Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva sier du når ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-15, 14:41   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når ...

Jeg responderer stort sett likt på alle kommentarer om utseendet likt, at det å kommentere utseendet til folk er ganske teit, og å si ting ment for å såre er helt uakseptabelt. Hadde en 12-åring sagt noe sånt i sinne eller åpenbart for å være slem, hadde jeg blitt rasende; ikke fordi det er så horribelt å bli kalt overvektig, men fordi h@n ønsket å si noe stygt til meg med vilje. Jeg godtar heller ikke "du er slem, jeg hater deg" heller, når det er sagt.

Poden hadde på tull kalt sin beste venninne for tjukka en gang, og hun ble skikkelig lei seg. Mannen satte ham foran PC-en og viste ham bilde på bilde av jenter med anorexi, og forklarte hva sånt tull faktisk kunne medføre. Ikke nødvendigvis den mest pedagogiske av fremgangsmåter, men åpenbart effektiv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 14:41   #22
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sier du når ...

Dersom mine barn sier sånt til meg blir jeg sint. I neste omgang vil jeg forhåpentligvis kunne ta en alvorsprat som flere andre er inne på hvor jeg spør hvorfor vedkommede sier dette, og hva han eller hun ønsker å oppnå.

Dersom noen andres barn forteller dette til meg, vil jeg nok bli streng og lure på hva vedkommede mener. Jeg er ikke tykk, og vil heller ikke bli kalt det. Om så var tilfelle, ville jeg definitivt ikke trivdes med å få det fortalt. Om jeg kjenner foreldrene ville jeg sagt fra, eventuelt til en lærer i nærheten som kjenner barnet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 16:05   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva sier du når ...

Jeg er heller ikke feit/tjukk og hadde ikke blitt såret/lei meg om noen sa det til meg.
Men å si noe for å være slem er uakseptabelt uansett, om det er stemmer eller ei.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 18:32   #24
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når ...

Den gangen jeg jobbet i barnseskolen så jeg det som min mission og plukke sånt av ungene ganske tidlig i småskolen. Det å sette blikket rett i noen og høyt proklamere "Du har store ører/rød nese/lite hår/tjukk mage/krøllete hud" slutter å være sjarmerende ganske tidlig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 22:41   #25
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når ...

En 12-åring hadde fått vite hvor David kjøpte ølet. Da min den gang fireårige datter kom inn på badet til meg og la hånden på baken min og utbrøt med beundring i stemmen : "Å, du har så STOR rumpe, mamma", måtte jeg bare ta det som en kompliment.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 22:49   #26
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når ...



Yngstemann fikk frykt i blikket da jeg sa at magen min ville blitt mindre om jeg spiste mindre sjokolade. "Du må aldri få liten og hard mage, mamma! Lov meg!"

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 15:35   #27
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva sier du når ...

Hadde 12 åringen her sagt det hadde svaret vært at det var mindre hyggelig og at slike kommentarer sårer og ikke er aktuelle å slenge rundt seg. Vel og merke kommer det an på situasjonen og måten det sies på. En ting er å konstatere faktum, han har jo rett. Noe annet er om det blir brukt som hån.

Minstegullet drar opp genseren, borer nesa i magen og sier lykkelig: jeg ælsker flesk jeg mamma. Blir jo ikke sint på han av den grunn, men det er noe helt annet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 15:55   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når ...

Jeg ville sagt: For en slem ting å si! Det er ingen som liker slemme folk, så sånn bør du bare drite i å oppføre deg. Helt uakseptabelt! Skjerp deg!

Om jeg er feit eller ikke er jo irrelevant, om det var kontatering av fakta, så er det allikevel en slem og uhøflig ting å si.

Man skal IKKE oppføre seg som en dørmatte og ta i mot drit fra folk, virkelig ikke.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 16:24   #29
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva sier du når ...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg ville sagt: For en slem ting å si! Det er ingen som liker slemme folk, så sånn bør du bare drite i å oppføre deg. Helt uakseptabelt! Skjerp deg!

Om jeg er feit eller ikke er jo irrelevant, om det var kontatering av fakta, så er det allikevel en slem og uhøflig ting å si.

Man skal IKKE oppføre seg som en dørmatte og ta i mot drit fra folk, virkelig ikke.

Tror jeg bruker den hvis det skjer igjen. Hun har vært litt spak siden hendelsen så jeg tror hun skjemmes bittelitt...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no