Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-14, 09:42   #41
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Ja, selvfølgelig gjør det det. Jeg hører selv på Kate Tempest om dagen men jeg tenkte nå på de artistene som selger på listene og som mange av kidsa hører på.

Jeg satt faktisk sammen med datteren min og så på hele forrige MTV-awards utdelingen. Jeg hadde bestemt meg på forhånd for ikke å kommentere unødig, noe jeg for så vidt klarte. Forskjellen på kvinnelige og mannlige artister er så åpenlyst at det ikke er behov for å si så veldig mye.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 09:49   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvilke menn gjør det samme som Miley eller Nicki? Klarer ikke tenke noen navn faktisk. Så er det jo folk som lever av å lage "sexkittens" (denne mannens egne ord) ut av folk som Miley og Britney, det er en ganske svær industri faktisk. Jeg klarer ikke engang se noen paralleller mellom mannlige og kvinnelige artister her.

Når det gjelder å ta kontroll over sin egen seksualitet så tenker jeg på artister som Madonna. Hun var sin egen sjef, hun betalte ikke en mann eller var eid i samme grad av et stort selskap som stod for en ganske så påtatt og lite autentisk transformasjon fra Disneystjerne til avkledd "popstjerne".
Jeg synes egentlig hele sagen om Miley er fryktelig trist når jeg tenker meg om og hvem denne fæle mannen er som står bak og som hun stadig takker.

Enten greier jeg ikke få fram nyansene i det jeg mener, eller så får vi bare være enige om å være uenige.

Jeg skal prøve en gang til:
Ja, jeg er enig i at popkulturen i hovedsak styres av menn, og jeg er enig i at vår kultur i stor grad er styrt etter et mannlige prinsipper for hva som er attraktivt; både respektert-attraktivt, og seksuelt-attraktivt.

Men når man først virker innenfor denne kulturen og normene, så liker jeg bedre når kvinner fremstiller (seg selv) som sterke og i kontroll. Jeg syns ikke forskjellen på Madonna og Nicky Minaj er all that. Det betyr ikke at jeg syns det skal være nødvendig, eller engang at jeg syns det er fint og flott. Jeg syns det Nicky Minaj er dratt så langt ut at det nærmest blir en parodi, og en motvekt mot det "pene-sexy".

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tallulah, parentesen min om å ikke helt skjønne hva man gjør handlet i mitt hode mest om unge jenter, ikke om voksne kvinner.

Ja, det var egentlig bare et apropos, ikke en innvending.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:01   #43
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Enten greier jeg ikke få fram nyansene i det jeg mener, eller så får vi bare være enige om å være uenige.

Jeg skal prøve en gang til:
Ja, jeg er enig i at popkulturen i hovedsak styres av menn, og jeg er enig i at vår kultur i stor grad er styrt etter et mannlige prinsipper for hva som er attraktivt; både respektert-attraktivt, og seksuelt-attraktivt.

Men når man først virker innenfor denne kulturen og normene, så liker jeg bedre når kvinner fremstiller (seg selv) som sterke og i kontroll. Jeg syns ikke forskjellen på Madonna og Nicky Minaj er all that. Det betyr ikke at jeg syns det skal være nødvendig, eller engang at jeg syns det er fint og flott. Jeg syns det Nicky Minaj er dratt så langt ut at det nærmest blir en parodi, og en motvekt mot det "pene-sexy".

Ja, det var egentlig bare et apropos, ikke en innvending.

Joda, jeg ser nyansene i det du skriver men jeg synes ikke artistene vi snakker om fremstiller seg selv som sterke og i kontroll så jeg lever godt med at vi får være enige om å være uenige.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:11   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Lisa, om datteren din begynt å høre på f.eks Eminem, hadde du reflektert over det? Hadde du satt deg ned og hørt på tekstene? Hva med stalkervideoen til Justin Timberlake?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:13   #45
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lisa, om datteren din begynt å høre på f.eks Eminem, hadde du reflektert over det? Hadde du satt deg ned og hørt på tekstene? Hva med stalkervideoen til Justin Timberlake?

Absolutt, ille ille ILLE. Men jeg ser ikke helt hva det har å gjøre med Miley og Nicki? Eller snakker vi om hvem som er "verst"?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:15   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Er det "Cry me a river" du tenker på Tally? Jeg har aldri tenkt over innholdet i videoen, men du har jo helt rett ser jeg nå :åpenbaring:. Den er jo supercreepy.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:18   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Absolutt, ille ille ILLE. Men jeg ser ikke helt hva det har å gjøre med Miley og Nicki? Eller snakker vi om hvem som er "verst"?

Neida, man kan fint reagere på begge. Men min oppfatning er at svært få reagerer på sistnevnte i det hele tatt, eller har samtaler med ungene sine om det. Når så du sist et innlegg på forum som omtalte om sangteksten til et rockeband eller en rapgruppe var OK fordi de diskriminerte kvinner? Jeg kan love deg at det ikke er like ofte som når en kvinnelig artist får kritikk for å spille på sex.

Jeg har hørt mer kritikk av sangtekstene til kvinner, enn til menn. Jeg hører oftere at man reagerer på at ungene (kanskje speiselt døtrene) synger på tekster av f.eks. nevnte Nicky Minaj, men Ølbriller er ok. Jeg ønsker meg en like overveldende kritikk av mannlige valg i popkultur som den kvinner blir utsatt for.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:20   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Er det "Cry me a river" du tenker på Tally? Jeg har aldri tenkt over innholdet i videoen, men du har jo helt rett ser jeg nå :åpenbaring:. Den er jo supercreepy.

Jupp, og kvinnen i videoen skal forestille Britney Spears.

Annet eksempel: På NRK P3 så har man ofte latt være å spille ragga-artister på grunn av beskrivelser av vold mot homofile menn i sangene, men man har aldri tatt samme standpunkt mot tekster som beskriver det samme om kvinner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:21   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Angående Miley, jeg har fulgt alt oppstyret rundt henne med en viss forundring (og det er sikkert masse, masse jeg ikke har fått med meg), og jeg undres over at norske medier nærmest google-oversetter amerikanske nyheter om henne, med samme over-moraliserende koloritt som de amerikanske mediene har. All grunn til å være kritisk til at det står kommersielle krefter bak, men det er VELDIG lett å skjønne at en Disney-produsert barnestjerne med de supertighte rammene det gir for pyntelighet og kyskhet føler en intens trang til og begeistring over å "ta den helt ut" og ta de grepene hun har tatt. Ut fra reaksjonene så skulle man jo tro hun hadde hatt gruppesex på scenen eller noe. Reaksjonene er jo helt ut av alle proporsjoner, og viser at "hore eller madonna"-greiene er like aktuelle i dag som før.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:23   #50
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Neida, man kan fint reagere på begge. Men min oppfatning er at svært få reagerer på sistnevnte i det hele tatt, eller har samtaler med ungene sine om det. Når så du sist et innlegg på forum som omtalte om sangteksten til et rockeband eller en rapgruppe var OK fordi de diskriminerte kvinner? Jeg kan love deg at det ikke er like ofte som når en kvinnelig artist får kritikk for å spille på sex.

Jeg har hørt mer kritikk av sangtekstene til kvinner, enn til menn. Jeg hører oftere at man reagerer på at ungene (kanskje speiselt døtrene) synger på tekster av f.eks. nevnte Nicky Minaj, men Ølbriller er ok. Jeg ønsker meg en like overveldende kritikk av mannlige valg i popkultur som den kvinner blir utsatt for.

Ja, den ser jeg absolutt og eksemplet ditt er veldig godt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:25   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når så du sist et innlegg på forum som omtalte om sangteksten til et rockeband eller en rapgruppe var OK fordi de diskriminerte kvinner? Jeg kan love deg at det ikke er like ofte som når en kvinnelig artist får kritikk for å spille på sex.

Dette er jeg så enig i! Og det blir ekstra ille når den kvinnelige artisten kritiseres med ord som "slutty" - i stedet for at man retter kritikken mot en bransje som krever (eller i alle fall forventer) at kvinnelige artister skal fremstille seg selv som seksuelt tilgjengelige.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:26   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Det minner meg om hvor irritert jeg blir over hvor mye spalteplass med mer eller mindre hellig indignasjon som brukes på tenåringsjenter som publiserer bilder av seg selv med trutmunn (eller blogger om klær og sminke, for den del) i forhold til hvor mye som brukes på unge og eldre menn som trakasserer kvinner på nettet. Ser man samlet på det, er det åpenbart at samfunnet reagerer mye mer negativt på at jenter er seksuelle enn på at gutter er aggressive. Og det er da ganske hårreisende?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:27   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Jeg så forresten en del på FB som likte en tekst om denne "vis deg naken"-trenden som jeg reagerte enda mer på enn på den fordømte "vis deg naken"-greia. Den var en lang harang om at man slett ikke trengte å vise utfordrende selfies av seg selv i små plagg, at man skulle ha "selvrespekt" nok til å vise anstendighet og blablabla, masse moraliserende preik som ga meg en intens trang til å ta bilde av meg selv i trusa. Skrevet av en mann, selvsagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:28   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Haha, vi skrev samtidig, Skilpadda.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:28   #55
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det minner meg om hvor irritert jeg blir over hvor mye spalteplass med mer eller mindre hellig indignasjon som brukes på tenåringsjenter som publiserer bilder av seg selv med trutmunn (eller blogger om klær og sminke, for den del) i forhold til hvor mye som brukes på unge og eldre menn som trakasserer kvinner på nettet. Ser man samlet på det, er det åpenbart at samfunnet reagerer mye mer negativt på at jenter er seksuelle enn på at gutter er aggressive. Og det er da ganske hårreisende?

Ja, det er ganske så hårreisende. Og fenomenet "unge sinte menn" er bekymringsfullt og vies svært lite oppmerksomhet.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:35   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Herregud, nå så jeg den Cry me a river videoen, jeg har bare hørt sangen og syns den er en ganske tilforlatelig hjerte-smerte-tekst. Men den videoen!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:45   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Jeg klarer fint å la meg provosere av både kommersiell utnyttelse av sexisme utført av menn, og kommersiell utnyttelse av sexisme utført av kvinner. Men jeg ser poengene dine, helt klart, Tally.

For øvrig vil jeg gjerne kommentere hvorfor jeg mener Miley Cyrus tipper over i "svært uheldig"-båsen. Det har ikke noe med wrecking ball-videoen, men jeg reagerer svært sterkt på hvordan det spilles på seksualitet og barnlighet i store deler av sceneshowet hennes. Kosedyr og animerte tegnefigurer på storskjerm, kombinert med en svært seksualisert opptreden. Når publikummet hovedsaklig består av ungjenter på 12, synes jeg dette er helt usannsynlig ille.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:48   #58
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Takk Maverick for at du setter ord på det. Det du beskriver ved Miley er svært ubehagelig.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 11:05   #59
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Dette blir digresjon men om tema menn, makt og kvinnefiendtlig samfunn så anbefaler jeg denne fra The Guardian i dag (om Cosby, og hvor lenge man har visst om overgrep og antallet kvinner som ikke har blitt trodd).

http://www.theguardian.com/commentis...omen?CMP=fb_gu

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 11:21   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer fint å la meg provosere av både kommersiell utnyttelse av sexisme utført av menn, og kommersiell utnyttelse av sexisme utført av kvinner. Men jeg ser poengene dine, helt klart, Tally.

For øvrig vil jeg gjerne kommentere hvorfor jeg mener Miley Cyrus tipper over i "svært uheldig"-båsen. Det har ikke noe med wrecking ball-videoen, men jeg reagerer svært sterkt på hvordan det spilles på seksualitet og barnlighet i store deler av sceneshowet hennes. Kosedyr og animerte tegnefigurer på storskjerm, kombinert med en svært seksualisert opptreden. Når publikummet hovedsaklig består av ungjenter på 12, synes jeg dette er helt usannsynlig ille.

ja, slike Lolitagreier har jeg utrolig liten sans for. Jeg har diskutert dette i mer generelle termer, og mer av det hun faktisk blir kritisert for, og det er dessverre ikke flørtingen med barnlige virkemidler knyttet opp mot sex. Det mest omtalte hun har gjort i det siste er vel MTV-opptredenen med Robin Thicke, som både var vulgær og ekkel å se på. Men det som er interessant er at hennes oppførsel der får mer kritikk enn at Robin Thicke hadde med seg en bønsj med jenter i hudfargede strinbadedrakter i samme show. Kritikken på Miley går på at hun er ekkel, vulgær, aggressiv og at hun er den som gnikker seg mot Thicke. Hadde Thicke fått kritikk for å gnikke seg mot Miley? Er det ikke kvinners like store rett å være vulgære som menns?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 19-11-14 kl 11:33.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no