Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Felles konfirmasjonsfeiring og gaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-18, 12:11   #1
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Spørsmål

Felles konfirmasjonsfeiring og gaver

Vi er invitert i en konfirmasjon i år, det er svoger sin stedatter som skal konfirmeres. Hun skal ha selskapet sammen med sin tremenning på sin mors side.
(Vi har ikke noe forhold til tremenningen, men har møtt han.)

Hadde dere gitt gave til han, evt hvor mye?


(Vi vet ikke hvor mye vi gir til henne enda, sønnen vår konfirmeres dagen før, så hun får nok samme beløp som sønnen vår får.)


Sist redigert av dharma : 11-03-18 kl 12:16. Årsak: tilleggsopplysning
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 12:14   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Hadde nok gitt en symbolsk gave, f.eks. det samme som jeg ville gitt til naboers barn eller andre der jeg ikke har noen nær relasjon men føler at jeg vil gi en oppmerksomhet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 12:15   #3
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Jeg ville gitt han det samme som vi gir til nabobarn og konfirmantens venner; 200 kroner.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 12:16   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ville gitt han det samme som vi gir til nabobarn og konfirmantens venner; 200 kroner.

Samme her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 12:24   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Jeg ville også gitt en symbolsk sum. 150-200 kr tenker jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 12:34   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Jeg hadde også gitt en mindre gave (i denne sammenhengen), gavekort på kino f.eks.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 14:41   #7
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Da tenker vi nok likt som dere og er ikke helt på jordet.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 14:50   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ville gitt han det samme som vi gir til nabobarn og konfirmantens venner; 200 kroner.

Jeg også.

(Men jeg synes det er veldig rart å ha felles konfirmasjonsfeiring, må sies)

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 14:54   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg også.

(Men jeg synes det er veldig rart å ha felles konfirmasjonsfeiring, må sies)

Det vet jeg flere som har hatt. Rett og slett praktisk sånn at gjester skal slippe å velge hvem sitt selskap de skal velge.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 16:33   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg også.

(Men jeg synes det er veldig rart å ha felles konfirmasjonsfeiring, må sies)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 17:28   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Ser at jeg skiller meg ut, men jeg hadde gitt bare til den jeg kjenner og er invitert til. Nå gir ikke vi til naboers barn osv heller. Men dem kjenner man tross alt. Å gi til noen helt fremmed, jeg hadde også syns det var rart å få gaver av noen utelukkende fordi vi har felles kjente og uten noen relasjon oss imellom.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 17:30   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Hadde gitt det samme som nabobarna får, 200 kr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 18:06   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Vi hadde gitt 200 kr eller en liten gave tenker jeg.

Felles feiring har jeg opplevd flere ganger, da gjerne så besteforeldre skal slippe å velge hvem av barnebarna de skal feire, eventuelt at det er mye tilreisende slekt som skal slippe unna med en reise osv. Det synes jeg ikke er det minste rart.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 19:04   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Felles feiring kan være greit det, mannen ble konformert sammen med to av søskenbarna sine sånn at slekta ikke måtte dele seg.

Men ja, jeg hadde nok gitt sånn som til nabounger og sånn ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 11:40   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felles feiring konfirmasjon og gaver

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ser at jeg skiller meg ut, men jeg hadde gitt bare til den jeg kjenner og er invitert til.

I'm with Charlie.
Jeg har forresten vært i en felles-konfirmasjon en gang, uten at jeg visste at selskapet skulle være sammen med noen andre. Tror ikke jeg hadde gitt gave til den andre, ukjente, om jeg hadde visst det heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no