Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva irriterer deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-18, 12:17   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva irriterer deg?

Leste nettopp tråden om å irritere seg over rettskriving - noe som jeg absolutt ikke reagerer på. Det er ikke prisverdig av meg, jeg trenger ikke å jobbe for å overse det, jeg bare bryr meg ikke.

Og da begynte jeg å tenke, hva er det jeg irriterer meg over? (På generell basis, jeg irriterer meg over alt som går ut over meg spesielt ) Og hva irriterer andre seg over? Vet du hvorfor du trigger?

Jeg irriterer meg over folk som spiller "sosiale spill" for å fremstå som noe annet enn de er. Eksempelvis folk som spør etter meningen min, men det de egentlig vil ha er skryt av det de allerede har gjort. Dette irriterer meg selv om det er helt "harmløst". Irriterer meg også når jeg må innta en rolle for å please andre, men det går jo mer direkte ut over meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 12:34   #2
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Denne tråden passet meg veldig godt i dag..

Jeg blir irritert av når folk ikke er rett frem, spesielt når det gjelder venner og familie. Si det som det er, jeg blir mer såret av dårlig skjulte løgner og manglende oppriktighet. For eksempel: Om det ikke passer å prate nå, si det! Ikke kom vandrende dagen etterpå med en lame unnskyldning om at mobilen lå i bilen når vi begge vet at det ikke er tilfelle.

Jeg blir og irritert av personer som krever av andre, men aldri stiller opp selv. Det er helt OK å ikke bake den kaken, virkelig, men det er ikke OK å mene noe om at andre har mer tid en deg selv og derfor burde være mer på tilbudssiden.

Det som egentlig er kjernen er at jeg irriterer meg over at andre ikke lever etter "vær mot andre som du ønsker de skal være mot deg", og at jeg ikke klarer å være kjip mot andre når de er kjipe mot meg


Rettskriving kan jeg ikke bli irritert på, det er jeg så dårlig på selv - men når folk skriver dialekt gidder jeg ikke å lese.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 12:34   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Egentlig minst mulig.
Men jeg kan ikke fordra folk som bruker tid på å mene noe om andre folk, og å spre det. Sladdervirksomhet og ryktespredning, med andre ord.

Og så er jeg i stand til å irritere meg ganske mye over folk som er så dumme at de ikke skjønner det selv. (Har et spesifikt eksempel som plager meg, ja.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 12:39   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Jeg irriterer meg veldig over rot og søppel. Ellers så prøver jeg å unngå å irritere meg. Det ødelegger bare humøret.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 12:40   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Jeg irriterer meg over folk som i offentlige rom og som holder på med et eller annet på mobilen, UTEN å skru av lyden eller bruke ørepropper/headset, eller det de bruker er så dårlig at ekkel, metallisk, hjerneødeleggende, hodepineskapende lyd trenger seg gjennom og inn i mine ører og hode. Tusen takk, det var godt å få det ut.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 12:47   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Spise-/drikkelyder, manglende hensyn til andre mennesker, dårlig kjøring, folk som kommer for sent.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 14:23   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som går rundt og tar feil, men tror de har rett. Særlig om de mener bestemt at JEG tar feil, når jeg har rett! (For eksempel å bli tutet på i en rundkjøring når det beviselig er jeg som kjørte riktig. Da får man jo ikke korrigert dem heller! )



Hilsen,
Kjepphestrytter

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 14:31   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som lever i sin egen boble og ikke "ser" andre rundt seg, og ikke kommer på å ta hensyn eller være høflig (sperrer veien uten å se at folk skal forbi, slipper døra i fleisen på den som kommer bak etc).

Unger som ser på youtube eller spiller med lyden på (mine er oppdratt til å ikke gjøre det, så det gjelder unger som er på besøk, eller som vi er på besøk hos).

Ja, og skrivefeil. Men først og fremst i offisielle eller halvoffisielle skriv (alt fra reklame, plakater, menyer, info fra skolen og fritidsaktiviteter etc, til offentlige brev, rapporter og dokumenter), ikke så mye på fb, sms, kommentarfelt (der overskygger innholdet som regel skrivefeilene) o.l.

Kommentarfelt (og at jeg ikke klarer å la være å lese).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 14:48   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som ikke kan se ting fra mer enn én side, og folk som tror (har lært seg til) at det å heve stemmen og å være forbanna og truende, er en effektiv måte å få det som man vil på. Overalt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 15:00   #10
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg irriterer meg over folk som i offentlige rom og som holder på med et eller annet på mobilen, UTEN å skru av lyden eller bruke ørepropper/headset, eller det de bruker er så dårlig at ekkel, metallisk, hjerneødeleggende, hodepineskapende lyd trenger seg gjennom og inn i mine ører og hode. Tusen takk, det var godt å få det ut.

Enig, og foreldre som lar ungene sine holde med bråketing på telefon/ipad uten headset.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Folk som går rundt og tar feil, men tror de har rett. Særlig om de mener bestemt at JEG tar feil, når jeg har rett! (For eksempel å bli tutet på i en rundkjøring når det beviselig er jeg som kjørte riktig. Da får man jo ikke korrigert dem heller! )

Sånne ting blir jeg gående å kverne på lenge etterpå, klarer ikke å slippe det og det irriterer meg ihvertfall.

Folk som dynker seg i parfyme irriterer meg også.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 15:25   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som skal arrangere noe feks. sosiale tilstelninger og så legger de alt ansvaret og alt som må gjøres over på alle andre og ikke gidder å gjøre noe selv. DEt er kronisk irritasjon hos meg og dessverre er det flere av de her jeg bor....

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 16:49   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Sutring. Hos folk som er eldre enn to år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 17:08   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som slikker nærmeste leder opp ryggen og elsker å være "festlig" på andres bekostning med lite hyggelig humor!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 18:40   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Jeg irriterer meg forresten også over folk som er fullstendig tafatte og ikke evner annet enn å sutre over alt og alle. Gjør noe med det da

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 18:49   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som ikke tar hensyn til folk.

Og spiselyder. Og parfyme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 19:36   #16
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Inkompetanse og sommel.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 19:41   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som hinter i stedet for å spørre. Jeg har en dame som ganske tydelig vil jeg skal bake kake for henne. I stedet for å spørre meg, så sender hun meldinger av typen «Å, den kaken så veldig god ut! Skulle ønske noen ville bakt en sånn kake til meg til bursdagen min i midten av juni!»

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 19:41   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Folk som ikke ser at de forskjellsbehandler ansatte.

Ekstrem parfymebruk og smattelyder.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 19:42   #19
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Folk som hinter i stedet for å spørre. Jeg har en dame som ganske tydelig vil jeg skal bake kake for henne. I stedet for å spørre meg, så sender hun meldinger av typen «Å, den kaken så veldig god ut! Skulle ønske noen ville bakt en sånn kake til meg til bursdagen min i midten av juni!»

Dette - jeg tilter når folk er sånn, og moren min er ganske sånn - jeg har lært meg å spørre henne. Om det er fjerne folk, så hadde jeg ignorert og begynt å le litt av det og i allefall ikke bakt "for tenk"

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 19:46   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Dette - jeg tilter når folk er sånn, og moren min er ganske sånn - jeg har lært meg å spørre henne. Om det er fjerne folk, så hadde jeg ignorert og begynt å le litt av det og i allefall ikke bakt "for tenk"

Nå baker jeg uansett kun for nære venner og familie, men det får hun aldri vite om hun ikke spør på ordentlig. Hun har holdt på siden jul. «For en fin kake! Sånn skal jeg ønske meg når jeg fyller år!» «Kanskje jeg skulle prøvd å bake en sånn kake? Eller kanskje jeg kan finne noen som ville gjort det for meg?» «Å, så glad jeg hadde blitt om noen hadde bakt en sånn kake til meg! Jeg har bursdag i juni.»

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no