Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 11:03   #61
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Nå er det jo mange registrerte brukere som ikke er så himla aktive heller, da. Og de leser jo...
Jeg skjønner ikke helt forskjellen...

Som jeg skrev i det andre innlegget mitt så gjelder dette brukere jeg gjerne har diskutert heftig med. Med personkarakteristikker og ekle prikker og PM'er. Det er stor forskjell for meg.

Jeg er ganske naiv og åpen i forhold til nye jeg treffer på nett. Det er sikkert derfor jeg får en forferdelig creepy følelse når noen overasker meg på den måten. For meg er brukerne mye mer enn bare et nick - de er personligheter. Det var jo noen som skrev at det var ikke så lett å komme inn som en ny bruker fordi man føler at alle kjenner hverandre og er en gjeng. Jeg ser det ikke helt sånn, men jeg føler at jeg kjenner de mest aktive brukerne. Selv mange av dem jeg aldri har møtt eller egentlig ikke har skrevet så mange svar til heller.

Dette er jo en beskrivelse av hvordan jeg forholder meg til forum på internett, og hvordan jeg opplever andre brukere. Det er sikkert fint å distansere seg mer og bare tenke at det er en haug med ukjente nick. Jeg tror ikke jeg ville tilbragt såpass mye tid her om jeg ikke var personlig involvert i de andre brukerne på noe nivå.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:05   #62
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Som jeg skrev i det andre innlegget mitt så gjelder dette brukere jeg gjerne har diskutert heftig med. Med personkarakteristikker og ekle prikker og PM'er. Det er stor forskjell for meg.

Jeg er ganske naiv og åpen i forhold til nye jeg treffer på nett. Det er sikkert derfor jeg får en forferdelig creepy følelse når noen overasker meg på den måten. For meg er brukerne mye mer enn bare et nick - de er personligheter. Det var jo noen som skrev at det var ikke så lett å komme inn som en ny bruker fordi man føler at alle kjenner hverandre og er en gjeng. Jeg ser det ikke helt sånn, men jeg føler at jeg kjenner de mest aktive brukerne. Selv mange av dem jeg aldri har møtt eller egentlig ikke har skrevet så mange svar til heller.

Dette er jo en beskrivelse av hvordan jeg forholder meg til forum på internett, og hvordan jeg opplever andre brukere. Det er sikkert fint å distansere seg mer og bare tenke at det er en haug med ukjente nick. Jeg tror ikke jeg ville tilbragt såpass mye tid her om jeg ikke var personlig involvert i de andre brukerne på noe nivå.

Jeg skjønner hva du mener. Men er ikke så fryktelig opptatt av det selv. Vi er forskjellige.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:16   #63
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Mitt nick ble forøvrig avslørt av en admin, men det var egentlig greit.

Jeg føler for å oppklare denne da den lett kan missforstås.
1. Det var en moderator som gjenkjente deg (ikke admin).
2. Det ble ikke offentlig avslørt, men gjennom en privat beskjed.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:21   #64
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg føler for å oppklare denne da den lett kan missforstås.
1. Det var en moderator som gjenkjente deg (ikke admin).
2. Det ble ikke offentlig avslørt, men gjennom en privat beskjed.

Den ble vel avslørt offentlig så lenge den ble avslørt i en tråd inne på forumet?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:21   #65
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Jeg synes det passer fint at vi tar en FP-diskusjon nå. Vi har vært her noen måneder og begynner å få "smaken" på stedet på godt og vondt.

Personlig trives jeg godt med takhøyden, men på tross av Desembermammas klargjøring er det litt uklart for meg hva som ønskes rapportert og ikke. For det snakkes stadig om takhøyde her, og at naturlige prosesser skal sørge for "opprydning" ikke advarsler og utestengninger. Ut i fra forumreglene ved FP, kan man i prinsippet f.eks kjøre "NM-nivå" på moderering/utkastelse, jeg tror derfor det er viktig for brukere her å få avklart hvilke forventninger man kan ha. (Noe som også gjøres i denne tråden.)

Sitat:

Ved å akseptere disse reglene, forplikter du deg til å følge Kardemommeloven og bidra til en god tone og et trivelig forum. Du forplikter deg også til ikke å legge inn noen innlegg som er støtende, uanstendige, seksuelt ladede, hatske, truende eller annet som ellers er i strid med gjeldende lover.

Mye kan oppfattes støtende. Jeg har foreløpig ikke rapportert innlegg jeg helt klart synes har gått over grensen for personangrep i diskusjoner på FP. Nettopp på grunn av takhøyden, og at jeg har skjønt at advarsler og utkastelse ikke er "greia" her liksom. Forstår jeg det riktig dersom jeg tenker at jeg allikevel kan/bør rapportere ufinheter, men kun forvente at dere fra moderatorer/admin kanskje går inn og sier noen velvalgte ord i diskusjonen det er snakk om? Jeg tror også det er viktig å snakke om hva man kan forvente når man rapporterer. Og at man vet litt om hvordan rapporteringer taes i mot, kan man f.eks forvente en tilbakemelding om at rapporteringen er mottatt evt. vurdert?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:25   #66
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg føler for å oppklare denne da den lett kan missforstås.
1. Det var en moderator som gjenkjente deg (ikke admin).
2. Det ble ikke offentlig avslørt, men gjennom en privat beskjed.

For meg var det ingen big deal, det vil jeg understreke.
Men det ble avslørt i en diskusjon.
Jeg trodde hun var admin, jeg beklager den.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:28   #67
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Den ble vel avslørt offentlig så lenge den ble avslørt i en tråd inne på forumet?

Jeg trodde det var ute før den tråden, bare at det ikke var alle som visste det. Så jeg siktet til introduksjonen. Det var uansett ingen admin som gjorde det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:28   #68
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

bina - du sier at du var på NM, og det var jo der "grumset" startet. Hvis du ikke fikk det med deg da det hendte, så kan du jo alltids gå tilbake og sjekke? Jeg lurer litt på hvilket nick du brukte der, det er litt ekkelt å vite at du sitter der i en annen klesdrakt enn meg og flere andre, som har beholdt vår identitet. Du vet hvem vi er, men vi vet ikke hvem du er, om du skjønner.

Jeg var på NM, ja, en kort periode, og ikke spesielt aktivt. Det betyr jo ikke at jeg vet hvem du er? Jeg har ikke søkt opp innleggene dine og sjekket din identitet, liksom. Jeg har bare sagt at jeg fikk med meg at en svær gjeng forlot NM i protest, men jeg har ikke vært involvert i det. Jeg har ikke forsøkt å skjule meg, jeg har ikke forsøkt å starte et nytt "nettliv". Jeg har bare byttet forum.

Nicket mitt på NM var mic, men det er slettet nå.

Jeg har jo skjønt at du og en til på dette forumet tror at dere vet "hvem" jeg er, og helt ærlig syns jeg den rødprikkende oppmerksomheten fra dere er særdeles ubehagelig. Kan vi ikke diskutere i tråder i forumet uten at hele min livshistorie, alle tidligere nick på andre forum og min "klesdrakt" er kartlagt?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:30   #69
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Jeg har jo skjønt at du og en til på dette forumet tror at dere vet "hvem" jeg er, og helt ærlig syns jeg den rødprikkende oppmerksomheten fra dere er særdeles ubehagelig. Kan vi ikke diskutere i tråder i forumet uten at hele min livshistorie, alle tidligere nick på andre forum og min "klesdrakt" er kartlagt?

Jeg rødprikker deg fordi meningene dine i mange tilfeller er helt hårreisende. Noe jeg også bemerker i tråden (som regel). So don't flatter your self.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:31   #70
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

til Desembermamma.


Jeg trives her inne og stort sett er det trivelige mennesker her. Jeg syns det er spennende å diskutere, fordi jeg lærer mye av det. Mitt "verdenbilde" blir stadig endret Prikkesystemet syns jeg også er bra, stort sett. Mange hyggelige oppmuntringer som jeg ikke vil være foruten og jeg prøver å være flink å gi hyggelige prikker til andre. Må nok innrømme at jeg i affekt har "hevnprikket". Innmari barnslig, ja... Skal prøve å styre meg senere


Sist redigert av Jessica : 16-02-07 kl 16:33. Årsak: Ombestemte meg.....
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:35   #71
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.152
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Forstår jeg det riktig dersom jeg tenker at jeg allikevel kan/bør rapportere ufinheter, men kun forvente at dere fra moderatorer/admin kanskje går inn og sier noen velvalgte ord i diskusjonen det er snakk om? Jeg tror også det er viktig å snakke om hva man kan forvente når man rapporterer. Og at man vet litt om hvordan rapporteringer taes i mot, kan man f.eks forvente en tilbakemelding om at rapporteringen er mottatt evt. vurdert?

Da forstår du det ganske riktig. Det er absolutt "lov" til å innrapportere, det er jo bare en måte å henlede adminteamets oppmerksomhet til noe man ikke liker. Man kan legge inn en kommentar i innrapporteringen hvis man vil klargjøre hva det er man reagerer på.

Man får ikke i utgangspunktet noen tilbakemelding etter en innrapportering. Alle innrapporteringer blir diskutert på styrerommet, og der blir vi enige om vi skal gjøre noe og i så fall hva. Hvis det er en sak man gjerne vil ha tilbakemeldinger på, kan man sende en PM til en admin eller modde. Man får altså ikke vite hva vi har snakket om eller om admin f.eks. har snakket med "overtramperen"; det er ikke offentlig, men prinsippene kan vi derimot gjerne diskutere. Og det kan forresten ofte godt gjøres i den aktuelle tråden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:38   #72
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg trodde det var ute før den tråden, bare at det ikke var alle som visste det. Så jeg siktet til introduksjonen. Det var uansett ingen admin som gjorde det.

Du har rett i at mange skjønte det, og at jeg bekreftet det på bakrommet. jeg regner også med at det spredte seg, og det er greit.
Men hun avslørte det altså første gang offentlig. By gones.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:40   #73
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Bra skrevet DM.

Jeg syntes et forum blir mer fargerikt med forskjellige folk. Det blir ikke ro da, sånn er det bare. Og man må tåle litt.
Grensen går på ren skijane for min del, ellers så skal jeg tåle mye.
Syntes forumet fungerer bra

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:43   #74
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg var på NM, ja, en kort periode, og ikke spesielt aktivt. Det betyr jo ikke at jeg vet hvem du er? Jeg har ikke søkt opp innleggene dine og sjekket din identitet, liksom. Jeg har bare sagt at jeg fikk med meg at en svær gjeng forlot NM i protest, men jeg har ikke vært involvert i det. Jeg har ikke forsøkt å skjule meg, jeg har ikke forsøkt å starte et nytt "nettliv". Jeg har bare byttet forum.

Nicket mitt på NM var mic, men det er slettet nå.

Jeg har jo skjønt at du og en til på dette forumet tror at dere vet "hvem" jeg er, og helt ærlig syns jeg den rødprikkende oppmerksomheten fra dere er særdeles ubehagelig. Kan vi ikke diskutere i tråder i forumet uten at hele min livshistorie, alle tidligere nick på andre forum og min "klesdrakt" er kartlagt?

Så lenge du hinter til at du vet hvem jeg og andre er, så kan jeg ikke la det ligge. Du fremstår i beste fall som uærlig. Her sier du jo rett ut at du vet hvem jeg er, og litt senere i samme tråd sier du at du kom rett etter utmeldingene. Hvordan kan du si at jeg er en av dem som har gjort meg bemerket når jeg ikke var der da disse masseutmeldingene fant sted? Jeg var ikke på nett den perioden i det hele tatt. Jeg fikk ikke engang med meg at det var opprettet et nytt forum her før etter en stund. Det kan du se på medlemsnummeret mitt, hvis du ikke tror meg.

Du fremstår ikke som særlig troverdig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:49   #75
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så lenge du hinter til at du vet hvem jeg og andre er, så kan jeg ikke la det ligge. Du fremstår i beste fall som uærlig. Her sier du jo rett ut at du vet hvem jeg er, og litt senere i samme tråd sier du at du kom rett etter utmeldingene. Hvordan kan du si at jeg er en av dem som har gjort meg bemerket når jeg ikke var der da disse masseutmeldingene fant sted? Jeg var ikke på nett den perioden i det hele tatt. Jeg fikk ikke engang med meg at det var opprettet et nytt forum her før etter en stund. Det kan du se på medlemsnummeret mitt, hvis du ikke tror meg.

Du fremstår ikke som særlig troverdig.

Jeg ser ganske tydelig safrans poeng, det må jeg si.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:50   #76
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Men det er jo helt klart at et par-tre medlemmer her er med på å gi et ganske negativt inntrykk av forumet. Jeg er helt klart en leser, og har ikke skrevet mye. Mest fordi jeg ville bruke litt tid på å bli "kjent" med forumet, men egentlig mest fordi jeg ser at enkelte som skriver innlegg jeg godt kunne skrevet selv, får svar som virkelig hadde fått meg til å føle meg hetset og lite velkommen.

Og reagerer man negativt på at dette er "lov", så får man enkelt og greit beskjed om at det er frivillig å være her.

Mao.: Du kan jo finne deg et annet forum, hvis du ikke liker deg her!

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:53   #77
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.497
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nicket mitt på NM var mic, men det er slettet nå.

Jeg er en av de som har trodd at du var en annen. Beklager dette.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:56   #78
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Men det er jo helt klart at et par-tre medlemmer her er med på å gi et ganske negativt inntrykk av forumet. Jeg er helt klart en leser, og har ikke skrevet mye. Mest fordi jeg ville bruke litt tid på å bli "kjent" med forumet, men egentlig mest fordi jeg ser at enkelte som skriver innlegg jeg godt kunne skrevet selv, får svar som virkelig hadde fått meg til å føle meg hetset og lite velkommen.

Og reagerer man negativt på at dette er "lov", så får man enkelt og greit beskjed om at det er frivillig å være her.

Mao.: Du kan jo finne deg et annet forum, hvis du ikke liker deg her!

Hvorfor ikke bare skrive om en sak, om man blir engasjert i den, eller har meninger om den, og egentlig drite i hvem som mener hva?

Eksempel: safran og jeg er fryktelig uenige i mange saker, men jeg har da INGEN personlige "kjepphester" over for henne når det gjelder sak. Om det hadde vært noen annen enn henne som hade skrevet det samme, hadde den personen fått det samme svaret. Simpelthen fordi jeg blåser langt i hvem som mener hva, men prøver (med et par feiltakelser) å holde meg til sak.

Når det er sagt, tør jeg å ta safran som et eksempel fordi jeg "kjenner henne godt nok" til å vite at hun ikke blir fornærmet over å bli brukt som eksempel. Andre hadde jeg nok vært mer forsiktig med å bruke som eksempel, nettopp fordi noen har trøbbel med å se saken, og heller ta det personlig at man blir brukt som eksempel. :nek:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:58   #79
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvorfor ikke bare skrive om en sak, om man blir engasjert i den, eller har meninger om den, og egentlig drite i hvem som mener hva?

Eksempel: safran og jeg er fryktelig uenige i mange saker, men jeg har da INGEN personlige "kjepphester" over for henne når det gjelder sak. Om det hadde vært noen annen enn henne som hade skrevet det samme, hadde den personen fått det samme svaret. Simpelthen fordi jeg blåser langt i hvem som mener hva, men prøver (med et par feiltakelser) å holde meg til sak.

Når det er sagt, tør jeg å ta safran som et eksempel fordi jeg "kjenner henne godt nok" til å vite at hun ikke blir fornærmet over å bli brukt som eksempel. Andre hadde jeg nok vært mer forsiktig med å bruke som eksempel, nettopp fordi noen har trøbbel med å se saken, og heller ta det personlig at man blir brukt som eksempel. :nek:

Hvorfor blir aldri jeg brukt som eksempel? :følermegoversett:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:58   #80
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så lenge du hinter til at du vet hvem jeg og andre er, så kan jeg ikke la det ligge. Du fremstår i beste fall som uærlig. Her sier du jo rett ut at du vet hvem jeg er, og litt senere i samme tråd sier du at du kom rett etter utmeldingene. Hvordan kan du si at jeg er en av dem som har gjort meg bemerket når jeg ikke var der da disse masseutmeldingene fant sted? Jeg var ikke på nett den perioden i det hele tatt. Jeg fikk ikke engang med meg at det var opprettet et nytt forum her før etter en stund. Det kan du se på medlemsnummeret mitt, hvis du ikke tror meg.

Du fremstår ikke som særlig troverdig.

Det er jeg enig i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no