Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det uhøflig å strikke/drive med håndarbeid når man er sammen med andre?
Ja, alltid. 12 11,21%
Bare når man er to. 6 5,61%
Nei. 89 83,18%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 16:46   #61
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tenker at dette ikke er et ja/nei spørsmål, fordi det kommer så veldig an på både den som strikker og det som strikkes.

Enig. Man burde være god på strikking, så det ikke går utover praten, og noen man er god venn med. Tenker forsåvidt at det passer seg bedre å ikke strikke og ha fokus på den man møter...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:09   #62
Savannah
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 12
Savannah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Jeg syns det er litt uhøflig å strikke mens man er sammen med noen. Selvfølgelig ikke om alle strikker, men er veldig få som klarer å holde fokus på den personen en er med samtidig som de strikker og det er uhøflig.
Har man planer om å strikke mens man er på besøk/har besøk så burde man informere om dette på forhånd. Det vil også gi en andre parten mulighet til å ha med sine egne ting.

Savannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:09   #63
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

I private og uformelle settinger må folk gjerne strikke og kaste et blikk på mønster i ny og ne, jeg har da mine ufokuserte øyeblikk med andre ting, mobilfikling for eksempel. Jeg prøver å ikke surfe, men sjekker om jeg får meldinger og mail, stort sett.
I møter o.l synes jeg det er forstyrrende, og når jeg foreleser (hah, høres ut som jeg gjør det støtt, men det skjer en sjelden gang) ber jeg om at folk legger fra seg strikketøy og mobil mens jeg holder på.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:26   #64
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Det er ikke vanskelig å holde fokus på andre når man strikker glattstrikk på rundpinne. Det er like lite fokusfjernende som å spise et måltid når man er sammen med en annen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 00:48   #65
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Generelt ikke, men det er avhengig av setting. Ofte strikkes det på hytteturer etc som jeg syns er helt greit. Ikke greit når man møtes sjelden og har lite tid sammen.

På jobb, møter etc, ikke greit.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 13:50   #66
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er ikke vanskelig å holde fokus på andre når man strikker glattstrikk på rundpinne. Det er like lite fokusfjernende som å spise et måltid når man er sammen med en annen.

God sammenligning.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 13:52   #67
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Nei, det er multitasking.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 22:06   #68
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er ikke vanskelig å holde fokus på andre når man strikker glattstrikk på rundpinne. Det er like lite fokusfjernende som å spise et måltid når man er sammen med en annen.

Syns ikke det er så hyggelig å spise i selskap med andre heller jeg om ingen andre spiser.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 06:31   #69
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Det siste var sikkert en humoristisk betraktning - men for min del er det heller ikke uhøflig å være den eneste som spiser. Det kan lett skje om jeg møter en venninne på uformelt cafebesøk på kvelden at den ene tar en kopp kaffe mens den andre ikke har rukket middag den dagen og bestiller en salat.

Er folk hyggelige å være sammen med eller ikke? Det er i grunnen det eneste jeg er opptatt av når jeg treffer folk sosialt. Å sitte og snurte litt inni seg fordi noen strikker om man har gleden av å være sammen med hyggelige (telefonen ville rette til "uhyrlige" ) mennesker synes jeg er et unødvendig negativt fokus.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 05-02-15 kl 07:58.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no