Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-14, 14:48   #41
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Enig med Tjorven -nattcuper/sein kveld var jo det morsomste da vi spilte selv
Alle her hadde fått delta, selv 9-åringene. Ser ikke problemet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:52   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det. Og 13 åringen hadde taklet en sen natt. I hvert fall om hun ikke skulle på skolen dagen etter.

Jeg er dårligere på sene netter selv og hadde nok vært egoistisk nok til å se om hun kunne kjørt med noen andre slik at jeg slapp å tilbringe lørdagskvelden med å se på fotballkamp.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:45   #43
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det hadde vært helt greit for min del. Når dette skal til for å få med alle lagene, er det da bare fint. Ungdom får da være oppe en sen kveld innimellom for andre ting, så hvorfor ikke fotball?

Jepp. Lat og signerer det innlegget som oppsummerte det jeg hadde tenkt å skrive. Har ingen problemer med det, og har i tillegg sendt et av barna mine på tilsvarende cup.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 16:16   #44
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Jeg hadde elsket det som barn/ungdom selv og kan ikke finne en eneste ryddig grunn til å bære negativ til et slikt arrangement. Det er ikke akkurat snakk om natt-serien heller.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 16:21   #45
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Her er avstandene for store for sånne arrangement, synd, for det hadde vært kjempekult.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 17:42   #46
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Jeg har en trettenåring som var oppe til halv tre på et seminar i Natur og Ungdom i helgen. Hun takler det ikke spesielt godt, men jeg innser at det er sånn det er når de er tenåringer, og en sjelden gang får det gå.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 18:09   #47
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Det er nødvendigvis kritikk hvis noen tenker anderledes for sitt barn?
Men synes det int. å høre hva andre tenker rundt dette.
Og ja, vi står da fritt til å velge, men hvis man er "alene" om en tanke går man kanskje en ny runde med seg selv. Derfor er det viktig med innspill for meg før jeg fatter en besluttning.

Gode argumenter er akkurat det.

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 18:22   #48
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I juleferien eller som en engangsgreie hadde det vært ok for min 12-åring, men bare så vidt. Og han tåler godt litt lite søvn. Det er vanskelig å se for seg at det skulle vært greit for mellomjenta når hun blir 10.



Småsøsknene hadde selvsagt ikke blitt med. En foreldre hadde vært hjemme med dem og en blitt med eldste, eller, om det bare var en voksen i huset, så hadde vi måttet basert oss på samkjøring med andre på laget. Det er ikke sånn at resten av familien MÅ være med på cup med søsken, er det? :forvirret:

Neida, men det bare gjør det litt vanskelig, da man gjerne har lyst til å se ungene spille kamp. Men det er en tilleggstrøbbel som egentlig ikke har noe direkte betydning for saken. Man ønsker jo gjerne å se barnet sitt spille.
Fortsatt forvirret? Ser den altså. sorry!

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 18:34   #49
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Det hadde i alle fall ikke vært så problematisk at jeg hadde sett noen grunn til å involvere avisa.

Her er uansett ikke begge med på cuper og kamper, og skulle begge være opptatt, er det alltid noen som tilbyr kjøring. Når det er sagt, så hadde jeg nok syntes det var i overkant seint.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 18:38   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av mille mari, her.

Neida, men det bare gjør det litt vanskelig, da man gjerne har lyst til å se ungene spille kamp. Men det er en tilleggstrøbbel som egentlig ikke har noe direkte betydning for saken. Man ønsker jo gjerne å se barnet sitt spille.
Fortsatt forvirret? Ser den altså. sorry!

Veldig lite gjenkjennelig, bare. Jeg vil heller se våt maling tørke enn en fotballkamp, så det er ingen trang, akkurat. (mannen er trener og ser det meste, da)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 18:48   #51
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Hvis dette er et unntak er det helt uproblematisk. Problemet slik jeg ser det er at det kommer flere og flere arenaer hvor det er "unntak". Det blir som sukker. Sukker er greit nok, men hvis det skal være bursdager 1 gang i uka i barnehagen, avslutning hist og avslutning pist, besøk hos bestemor, jul og barneTV godt, lommepenger til fri bruk, kakao på tur, winerbrød på kafe etc Ja, dere skjønner tegninga? Da har man et problem. Tenker det er det samme med trening/cuper ut over kveld/natt. Ellers tror jeg ikke at de gjør dette for å innkludere flere, jeg tror de gjør det for at det blir et inntektstap hvis ikke. Det har egentlig ingenting med saken å gjøre, men jeg blir litt overrasket over fremstillingen at idrettsforeninger gjør ting av ren veledighet - det er ingen andre som gjør det i alle fall.

Tror eneste farbare vei er å gjøre sine bestemmelser/prioriteringer for sitt barn.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 22:40   #52
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis dette er et unntak er det helt uproblematisk. Problemet slik jeg ser det er at det kommer flere og flere arenaer hvor det er "unntak". Det blir som sukker. Sukker er greit nok, men hvis det skal være bursdager 1 gang i uka i barnehagen, avslutning hist og avslutning pist, besøk hos bestemor, jul og barneTV godt, lommepenger til fri bruk, kakao på tur, winerbrød på kafe etc Ja, dere skjønner tegninga? Da har man et problem. Tenker det er det samme med trening/cuper ut over kveld/natt. Ellers tror jeg ikke at de gjør dette for å innkludere flere, jeg tror de gjør det for at det blir et inntektstap hvis ikke. Det har egentlig ingenting med saken å gjøre, men jeg blir litt overrasket over fremstillingen at idrettsforeninger gjør ting av ren veledighet - det er ingen andre som gjør det i alle fall.


Tror eneste farbare vei er å gjøre sine bestemmelser/prioriteringer for sitt barn.

Takk og lov for at noen kan sette ord på det jeg ikke greier selv.
Det er dette med unntakene hele tiden. Man skal jo gi etter over alt- ikke bare dette.
Jenta mi på 12/13 hadde håndballtrening til 2130 midt i uka som gjerne strakk seg til 2145 også var det hjem til 22. spise, dusje og i seng- lys våken etter alt kveldsstyret.
Endte med å ta henne ut av laget. Synd, da jeg synes sånne ting er med på at barn og unge kanskje slutter tidligere enn de ville gjort hvis det ikke var slik "rovdrift" på disse små kroppene.

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 22:43   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Helt ok om det er i ferien. Altså ikke skoledag etterpå.

Enig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 22:50   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Hvis det er et enkelttilfelle hadde det vært helt greit. Men hver helg frem mot jul hadde ikke mine barn tålt, de kunne rett og slett ikke vært med på det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-14, 10:05   #55
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Det hørets morsomt ut!

Elleveåringen min hadde digget det og hadde selvfølgelig fått lov Niåringen også, om han hadde villet, selv om han er morgenfugl og ikke tåler seine netter så greit som sin storesøster. Normale trettenåringer tåler jo å være oppe til midnatt en fredag eller lørdag en gang i blant. Tipper mange av dem er det både titt og ofte.

Fem helger på rad hadde vært uaktuelt, da, men det var jo ikke problemstillingen.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no