Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en åpen person?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-14, 00:00   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er naturlig åpen, men jeg er også (uheldigvis) litt naiv når det gjelder å ta for gitt at andre er rause og har gode intensjoner. Jeg har tvangsinnført tilstrekkelig kynisme til å være mer selektiv med hvem jeg er ærlig med. Jeg åpner meg slett ikke om alt, det er sjelden ok for andre heller. Men jeg er opptatt av det ekte og nære i mellommenneskelige relasjoner, og jeg er helt på linje med det Niobe skriver om at uten å ta sjansen på å være åpen, får man heller ikke gleden av å oppleve de virkelig gode og nære relasjonene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 00:05   #22
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Oversett Toffskij sitt innlegg til nynorsk, og du har meg.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 00:19   #23
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er åpen med de jeg kjenner og stoler på, men ellers er jeg veldig privat.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 02:39   #24
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg tror at jeg er åpen; men etter 15 års samliv har jeg vel endelig innsett at mannen min har rett, jeg er ganske lukket- eller som jeg liker å kalle det selv; jeg har et rikt indre liv. Det er ganske tøft i perioder, for det er ikke naturlig for meg å dele alt.

Samtidig har jeg ingen problemer med å dele eller fortelle dersom jeg har bestemt meg for det. Jeg bruker bare mye tid og krefter på å bli enig med meg selv om jeg skal eller ikke.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 08:02   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg liker å se på meg selv som åpen og får tilbakemeldinger på at jeg er det. Egentlig tror jeg at jeg er selektivt åpen litt som tøffer beskriver. Jeg kan godt snakke generelt om de fleste tema, det er lite som vipper meg av pinnen. - jeg deler dog lite når det er snakk om meg direkte når jeg står midt i det. (Har jeg fått det på avstand, så er det dog helt greit å fortelle om.)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 08:06   #26
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Da jeg så overskriften tenkte jeg at jeg skulle svare et høyt og rungende JA . Men etter å ha lest innlegget tenker jeg NEI

My thoughts exactly.

Men jeg blir nok betegnet som en åpen og direkte person. Til tider kan jeg sikkert bli betegnet som taktløs for å buse ut med det jeg tenker litt for fort, men jeg prøver å bli bedre på dette.

Jeg er åpen om det meste, men enkelte ting deler jeg til nød kun med de aller nærmeste venninne. Dette dreier seg da oftest om kroppslige ting eller særdeles lite PK tanker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 09:05   #27
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Andre vil nok si jeg er åpen, men det er mest fordi jeg er flink til å få andre til å snakke. Jeg er lukket og privat på et sykelig nivå i følge min terapeut som først nå, etter ett år, begynner å få ut av meg ting som burde dukket opp mye tidligere. Sånn blir man av å lære som barn at man ikke kan stole på noen. Jeg øver meg på å åpne meg mer, her på forumet, faktisk.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 10:29   #28
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er nok ganske åpen, mer enn mine venner i alle fall. Innser at jeg trolig er litt for åpen noen ganger, men ting har på en måte en tendens til å falle ut av meg før jeg tenker meg om. Jeg deler likevel ikke alt, med alle.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 10:34   #29
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er like åpen som en bergvegg, tror jeg. I alle fall sammenlignet med store deler av svigerfamilien, som er åpnere enn skyfri himmel.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 11:12   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Er nok ganske åpen.
Jeg har nylig sittet 3X3 timer sammen med de samme personene der alle har, om ikke samme diagnose, men ihvertfall samme utfall, og ingen av de andre delte en tøddel av sin historie. For meg var det helt rart.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 11:38   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Selektivt åpen. Jeg kan finne på å snakke gladelig i vei om ting jeg har et avklart forhold til selv (i ymse kategorier), men er det noe som jeg finner problematisk på den ene eller annen måten, holder jeg som regel kjeft til jeg har prosessert det. Jeg tipper jeg kan virke en god del mer åpenhjertig enn jeg er. Jeg har ellers en kraftig aversjon mot å invadere folk og lekse opp for dem med ting de ikke har spesielt lyst til å høre, så jeg er neppe noen plage i selskapslivet.

Jeg er også litt her. Jeg er nok veldig åpen, og blir sjelden flau av å prate om ting som har både med det intime eller andre ting Og så er jeg utdadvent og er med på mange diskusjoner innenfor mange emner. Jeg er nok også der at jeg kan fortelle litt om barn, kjæreste og ting vi gjør osv.

Men jeg er ganske privat av meg. Jeg deler ikke av mitt privatliv og mine private problemer med alle og enhver. Det er nok mange som føler de kjenner meg ganske godt, men som egentlig ikke kjenner meg så veldig godt likevel.

Jeg tok en sånn personlighetstest en gang, før et intervju. Og da fikk jeg høre akkurat det. At måten jeg svarte på viste at jeg var utadvent og åpen, men veldig privat av meg. Og det stemmer på en prikk. Jeg er nok i grunn mest åpen her, på FP tror jeg. Og det koster ganske mye det også kjenner jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 12:11   #32
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er nok ganske åpen ja. Mannen min er ganske privat av seg, så jeg har jobbet med å bli bedre. Ha litt mer filter. Og det har blitt bedre altså. Jeg tenker litt mer før jeg snakker, og det kan være greit for alle parter.

Men å snakke om hemoroider i selskapligheter? Nei du, da ville jeg sørget for at det var bare bestisen min og meg og ingen andre som hørte det. Hvis jeg absolutt måtte snakke om det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 12:21   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg er nok ganske åpen, mer enn mine venner i alle fall. Innser at jeg trolig er litt for åpen noen ganger, men ting har på en måte en tendens til å falle ut av meg før jeg tenker meg om. Jeg deler likevel ikke alt, med alle.

Der har du meg og.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 14:25   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Selektivt åpen. Jeg kan finne på å snakke gladelig i vei om ting jeg har et avklart forhold til selv (i ymse kategorier), men er det noe som jeg finner problematisk på den ene eller annen måten, holder jeg som regel kjeft til jeg har prosessert det. Jeg tipper jeg kan virke en god del mer åpenhjertig enn jeg er. Jeg har ellers en kraftig aversjon mot å invadere folk og lekse opp for dem med ting de ikke har spesielt lyst til å høre, så jeg er neppe noen plage i selskapslivet.

Sånn.

Jeg tror vel også jeg er åpnere enn jeg er i IRL. (Blogorama er en egen verden.) Oppdaget til min forundring for en tid tilbake at en del av mine nærmeste samarbeidspartnere ser på meg som "et mysterie".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 15:15   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er åpen for å snakke med de fleste, om det meste, så lenge det ikke er av mitt eget jeg skal dele.
Mitt er privat og deles ikke, kun til de aller nærmeste og kun viss det er tvingende nødvendig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 16:02   #36
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja, jeg har etterhvert blitt ganske åpen. Å snakke om hemoroider i selskap betegner jeg imidlertid som noe helt annet enn et tegn på åpenhet.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 16:28   #37
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg jobber med å være litt mindre åpen. Skravla går alt for fort om alt for mye når jeg blir varm i trøya.
Hemorrider og intime ting holder, selv jeg, inne med.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 18:36   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ut fra HI så er jeg IKKE det. Virkelig ikke. Jeg synes mange mennesker deler mye jeg ville oppfattet som privat og personlig, gjerne om ektefellen/partneren. Både på og over grensen til illojalt mange ganger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 19:16   #39
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er nok den minst åpne personen jeg veit om.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 19:23   #40
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja, veldig åpen. Unntak er sexliv og intime sykdommer som hemoroider...

Jeg nekter å bare vise solskinnsiden av meg selv - for meg blir det falskt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no