Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ny mobil med eller uten abonnement?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 18:26   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny mobil med eller uten abonnement?

Sett at man kjøper mobil som koster rett under 5000,- uten abonnement, er det da galskap å ikke velge med abonnement i stedet?

Jeg har i utgangspunktet forholdsvis beskjeden mobilbruk og har lave kotnader på det abonnementet jeg har.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:30   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny mobil med eller uten abonnement?

Jeg er sær og blånektet å kjøpe telefon med abb. For meg lønner det seg allerede første året å kjøpe tlf til fullpris og velge et abb som passer til mitt bruk, fremfor en dyr binding.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:32   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny mobil med eller uten abonnement?

Som oftest er det galskap å kjøpe mobil MED binding - gitt at man kan punge ut 5000. uten abo er helt klart smartest. Man gir ikke bort mobiler.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:36   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny mobil med eller uten abonnement?

Jeg kjøper aldri mobil med ab. etter at mannen og jeg kjøpte de første iPhonene og plutselig satt med mobilutgifter på 2000,- i mnd. Etter vi endeli ble kvitt de ab. har vi fått utgiftene ned i rundt 500,-

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 01:14   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny mobil med eller uten abonnement?

Chess har en ganske kurant avbetalingsløsning. Rente- og gebyrfri. Man betaler en pris i starten, f.eks. 1500 kr, så en viss sum per mnd i nedbetaling. Man kan så velge mellom en rekke forskjellige abo hos dem, og omså endre abo i løpet av nedbetalingsperioden. Nedbetalingen kommer på telefonregninga, og Chess har gjerne hatt temmelig gode priser på telefonene.

Jeg mener ellers at man ikke skal være så veldig redd for å kjøpe med binding, og det kan i mange tilfeller også lønne seg. Hvis man da binder seg med et spesifikt abo er det da under forutsetning at dette er et abo som passer for det bruksmønsteret man har.

Jeg har en løsning på jobb hvor man har et vist "kommunikasjonsbudsjett" per år. Hva man pakker inn i dette kan være litt opp til den enkelte. Hos meg holder det til å få dekt mobiltelefonbruk, ip-telefoni hjemme, mobilt bredbånd og fiberbredbånd - og da er det også litt til overs. Jeg hadde et par tusen igjen på dette budsjettet før jul, så da kjøpte jeg telefon på avbetaling hos Chess - 2000 kr "kontant" (For Galaxy Nexus) som da kom på fjorårets budsjett slik at jeg makset det helt ut + at det resterende kommer på neste års budsjett. Siden jeg fikk tatt en god del av dette på fjorårets budsjett, tror jeg det skal bli plass til nettbrett i årets budsjett hvis jeg nå venter til 2013 før jeg kjøper telefon igjen ;-) Har da ellers abo hos Chess til 200 kr/mnd som gir 500 ringeminutter, 500 sms, 500 MB data osv.

Jeg ville ha hatt dette abonnementet uansett.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]

Sist redigert av mrc : 07-01-12 kl 01:38.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 01:22   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny mobil med eller uten abonnement?

Jeg har hatt gode avtaler både med djuice og tele2 ved kjøp av tlf med abo. Pr i dag har vi 2 Iphone med 2 abo. Det ene inkl 1000 ringemin, 1000 sms, 1000 mb. Det andre 500 av samme. Vi betaler totalt 900,-/mnd

Legger til at vi betalte 1500 kr for den ene tlf, og 399,- for den andre.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no