Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-14, 00:16   #1
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

http://www.adressa.no/100Sport/fotba...icle474620.snd

Artikkelen handler om unger som spiller julecup (rettet fra romjulscup) til midnatt.
Personig synes jeg dette er i seineste lager.
Min 13 åring har småsøsken, så vi kunne ikke blitt med. D
Synes også det blir alt for seint for ungene å spille.
Men kjenner jeg blir littda man ikke ønsker å utestenge sine egne barn heller.
Skal man da gå mot sine prinsipper å sende ungene på cup for at de ikke skal bli utestengt?
Samfunnet har blitt litt sånn saueflokk.
Du har de foreldrene som melder på cup med iver, de som synes det er greit og ikke bryr seg, de som bryr seg, men ikke tørr og si noe, og de som sier noe som ikke blir hørt osv
Hvordan forelderer du?
Synes du det er greit med så sein cup for ungene?


Sist redigert av mille mari : 17-11-14 kl 18:03. Årsak: Tilleggsinfo og retting fra romjulscup til JULECUP
mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 00:21   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13 åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Det er en kveld i året, fredag eller lørdag? Kjør på. De er sikkert våkne en god stund utover kvelden likevel - hva spiller det for rolle om de spiller fotball i den tida?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 00:40   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: 13 åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Synes det er helt greit. Har nettopp hatt med 10 jenter på 13 år på en lignende cup og de hadde det så kjekt! En kveld eller to i året synes jeg er helt innafor.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 00:42   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13 åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Helt greit så lenge det er skolefri dagen etter. Heller cup enn dataspill til langt på natt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 01:03   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13 åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Jeg kunne godt ha nektet henne å bli med, avhengig av situasjonen og hvor lyst hun har selv. Jeg syns det er alt for seint, og det koster flere dager ulage for Frøkna å være oppe til kl. 1-2 om natten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 01:04   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13 åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Heller cup enn dataspill til langt på natt.

Det ville ikke vært alternativet hjemme hos oss. Der ville alternativet vært å sove.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 01:05   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13 åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Mine eldste ville ha fått lov, hvis de var interessert i slikt. En gang i mellom, og ikke skoledag etterpå.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 06:21   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13 åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Jeg synes det er for sent å ha kamper som er fysisk krevende og som kommer etter mye fysisk aktivitet. Det er økt risiko for skader når man er trøtt. Jeg ville nok latt ungen dra.

At fotball også skal begynne å ta nettene synes jeg kanskje er det verste. Det beslaglegger ekstremt mye tid for 13 åringer ellers og jeg blir nesten skremt over mengden ungdommer må stille opp på om de skal få spille.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 06:59   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Hadde syntes dette var ok. Denne cupen er en gang i året og det er ikke skole dagen etter.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 07:21   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

I romjula ser jeg ikke store problemer med det, da er det skolefri og mulighet til å ta seg inn, men så har jeg en sønn som viser gode tendenser til å klare å ta igjen søvn dagen etter uten at det går ut over nattesøvnen natten etterpå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 07:51   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Jeg synes også det er greit så lenge det er i en skoleferie og ikke er noe som skjer ofte,

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:03   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Siden det er i romjula, og plenty med skolefridager i etterkant, hadde jeg glatt latt min sønn dra på noe slikt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:07   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Hadde ikke hatt motforestillinger mot å la ungen dra selv om jeg syns det er tullete og at jeg hadde blitt dritsur av at ikke juleferien var håndballfri. Likevel, hvis hun hadde lyst så hadde det vært helt greit og uproblematisk at det foregikk om kvelden/natten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:08   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Det kommer jo an på barnet også. Junior her er veldig grei med søvn, men noen trenger klare rutiner for å fungere. Hadde han vært en sånn som ble ødelagt i dagevis hadde vi skippet det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:09   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.501
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Det hadde ikke vært noen problem for mine barn, de henter inn mangel på søvn kjapt.
Men jeg skjønner at det ikke gjelder for alle.

Men er det romjulscup? Det står jo i artikkelen at det er snakk om 5 helger på rad til i midten av desember?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:11   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

I romjula ser jeg ikke store problemer med det,

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg synes også det er greit så lenge det er i en skoleferie og ikke er noe som skjer ofte,

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Siden det er i romjula, og plenty med skolefridager i etterkant, hadde jeg glatt latt min sønn dra på noe slikt.

Det er ikke i romjula, men i helgene frem mot jul:

Opprinnelig lagt inn av Adressa

Flatås IL arranger julecup i fotball fem helger på rad til midten av desember.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:14   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Fem helger på rad, med fotball til midnatt hver lørdag?

Not so much, det hadde blitt for mye søvn å ta igjen på altfor kort tid, med skole i hverdagene.

(Leste ikke lenka, derfor trodde jeg det var romjula, ut i fra hva som sto i HI.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:22   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Adressa

Flatås IL arranger julecup i fotball fem helger på rad til midten av desember.

Det er jo bare galskap. Jeg tror ikke datteren min hadde ønsket i ett sekund å være med på det. Om jeg hadde tillatt det er jeg usikker på, men antakelig om hun ønsket det sterkt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:36   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er ikke i romjula, men i helgene frem mot jul:

Da stiller det seg litt annerledes, ja og ville neppe vært aktuelt. Men atte, de kan jo ikke kalle det romjulscup om det foregår før jul!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:40   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Da stiller det seg litt annerledes, ja og ville neppe vært aktuelt. Men atte, de kan jo ikke kalle det romjulscup om det foregår før jul!

De gjør vel ikke det, tror jeg. De kaller det julecup. Jeg tror det er en skrivefeil i HI.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no