Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn og briller, hva må jeg vite?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-18, 15:28   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Barn og briller, hva må jeg vite?

Det viser seg at 4-åringen trenger briller, og jeg regner med det er masse lure ting jeg trenger å tenke på.

Jeg har tenkt på å sjekke priser i forskjellige butikker. Og ser at Optiker-forretninger er mye dyrere enn feks brilleland.

Jeg lurer på hvilke erfaringer dere som har brillebarn har gjort dere. Er det lurt med brillesnor? Må hun ha på brillene når hun er ute og leker og det regner? Faller de av når hun turner?

Har dere flere par briller til dem?

Har dere måttet bytte styrke på brillene? Vi skal tilbake etter 3 mndr for å sjekkke hos øyelegen, er det sannsynlig at hun må ha en ny brille da? (Hun fikk brille som var +1 mindre enn det øyet var målt til, for han mente full styrke ville bli for kraftig.)

Jeg har fått med meg at vi skal øve på å ta av brillen med begge hender, og at hun ligger de riktig vei fra seg så de ikke blir ripete.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 15:46   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Lille fikk briller rett før hun ble fire år. Nav betaler pga skjeling. Bytter jevnlig glass pga styrken endres. Aldri hatt behov for brillesnor. Hun skal bruke de mest mulig pga skjelingen. Hatt Adidasbriller og er veldig fornøyd. Dyre, men garanti på skader. Hun har ett par pluss ett par solbriller. Faller ikke av ved turning. Trenger hjelp til brillepuss flere ganger om dagen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 15:52   #3
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Guttungen begynte med brille da han var 4,5 år, og har elsket brillesnora siden han fikk den noen uker etterpå.
Vi bruker lokal optiker med svært god service, da det viser seg at vi støtt og stadig må innom og fikse/bytte ordne ting. Vi får dekket av nav, og skifter styrke og innfatning når øyelege bestemmer det.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 16:19   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Til senere: Hvis ungen er nærsynt, så kan man få harde "kontaktlinser" som ungen bruker på natta. Dette skal visstnok kunne forhindre at synet blir dårligere med tiden. Da skal man ikke trenge å bruke briller på dagtid. Men det fordrer at ungen er motivert.

Jeg kan ikke så mye om akkurat dette. Vår 10-åring proklamert ganske høylydt at hun ikke var motivert for harde kontaktlinser. Så hos oss, med nærsynt unge, har vi allerede bestilt glass for andre gang, halvannet år etter første omgang. :-/

Vår jente, som jo er en god del eldre enn deres, har alltid hatt på seg brillene. Det er kun ved svømming (vi kjøpte svømmebriller med styrke - kostet under tusen kroner) og ved slalåm (da bruker hun kun "vanlige" slalåmbriller) at hun bevisst har tatt dem av.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 16:35   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Vi får ikke dekket av NAV, for hun skjeler ikke. Har alle brillebutikker forsikring?

Pelle: Hva menes med garanti for skader?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 16:37   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vi får ikke dekket av NAV, for hun skjeler ikke. Har alle brillebutikker forsikring?

Pelle: Hva menes med garanti for skader?

At vi aldri trenger å betale for ny innfatning hvis den blir skadet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 16:38   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

At vi aldri trenger å betale for ny innfatning hvis den blir skadet.

Det er jo god forsikring. Hvor kjøpte dere disse?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 16:48   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Jeg bestilte briller hos Specsavers da jeg tidligere i år trengte nye briller. Der var det en service jeg aldri har opplevd maken til. De har 2 for prisen av 1 på briller, og det var virkelig ikke noe tull! Jeg ombestemte meg, og ville at det ene paret med briller skulle ha styrke som lesebriller. Det ble byttet uten ekstra omkostninger for meg!

Selvsagt litt avhengig av hvor aktiv 4-åringen er, så ville jeg heller hatt to par briller, enn en forsikring som dekket en ny innfatning om det ble nødvendig.

@Pelle: Er det bare innfatningen som dekkes av forsikringen, eller er det glassene også?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 16:52   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Synsam har gratis ekstra barnebrille med på kjøpet. Vi må ha briller til eldstemann nå or shopper litt ryndt for tiden. Er vant til barn med briller fra jobb og det er skjeldent noe problemer. Vi vasker de noen ganger for dagen. Personlig liker jeg best lunket vann og god brilleklut ikke engangs klut eller spray. Men briller knekker noen ganger i barnehagen så om man ikke klarer seg noen uker uten kan det være godt å ha et ekstra par hjemme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 17:17   #10
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Vår eldste bruker briller, og vi får det dekket av NAV på grunn av strabisme, og har ikke tenkt veldig på pris. Vi fikk derimot nokså streng avbefaling mot å benytte oss av de store kjedene, rett og slett fordi glassene angivelig oftere kommer litt feilslipt. Det klarer man ikke fange opp så lenge det dreier seg om såpass små barn.

Og Specsavers ... Min mor har vært svoren tilhenger i mange år. Samtidig har hun slitt med mystiske skader på brilleglassene sine på _samtlige_ par derfra. Hos Specsavers mener de hun legger fra seg brillene med glasset ned, men damen har nå brukt briller i snart seksti år og har aldri hatt problemer før. Jeg overtalte henne til å bytte optiker og plutselig er det ikke noe problem lenger. Hun var og strålende fornøyd med kundeservicen, men det hjelper fint lite om ikke produktene er gode nok. Just saying.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 17:36   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Jeg kjøper hos Synsam, og sist passet jeg på å ta de da de hadde sånn ekstrabrille på kjøpet.

Lillegutt har alltid hatt innfatning fra Lindberg, det er bøyelige titaniumbriller som er superlette og tåler en skikkelig støyt. Og de har garanti, så vi får ny hvis det har vært noe (selv om det er pga hardhendt behandling). Til han har jeg sånn glass som skifter farge i sola så han slipper separate solbriller, og vi har fått myke kroker rundt ørene istedetfor snor - det passer hans tempo veldig bra De sitter som støpt - dog turner han ikke. De kan fint brukes under slalombriller og under sånne 3d-briller på kino f.eks

Sist jeg kjøpte passet jeg på å gjøre det da de hadde sånn ekstra gratis brille når du kjøpet ett par - det fikk vi selv om glass + deler av innfatningen dekkes av NAV (!). Da er brille nr 2 uten spesialglass, men han fikk velge seg et par tøffe fra Ray Ban - som han av og til bruker når han vil tøffe seg opp litt, eller hvis det er noe med de andre /det er på tide å skifte glass/osv. Alltids greit å ha et par i back up!

Om hun må ha det på i regn o.l. kommer jo an på hvor godt hun ser. Lillegutt hadde ikke briller før han var ganske stor, så man skulle jo trodd han kunne se sånn passelig - allikevel velger han alltid å ha brillene på selv om det regner.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 18:45   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Gjelder kun innfatninger. Nav dekker nye glass en gang i året eller noe pluss nye ved endring i styrke. Men det er pga skjelingen. Ble en del riper i barnehageårene. Vi har noen ganger byttet glass pga endringer tre ganger i året, så å ha flere briller har ikke vært aktuelt for oss. På 4,5 år er det en gang vi har måttet levere de inn i noen dager, ellers har alt blitt ordnet raskt ved skader.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 20:16   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Det er ikke bare sjeling som dekkes av nav. Mine har skeive hornhinner og får glass dekket av nav og en del av innfatningen 400kr ish.
Begge har flere sett og de går i stykker dan og vann.
Har aldri brukt brillesnor da mine skal ha brillene på hele tiden.
De sitter godt på, men de tar dem av under judotrening. Vil tro det er samme for turn.
De sitter godt på under lek og her har de stort sett blitt ødelagt under håndgemeng eller ved uhell (ble tråkket på en gang)

De har byttet styrke noen ganger. Ene fikk briller som femåring, den andre da han var 7.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 20:16   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Og husk å få plastglass!!!
Det er viktig!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 20:18   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Min fikk ikke briller før hun var 7, men har aldri tatt av briller pga fritidsaktiviteter. Har gått på fotball, dansing, turning og cheerleading.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 21:35   #16
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Her bruker hele familien briller. Mannen og eldste er nærsynt, jeg og de to andre er langsynt.

Yngste fikk briller da han var 6 år. Han har bare hatt ett brillepar til enhver tid, og det har gått fint. Han bruker dem hele tiden, men dem av når han bader i sjøen. Tror han bruker dem i gymmen.
Han har oftest bytta briller en gang i året ifbm kontroll fordi synet har endret seg.

Jentene var større da de fikk briller, de bruker dem også hele tida og de har også bare ett brillepar.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 21:37   #17
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og husk å få plastglass!!!
Det er viktig!

Får du noe annet nå for tida? Mener alle i familien vår har plastglass, og jeg kan ikke huske at vi måtte be spesielt om det?

Da jeg fikk briller første gang for nesten 40 år siden måtte plastglassa spesialbestilles fra Tyskland, og det føltes som det tok evinnelig lang tid! Måtte ha plastglass pga styrken, ellers ville ikke min bittelille nese greid å holde dem oppe...

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 21:56   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Vi spurte etter snor til solbrillene til et barn. Vi fikk i svar at de ikke ville selge til oss pga kvelningsfare.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 22:31   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn og briller, hva må jeg vite?

Eldste har brukt briller, hun er langsynt på ene øyet. Ikke noe dekket av nav og det kostet en formue fordi hun måtte ha tynne glass slik at man ikke så forskjell på øyet med og uten styrke. Tror vi betalte 3-4000 pr par briller. Måtte bytte styrke en gang på brillene, nå bruker hun linser. Tror det er vanligere å måtte opp i styrke når de er nærsynte. Innfatningene er svært ulike priseklasser på. Jeg vet at det første paret hennes var fra adidas og at de hadde en slags garanti på innfatningen slik at det ble dekket dersom den ble skadet.

Minste på 9 er nærsynt har akkurat begynt med nattlinser. Hun er ikke helt der at hun klarer å ta dem på selv på en effektiv måte, så det er jeg som gjør det nå. Men det er meningen at hun skal klare det selv etter hvert. Forhåpentligvis bremser det utviklingen slik at hun ikke blir veldig nærsynt. Koster mye og jeg vil tro at det ikke dekkes av NAV, men tror uansett ikke at hun hadde fått dekket briller. Når hun våkner om morgenen og tar av linsene er hun bittelitt langsynt, men det skal gå seg til litt ut på dagen. Det skal også gå fint å la være å ha på linser en natt dersom hun er på overnatting.

Vi har valgt å gå hos en uavhengig optiker fremfor brilleland som er det andre lokale alternativet. Mest fordi jeg er veldig fornøyd med hvordan optikeren vi bruker kommuniserer med ungene. Har kjøpt hos specsavers en gang, det var når eldste trengte solbriller med styrke. Rett og slett fordi det var veldig mye rimeligere og dette var briller som ikke skulle brukes mye.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no