeg synes guttene er vanskeligst å finne til, lillesøster elsker alt av hårpynt, neglelakk og den slags småtteri. Jeg har aldri fått klager eller sure miner på kalenderpakkene fra noen da, så de er alle veldig takknemlige heldigvis, ellers hadde det blitt ganske raskt slutt på pakkekalender.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no