Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skoletur 10. trinn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-18, 01:06   #1
iselin
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 12
iselin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skoletur 10. trinn

Forslag til hvor kan man foreslå å legge en ukes skoletur med 10. trinn? Polen er kjent, men ønskelig med flere alternative reisemål som gir opplevelser eller inntrykk. Ikke storby.

iselin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 09:41   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Hva er budsjettet?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 09:55   #3
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Her skal de på lavvotur i Bymarka. Muligens en tur til Fosen på vårparten dersom det er penger i klassekassa. Jeg kan ikke få sagt hvor stor pris jeg setter på plasseringen av skoleturlista her!

(Dårlig med tips herfra, altså ...)

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 09:57   #4
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Her reiste klassen til Frøkna til Trondheim med tog, mens klassen til Herremannen overnattet på et rorbuanlegg 45 minutter utenfor byen. Etter min mening er det siste et mye bedre alternativ som gjør at mange færre blir ekskludert pga. pris.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 10:05   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Her tok de bussen en time og overnattet i klatrepark. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har barn på skoler der gratisprinsippet ivaretas. Polen-turer og lignende dyre skoleturer, er jeg så grenseløst imot.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 10:06   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Vi var på overnattingstur i marka i kommunen vi bodde i. Var supert og gratis.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 10:11   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Har du åttendeklassing og dere er skal i gang med sparing? Dropp det!

Start med å bygge klassemiljø nå i stedet. I stedet for å bruke tid og krefter på pengedugnader til en tur der fremme, bruk i stedet tida og engasjementet til å gjøre noe for ungdommene nå. Lag spillkveld eller leksehjelp med foreldremedvirkning, dra på tur i nabolaget og finn på noe hyggelig! Hva som helst som gjør ungdommene og foreldrene bedre kjent og trygge på hverandre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 10:45   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Nenne!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 10:58   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Skolen her har telttur i Østmarka. Ikke i 10. men på starten av 8. for at alle skal bli bedre kjent.
Det ble avlyst for eldstemann pga mye regn og bløtt i marka så de gikk natta fra Losby Gods til Skullerudstua via stier med grilling og nattbading.

Minsten skal vel må men har ikke hørt noe sålangt.

Hva med å overnatte på en hytte, enten lokalt i skogen eller en fjellhytte?

Rjukan? Gå til Gaustatoppen, besøke Tunktvannfabrikken og gå Sabotørruta. Utrolig flott. Vi gjorde det en høstferie.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 11:08   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Her skal de på lavvotur i Bymarka. Muligens en tur til Fosen på vårparten dersom det er penger i klassekassa. Jeg kan ikke få sagt hvor stor pris jeg setter på plasseringen av skoleturlista her!

(Dårlig med tips herfra, altså ...)

Her også, en telttur, og det som var nevnt som mulighet hvis penger i kassa var en tur til Rypetoppen aktivitetspark i Meråker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 11:28   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Her skal dei (dessverre) til Berlin. Eg er imot heile opplegget, men det hjelper så lite. Eg foreslo noko slikt som dette, men det var det ikkje interesse for.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 12:04   #12
iselin
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 12
iselin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skoletur 10.trinn

Vet ikke noe om budsjettet, eller noe annet. Har blitt valgt inn i turkomiteen denne uka, første møte først i september. De er 8.klassinger i år. Det er tradisjon og forventing fra elevene at de skal på skoletur, slik at det kommer vi ikke utenom. Lenken til Trollaktiv var fin, har ikke hørt om dette stedet før

iselin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 12:10   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Klart man kommer utenom dårlige tradisjoner.

Her holdes gratisprinsippet høyt hevet, og jeg går ut i fra at årets tiendeklasse (som jeg er FAU-rep for) ender på den sedvanlige lavterskelovernattingen på leirskole i kjøreavstand fra skolen, som gjør at alle kan være med. For det er nemlig poenget.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 12:11   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Jeg er enig i at en skogstur eller lavterskeltur tidlig på ungdomsskolen hadde vært å foretrekke. Når det er sagt skal mellomste til Roma nå i høst. Det skal nok også minstemann om to år. Det er vanlig på skolen de går på (katolsk skole).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 12:12   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Jeg har forøvrig jobbet å en skole hvor rektor var beinhard på gratisprinsippet. Etter 5 år begynte dette å gå inn hos foreldrene... Man samler inn penger via dugnad og på våren i 9. trinn avgjør man hvor turen skal gå ut i fra hvor mye man har samlet inn. Alle skal være med. Skolen dekker kostnaden for lærerne på tur.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 12:35   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Trinnet til mitt barn, som begynte på ungdomsskolen nå, er det første på den skolen der lærerne ikke får betalt for å bil med på tur. Så tur må organiseres fullt og helt av foreldre, med foreldre som reiseledere, eventuelt må lærerne bli med som frivillige uten lønn. Hvis det skal brukes av skoledager må det søkes om fravær på vanlig måte. Spørsmålet kom opp på foreldremøtet, men det var bare et veldig forsiktig spørsmål om hva som har vært vanlig, og ganske lunken og tilbakeholden respons fra resten av foreldregruppa, så det var ingen pågående "de MÅ jo til Polen med Hvite Busser, for det er så utrolig lærerikt"-innspill fra noen. Det var en av lærerne som nevnte Rypetoppen i Meråker, på grunn av at et tidligere trinn visstnok hadde dratt dit. Så det virker ikke som om det er noen stor tradisjon på skolen med utenlandstur, heldigvis. For jeg ser jo at det er vanskelig å være de første som stopper en tradisjon som ungene har forventninger om, selv om det selvsagt er mulig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-09-18 kl 12:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 12:46   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Jeg drar på tur med mine to 10. klasser til uka. Vi skal et sted de ligger i telt, ikke så langt unna. FAU betaler alt.

På vår skole drar de på turer hvert år, en overnatting, alltid telt. Jeg hater disse turene, og blir bare med dersom jeg kan sove i ett eller annet hus/hytte. Dit vi skal nå er det toaletter og et hus. Jeg er veldig glad for at det er mange lærere hos oss som liker disse teltturene, siden jeg ikke vil dra på det.

Poenget er egentlig at alle har mulighet til å være med på alle turene skolen vår arrangerer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 21:01   #18
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Mine har vært på Trollaktiv på Evje. Det er tradisjon på vår skole, og ungene storkoste seg. Skikkelig bra opplegg.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 21:06   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

Hos oss er det noe i Norge, evt Danmark, men kun om alle har pass. Målet er lavterskeltur.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-18, 21:58   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletur 10. trinn

På vår skole er det tur med hvite busser som er vanlig, og de klassene som er flinke klarer å lage et opplegg der pengeinnsamlingen er hyggelig og lagbyggende. I går hadde de kakelotteri, med all slags forberedelser og deling på vakter og hva har du. Jeg er veldig, veldig glade for at de får muligheten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no